Welcome to the MMA & UFC Snack pć MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11
    Rookie

Hur ska jag vÀlja?

Tjaa, jag ska i augusti fortsÀtta att trÀna MMA, och under sommaren just nu har jag gymmat och sprungit. Jag vÀger 74kg och vill fÄ bort fett ocksÄ, sÄ jag vet inte ifall jag ska gymma vid sidan om MMA:n eller springa vid sidan om, vad Àr bÀst?

Kommer isÄfall trÀna sÄhÀr:
    MÄndag: MMA
    Tisdag: Springa eller Gymma
    Onsdag: MMA
    Torsdag: MMA
    Fredag: Springa eller Gymma
    Lördag: MMA
    Söndag: Vila

Champ
    spring en dag och gymma en annan dag.

Hall of famer
    gymma och morgonpromenader

Hall of famer
    Vill du fÄ bort fettet, kolla över kosten.
    finns lite tips under "kost"
    morgonpromenader var det som funkade bÀst pÄ mej nÀr jag ville droppa i fett kombinerat med bra kost..
    efter en vecka börjar man redan kÀnna skillnad..

Hall of famer
    Spring TILL gymmet! 8)

Contender
    springa fÄr man vÀldigt mycket ut av tycker jag. om du inte har överdrivet svÄrt att lÀgga pÄ dig muskelmassa behöver du antagligen inte gymma sÄ mycket

Rookie
    okej! men dÄ behöver jag jue gÄ upp jÀvligt tidigt och gÄ morgonpromenad, för jag har skola.... men om man skulle gymma en dag och springa en annan, dÄ fÄr man vÀl inte ut sÄ mycket av de? Skulle va skönt och ha bra kondition, viktigt Àr de jue ocksÄ !

Hall of famer
    Quote Originally Posted by noname
    Spring TILL gymmet! 8)
    lÄter faktiskt som en riktigt bra ide..

förutsatt att du itne bor 2 min frÄn gymmet dÄ

Rookie
    Quote Originally Posted by JEJE
    Quote Originally Posted by noname
    Spring TILL gymmet! 8)
    lÄter faktiskt som en riktigt bra ide..

förutsatt att du itne bor 2 min frÄn gymmet dÄ

hahaha tyvÀrr gör jag det
    Men jag kom pÄ att jag kanske skulle kunna köra
    Gym och löpning 2-3 km dem tvÄ dagarna+MMA 4 dagar, de borde funka?

Hall of famer
    Hur hĂ„rd fys kör ni pĂ„ mma-trĂ€ningarna? Är det mycket fokus pĂ„ kondition?
    Gym kombinerat med konditionsaktiviteter som löpning eller intensiv mma Àr skitbra i förbrÀnningssyfte.

Quote Originally Posted by social demokrat
    springa fÄr man vÀldigt mycket ut av tycker jag. om du inte har överdrivet svÄrt att lÀgga pÄ dig muskelmassa behöver du antagligen inte gymma sÄ mycket
    Om han vill gÄ ner i vikt (fett) och Àter mat dÀrefter sÄ bygger han nog inte sÄ mycket muskler iaf. Ligger man pÄ kaloriunderskott kommer du inte bygga sÄ mycket muskler eftersom du inte har nÄgot att bygga med. Kroppen gör sig istÀllet av med din lagrade energi (fett) för att klara av dagarna.

StyrketrÀning hjÀlper dock kroppen att behÄlla musklerna vid viktnedgÄng/deff.

Men vill du förbÀttra din kondition lite extra sÄ kör ett löppass ocksÄ dÄ.

Edit: Sedan finns det sÀkert en massa invÀndningar mot dessa tips ocksÄ. Det finns sÄ in i helvete mÄnga teorier och alla tycker att deras Àr rÀtt. Men detta Àr vad jag har hört/lÀst. Vill dock lÀsa pÄ mer om Àmnet, lÀr göra det nÀr jag fÄr tid. Venom hur gÄr det med den dÀr kursen du skulle gÄ? NÀr gÄr den?

Rookie
    Quote Originally Posted by biffmedpommes
    Hur hĂ„rd fys kör ni pĂ„ mma-trĂ€ningarna? Är det mycket fokus pĂ„ kondition?
    Gym kombinerat med konditionsaktiviteter som löpning eller intensiv mma Àr skitbra i förbrÀnningssyfte.

Quote Originally Posted by social demokrat
    Om han vill gÄ ner i vikt (fett) och Àter mat dÀrefter sÄ bygger han nog inte sÄ mycket muskler iaf. Ligger man pÄ kaloriunderskott kommer du inte bygga sÄ mycket muskler eftersom du inte har nÄgot att bygga med. Kroppen gör sig istÀllet av med din lagrade energi (fett) för att klara av dagarna.

StyrketrÀning hjÀlper dock kroppen att behÄlla musklerna vid viktnedgÄng/deff.

Men vill du förbÀttra din kondition lite extra sÄ kör ett löppass ocksÄ dÄ.

Edit: Sedan finns det sÀkert en massa invÀndningar mot dessa tips ocksÄ. Det finns sÄ in i helvete mÄnga teorier och alla tycker att deras Àr rÀtt. Men detta Àr vad jag har hört/lÀst. Vill dock lÀsa pÄ mer om Àmnet, lÀr göra det nÀr jag fÄr tid. Venom hur gÄr det med den dÀr kursen du skulle gÄ? NÀr gÄr den?
    Vi kör ganska hÄrd fys pÄ mma trÀningarna, men det du skrev vet jag mycket vÀl om, men fan, jobbigt sits..... tror jag bara kör pÄ, styrketrÀnar och springer efter och kör MMA, kÀkar bra mat osv.