Hej
Som ni säkert vet så har jag nu ett tag letat efter ett träningsprogram och tror nu att jag har funnit ett. Som i korta drag är ett program som är uppbyggt så att man kör cirkelträning och direkt efter det så ska man köra ett separat pass för magen.Mer grundligare info om cirkelträningen kommer vid ett senare tillfälle, då denna fråga handlar om magträning.
I detta program finns det fyra stycken övningar för magen, och jag har planer på att byta ut de flesta utav dessa övningar mot andra. tre utav dessa fyra har jag tankar kring, men den fjärde vet jag inte riktigt hur jag ska göra med.
I programmet står det att jag ska göra vanliga plankor. Jag har då tittat på på den övningen som heter ab-rollout i mitt tycke är den lik plank-övningen då man gör sig raklång i dessa övningar, men ger den samma effekt som plankor? Det var min huvudsakliga fråga.
Här följer de övriga övningarna som finns med i programmet och de övningarna som jag har tänkt byta ut dem med
Roman Chair side raises: Denna hade jag tänkt ersätta med Russian Twists, eftersom jag har träningsbänkar och ingen sådan stol.
Roman Chair scissors: Den här övningen läste jag någonstans att den tog på de nedre magmusklerna och då tänkte jag att då skulle man kunna ersätta den med någon form utav antingen rena leg Raises eller så Dragon Flags eller så.
Decline crunches: Denna övning hade jag tänkt behålla som den är.
Det hade varit väldigt snällt om jag hade fått hjälp med min huvudsakliga fråga. Det hade också varit intressant att höra era tankar och funderingar över mina övriga tankar och funderingar.
MVH spirit.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
Om du vill vila är det bara att vila.