Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 8 of 8
    Champ

Bra övningar för hemmaträning för att hålla igång ?

Har blivit mycket på jobbet senaste tiden och hinner knappt komma hem innan det är dags att lägga sig. Men har tid för ett 30min hemmaträningspass och undrar om ni har några bra hemma övningar för olika delar av kroppen som ni kan tipsa om utöver de självklara situpsen och armhävningarna?

målet är att hålla en bra grundform för att kunna komma igång med kampsports träning när det lugnar ner sig på jobbet igen.

Moderator
    knäböj, pistolsquats, utfall. armhävningar i olika vinklar. dips. olika sorters höftlyft.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Chins, en armande arhavningar, handstaende armhavningar, 1 benta knaboj, pilates ovningar ( sok google ) ,
    Kop nagra resitance band kan du kora woodchops, rows, facepull etc, ovingarna ar oandliga. sana band kostar itne sa mycket heller.

President
    Blog Entries
    30
    idag kör jag armhävningar, kör basic kettlebell svingen (köpte 12kg), och situps, biceps med hantel-
    känns som om jag får lägga till benböj.

annars försöker jag få till det här varje dag när jag inte har ett träningspass/gym och vill ha fritid, tar mig ca 40min och man känner sig stabil..
    dips är det triceps övningen?
    Last edited by KanoBlack; 08-14-2011 at 05:20 PM.
    mera MMA !!

Moderator
    Ja gör du den hemma med t.ex en stol bakom ryggen är det främst en tricepsövning
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Jajamen ! tricep får du när du kör dips!
    Läs mina medlemsartiklar om MMA Träning Styrka & kondition

Contender
    Prova kör fyra fem övningar i en cirkel på 20 minuter utan vila. Ex: tio armh sen direkt på tio ben böj sen vidare till hantlar o upphopp o efter det mage sen börjar du om utan vila. om du inte klarar tio arm h efter en stund så kör du bara så många du orkar o sen vidare på nästa övn osv osv, men ingen vila.
    Mycket bra o enkel "kampsports fys" som ger både styrka o flås.

Champ
    Quote Originally Posted by pPistole View Post
    Prova kör fyra fem övningar i en cirkel på 20 minuter utan vila. Ex: tio armh sen direkt på tio ben böj sen vidare till hantlar o upphopp o efter det mage sen börjar du om utan vila. om du inte klarar tio arm h efter en stund så kör du bara så många du orkar o sen vidare på nästa övn osv osv, men ingen vila.
    Mycket bra o enkel "kampsports fys" som ger både styrka o flås.
    ska testa dessa då jag försöker göra hemövningar när jag inte tränar, vanligt kör jag annars x antal armhävninger en bra stund, sen x antal situps en längre stund. men är nog bättre att köra intervaller som du skriver