Har börjat med shootfighting undra hur mycke man bör löpträna? Nu kör jag intervall vad tredje dag och kör två st mil pass, i veckan.
Har börjat med shootfighting undra hur mycke man bör löpträna? Nu kör jag intervall vad tredje dag och kör två st mil pass, i veckan.
Vad vill du uppnå med din löpträning?
Skulle vilja säga att det är inviduellt, men som sagt det beror på ditt mål.
Kondition och uthållighet så jag orkar mer på träningen samt att gå ner i vikt.
akta så du inte får benhinneinflamation, börja simma eller cyckla istället för springa så mycket.
Jag tänkte samma sak. Man måste inte löpa för att bygga kondition. Personligen föredrar jag att cykla
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Svårt att säga hur mycket man bör löpträna? Lyssna på kroppen och variera träningen. Själv kör jag 3-4 löppass per vecka och 30-40 minuter per gång. Men ibland blir det crosstrainer eller badminton som alternativ.
Tycker även att cirkelträning/intervallträning är bra, tex: spark på säck, armhävningar, upphopp, lyft med kettlebells och någon magövning.
Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.
Så länge du inte anstränger din puls mer än 75% dvs ca 150 bpm så kan du springa ganska mycket utan att det blir kontraproduktivt för annan träning.