Hej
En sak som jag har funderat på ett tag är det här med. Att om man nu tar Biceps Crul som ett exempel så kan man utföra denna övning på flera sätt ju. Liggande bicep crul, Enarms crul eller Drag crul. Finns säkert fler crul övningar som jag inte kommer på. Ett annat bra exempel på en sådan här övning men som är för benen är ju Squat där det också finns olika varianter förutom den som är mest vanlig så kan man göra Enbens Squat, Jump Squat, split squat. Här finns det nog också en massa varianter som jag glömt. Något säger mig också att det finns övningar likt dessa två(crul & squat) som man kan göra på olika sätt fast för de andra muskelgrupperna. Har dessa olika varianter av övningarna olika syften eller är de bara för varationens skull de är med i olika träningsprogram?
MVH spirit.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
ops: Och som Shogun sa det är bra att köra olika typer av övningar för att träna olika muskler. Ett bra exempel på mage där många säger att de gör 500 situps om dagen då de kanske borde köra ca 100 situps sen köra 400 reps på en annan magövning.