Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 5 of 5
    Up and coming

Knep vid infektioner?

Hej
    Jag undrar vad man ska tänka på eller hur man ska behandla det faktum att man blir mer infektionskänslig när man börjar träna.
    Jag är otroligt sällan sjuk, det gäller så väl influensor som små-skit som förkylningar eller så där som småkrasslig i halsen. Detta gäller även nu då när min form är i botten så klarar jag mig från sjukdom ändå.
    Men så fort jag börjar träna eller nästan i alla fall, börjar denna små-skit komma med småkrasslig hals och näsa. Efter att man börjat känna av dessa symtom så känns det som de ökar för varje pass efter det. Vilket gör att jag fått avbryta dels för att jag känt att man inte vågar riskera sin hälsa så att man inte tränar med en infektion i kroppen. Sedan så känner man sig inte riktigt kry i kroppen för efter en månad eller så.
    Vad är era knep för hålla er friska då ni tränar? Varför jag skriver knep, det är för att jag hörde någon en gång säga att det gäller att lura kroppen när den kommer till detta stadiet.

MVH spirit

Moderator

Re: Knep vid infektioner?

ORDENTLIG ÅTERHÄMTNING!

Är du ovan att träna eller kommer tillbaka efter en tids frånvaro så gäller det att lyssna på kroppen och ge sig själv extra tid att återhämtas! Träna 2-3 pass i veckan istället för 4-5 tills du kommit in ordentligt i träningslunket! Och om du känner dig dassig så vänta hellre en dag extra med att träna än pusha på och var borta i sjukdom i två veckor.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Lyssna på Shogun. Alltid.

Man kan även testa tillskott i form av L-Glutamin. Kan hjälpa lite, men som sagt, viktigast är att skynda långsamt!

Up and coming

tack så mycket för tipsen.

MVH spirit.

Hall of famer

ta hand om kroppen! mat,vatten + kostillskott.. vila gör du i graven