Hur tränar man upp en bättre hållning?
Mycket Stretching?
Träna axlar, rygg bröst?
Hur?
Hur tränar man upp en bättre hållning?
Mycket Stretching?
Träna axlar, rygg bröst?
Hur?
Styrketräning förhuvudtaget.. Hela kroppen.
Sedan kan du stretcha höftböjarna för att minska putmage/svank.
Även viktigt att stretcha baksida lår, rumpa, rygg, axlar, bröst.
Hela kroppen nästan :P
Har också lite problem med hållningen, eller jag tycker att jag har det iaf.
Går lite kutryggad, böjd framåt liksom. Jag har framför allt börjat träna rygg mer seriöst och oftare, jag har märkt att jag är väldigt svag i svanken (svanket?). Innan har jag bara tränat beach-musklerna :roll:, alldeles för lite allround.. så inget bra för kampsporten egentligen, men jag vill ju bli biffig :lol:.
Nu vet jag inte om det var det du menade med hållning i ditt fall.
Har också lite problem med hållningen, för korta höftböjare och bröstmuskler enligt kiropraktor...Och det stämmer väl rätt bra, så försöker stretcha en del men det är ju rätt tråkigt.
Bålövningar a la turkish get-ups och typ bra utförda marklyft tror jag är rätt medicin. Rygg är väl bra om man är "kutryggig" också.
Tjena!
Har haft dessa problem.
Strecha höftböjaren ofta en gång om dagen minst samt tränade upp magen.
Strechade bröstmuskleran samtidigt som jag tränade med gummiband för musklerna mellan skulderbladen.
Hade armarna böjda i 90grader och ett gummiband mellan mina händer.(gummibandet går framför magen) Sedan dra det ut till sidan utan att dra med armbågarana de skall vara kvar vid sidan, det skall bli en vridning i över armen(båda siderna samtidigt och hålla axlarna bak) Skall känna att du spänner ihop mellan skuldrerna. När du släpper efter skall gummibandet vara lite spännt hela tiden.Men måste hålla magen spänd och nakenmusklerna avslappnade.
Detta har jag gjort ofta och känner mig mycket bätter.
Förstår ni inte så kan jag ta några bilder på hur man gör....
Huh? :wink: Turkiska get-ups, was is das?Originally Posted by imightbe
Hur stretchar man höftböjaren, vad är höftböjaren? :P
Kommer att lägga in bilder idag eller i morgon.
HÖFTBÖJAREN
Är muskeln som du använder när du skall trycka in ett knä i bröstet på din mot ståndare![]()
Du har dit främre ben i ca 90grade och bakre utsträkt om du kan på tå eller på knä. Skall strama i ljumsken.
Finns fler detaljer som man skall tänka på men svårt att skriva måste nästan vissa om ni inte redan vet.
Höftböjaren är M iliopsoas
Den fäster som ni ser bland annat i ryggraden, så om den är för kort borde det väl betyda att man har en ökad svank eftersom den drar ryggraden framåt.
en lätt strech av den är
Nu är det kanske inte den här He-Man tänker på.
Jo det var den jag tänkte på.
Finns flera set att strecha den på. Man kan behöva hjälp för att nå de under magmusklerna.
Grym bild du hittade.
Precis vad man gör när man tränar denna för mycket och strechar dåligt.
Man svankar.
På denna länken kan ni se hur jag menar men man tar gummibandet mellan händerna och kortar indet så blir det mer belastning...
http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=556&a=7602
Ha gummibandet som de har på videon blir inte det jag är ute efter men det är exakt samma rörelse...
Bilden som visar höft böjaren. Det är muskel nr 1 som gör att man svankar då den har sit ursprung i bak kant av bäckent.
Gör så att man rullar bäckenet över kant fram och vi svankar.
Testa att använda "ändra" knappen för att redigera ditt föregående inlägg istället, smartare än att skriva 3 raka. Ligger bredvid citera.Originally Posted by He-Man
http://youtube.com/watch?v=RqyIuFIdgRkOriginally Posted by biffmedpommes
Eller om man är hård:
http://youtube.com/watch?v=3dUVw2olGZs