Originally Posted by
benzo
vet att det är mkt men räknar inte nedre och övre ryggen som samma kroppsdel (vet att det är det så ni behöver inte läxa upp mig för de haha) men vet folk som kör övre ryggen ena dagen och nedre andra, du använder övre ryggen i så gott som alla övningar du använder armen i, och kör jag ett pass med bara övre ryggen så känner jag inget i nedre, alltså är det inte farligt att köra hela, och en övning på övre och en på nedre då får man hålla på jävla länge för att man ens ska se en skillnad, satsar på att gå upp just nu och inte muskelkondition. och så inget missuppfattat vet att man ska köra max 2 övningar per kroppsdel men MIN rygg klarar mer iaf :P
Tanken med helkroppspass är att du kör 1-2 övningar per kroppsdel och istället köra igenom hela kroppen 2-3 ggr i veckan.
Varför skulle inte din rygg kunna växa om du kör en övning per tillfälle om du kör helkroppsövningar? marklyft brukar oftast räknas som en övning för nedre ryggen men jag lovar du kan bygga massa på hela ryggen med den till och med vingar.
Om vi säger att du kör 3-4 övningar på rygg vid ett tillfälle, varför skulle du växa bättre av det än att dela upp dessa övningar på flera pass och istället för att ha ett tillfälle som stimulerar muskeltillväxt ha 2 eller 3 ggr?
Jag vet inte om just du tränar så men många tror att de måste köra lika mycket som proffs bodybuilders för att växa. Beroende på muskelmassa osv behöver alla olika mycket stimulans för att växa så om man inte är proffs bodybuilder förstår jag inte varför man ska träna som en.
min filosofi är i alla fall , så många tillväxtmöjligheter på en period utan överträning = bäst resultat.i