Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 8 of 8

Thread: Bristningar

Contender

Bristningar

Hallå allvetande forum.

Häromdagen när jag kollade mig i spegeln så såg jag att jag hade två röda streck på båda axlarna, där axel möter bröstmuskel typ. Det klassiska "anabola steroid-bristningsområdet", så att säga. Jag blev lite ledsen då det ser fult ut samt att misstankar om att äta sådant skit vore trist att leva med. Har absolut aldrig intagit annat än protte och gainer från välkända stora märken. Är hyfsat muskulös, men knappast så det borde rendera bristningar...

MEN! - Efter några timmar försvann märkena och jag antar att dom kom från min ryggplatta jag spänner på mig när jag kör mc, haha.

Iaf, nu till min fråga. Detta berör ju inte mig längre, men ändå... Vad beror dessa bristningar som man ibland ser på? Är det huden som inte hinner sträcka ut? Beror det på brister av något i kosten? Slumpen? Någon som vet?

Hall of famer

Re: Bristningar

har med huden att göra, på många överviktiga ser man detta. Även på endel gymfolk, och endel maskiner som blir ett tryck på axeln kan man få tillfälliga bristningar.

Contender

Quote Originally Posted by eidos-
    har med huden att göra,...
    Haha, ja, bristningar i huden borde ha med huden att göra...

Hall of famer

Är det huden som inte hinner sträcka ut?
    Varför denna fråga då? pucko

Moderator

Om det försvann så var det ingen hudbristning. det kommer av att underhuden expanderas för mycket. t.ex vid sinnessjuk pump under grisbulk. Den spricker då isär och sedan ser det ut så tyvärr. De bleknar efter tid men man har dem alltid där.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Jag fick såna på axeln av maskinen på friskis och svettis där man ska stå på en grej med typ tårna och sen trycka upp med axlarna. Alla som deltog i den maskinen fick det märkte jag.

Contender

Quote Originally Posted by eidos-
    Är det huden som inte hinner sträcka ut?
    Varför denna fråga då? pucko
    Haha, jo men att det har med huden att göra är ju ganska självklart då det är huden som "spricker". Ville mer veta orsaken.

Nu vet jag. Tack, Shoggo!

Nej, jag vet att jag inte fick några bristningar då de försvann ganska snabbt. Det var, som sagt, märken efter mina mc-skydd som klämde huden lite bara.

Moderator

Det jag tror att brawler fick (kanske du med brush?) var nog röda små streck typ? Det är spruckna blodkärl och inte hudbristningar. Det får man fan jämt i den stående vadpressen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"