hejsan jag skulle vilja bli av med sa mycke somd e gar runt magen joggar nastan varje dag ca 5-6 km gym tranar varje dag foljer kcal in och kcal ut reglen sa vad mer kan jag gora ???
hejsan jag skulle vilja bli av med sa mycke somd e gar runt magen joggar nastan varje dag ca 5-6 km gym tranar varje dag foljer kcal in och kcal ut reglen sa vad mer kan jag gora ???
Du borde gå ner snabbt om du tränar varje dag och förbrukar mer kcal i förhållande till det du tar in. Bara att köra på så kmr fettet försvinna ska du se.
Du kan ge det lite tid... Kör på det antal kcal du har räknat ut i minst 2-3 veckor och se hur viktnedgången ser ut. Går det för sakta drar du bort ytterligare ett par hundra kcal och går det för fort får du äta lite mer. Sen kan man fortfarande inte tappa bara runt magen utan fettet tas från hela kroppen och depåerna, som t.ex mage, bröst, rumpa, kärlekshandtag eller vart man nu har dem, försvinner sist av allt..
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
yes yes jag vet inte om jag gjorde helt ratt pa min rakning pa hur mycke kcal jag far ta per dag
fick till typp 2300 kcal tror du att du skulle kunna rakna det at mig sag till vad du behover veta bara
Vad har du för ålder och längd samt hur ofta du tränar och vad.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
alder : 15
langd : 167
tranar : hela veckan men kanske tar en vilo dag
da springer jag ca 5-6 km och tranar pa gymmet i ca 2-2.5 h
vikt också, det glömde jag![]()
Oj, bara 15. Se till att hinna njut av sommarlovet också. Du är ju fortfarande så ung.Originally Posted by lilM
![]()
yes vikt : 65
och yes jag hinner med det andra ocksa sa det lungtinte sa kul att va ute de ar for varmt sa darfor spinger jag pa kvallen
66 + ( 13.7 x 65kg ) + ( 5 x 168cm ) - ( 6.76 x 15år ) = 1695 kcal
1695x1,6 = ~2700kcal
Aktivitetsfaktorn är det mest svårbedömda eftersom den beror på i vilken intensitet du jobbar osv. Jag skulle testa att lägga mig på ett intag av ca 2500kcal om dagen och ge det ett par veckor och väga mig en max två gånger i veckan. Utvärdera efter tre veckor och se hur mycket du har tappat. Se till att väga dig ungefär samma tid, helst på morgonen innan frukost.
oki tack shogunsi![]()