Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 5 of 5
    Rookie

Angående hård styrketräning och MMA

Hej ! Jag heter Kevin och är snart 18år jag har tränat styrketräning i 2 år men jag strulade mycket i 6 månader så dom kan räkna bort, och nu ska jag börja träna MMA när nästa termin drar i gång, tränaren sa att jag får möjlighet till 1 mma pass med markarbeten, 1 mma pass med stående, 2 pass kondition (stående mot mitts), och sport jutsi 1 gång i veckan.

Lite information om hur jag ser ut kroppsmässigt, Jag är 178cm lång, väger 68kg. inte mycket fett.

Jag undrar hur jag ska lägga upp min styrketräning för att fortfarande ska kunna träna hårt och bli starkare och större utan att bli övertränad ?

Contender

Re: Angående hård styrketräning och MMA

vilka dagar i veckan har du schemalagt träning?

Rookie

Tyvärr kan jag inte svara på det för att schemat får jag strax innan terminen startar, men jag ser gärna att nån kan dela med sig av sitt träningsschema så jag ser ungefär vilka muskelgrupper som absolut måste få vila innan och efter dom olika träningarna av mma.

Edit: Men just nu tränar jag enligt schemat här under, och det känns bra för att alla muskelgrupper får vila minst 48h innan jag aktiverar dom i tunga belastningar.

Måndag : Bröst och Axlar
    Tisdag : Ben
    Onsdag : Vila
    Torsdag : Rygg och Mage
    Fredag : Vila
    Lördag : Armar
    Söndag : Vila

Contender

Kika på detta, tror det kan passa dig:
    http://muscleandbrawn.com/wendlers-531- ... ng-system/
    eller
    http://strengthvillain.com/forum/viewto ... 1e67b136af
    ja, sök på starting strength med.

Up and coming
    Tjena
    Mat innan passen, forsok slang i dig lite langsamma kolisar ar ett bra tips, kommer kanna att du har mycket mera engeri pa passen. Cirka en timma innan.

Training for lagga pa dig mest skulle jag rekommendera 2 ganger i veckan. bara dom stora lyften.
    dvs. Tanken med 2 ganger i veckan ar optimal vila for att kunna ge 100% pa varje pass och lata kroppen verkligen bygga , for du bygger nar du vilar, och detta brukar funka for dom flesta. viktigast ar att du ger din kropp bra protein, kolisar och fetter, omega3 ar riktigt bra kosttillskott , det hjalper att ta upp protein i cellerna och riktigt bra "smorj" medel for kroppen, nastan viktigast for tillvaxt av hormoner ocksa. om du har svart med "mellan mal" ar protein dryck med lite notter eller frukt ett bra snacks ocksa.

Squat, Deadlift, Bank press, Military press, Chins ( 2-3 sets 8-10 reps av varje)

Varfor stora lyften , joo du blir stark genom helkropp , anvander mest muskler.

8-10 reps for "hypertrophy" som ar valkand traningsmetod for de flesta bodybuilders tranar sa, for maximal massa.
    Kor pa dessa reps i cirka 5-6 veckor.
    Sen gar du ner till 6-8 reps ( focusera dig mera pa styrka )

Minst 8 timmar somn per natt, for optimal aterhamtning.
    Du borde se resultat efter 4-5 veckor pa detta program.

Maten ar riktigt viktigt om du vill laga pa dig massa, utan mass ingen massa. rakna ut din kalorie in/out sok pa goolge . sen lagger du bara till 300-500 caloirer. bra och mycket mat igen!

Om du har mera fragor skriv gjarna