Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 51 of 51
    Moderator

Re: vill gå ner i vikt

idag
    09.45 tre wasa sport med rökt skinka och proteinshake & te
    10.15 kaffe

14.00 250g mini KESO och ett päron

15.00 en wasa sport utan smör med skinka

18.30 stekt ytterfilé med sallad och en potatis

21.30 en burk tonfisk

Känner att jag redan börjar bli mättare på mindre mat även om jag alltid har den där molande hungerskänslan i botten. Blir inte lika desperathungrig längre Ska vänta nån vecka minst innan jag testar vågen.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Keep it up!
    Shit vad jobbit mellan kaffet och det lilla päronet.. Skulle bli tokig

Hall of famer

Nu kanske jag har helt fel, med vore det inte bra med ett mellanmål mellan frukost och lunch? Särskilt som du äter förhållandevis sen lunch... allt det här med svältfunktionen som kickar in och det tänker jag på då. Nån som har info?

Contender

Det är väl så att för att ha bäst ämnesomsättning och förbränning underdagen bör man äta ungefär var 2:a - 3:e timme.

Shogun: Hur många kcal har du uppskattat att du gör av med och vad ligger deffdieten på?

Moderator

Jo jag borde nog egentligen peta i mig nåt mellan kaffet och lunchen. ska nog dra ett päron eller nåt sånt där imorrn, saken är att jag har vant mig nu så jag får inte dom extrema hungerskänslorna även fast det blir lite långt mellan där. Men jag ska göra det för blodsockrets skull.

dagens mat

09.30 två wasa sport med skinka proteinshake & te
    10.15 kaffe

14.00 en morot en sardin en liten skål mini yoghurt (utan socker)

16.00 en wasa sport med skinka och ca 100g Keso

18.30 Proteinshake med lite gainer efter träning (gainern är 20 kolhydrater)

20.00 två potatisar kött och en sallad

22.00 250g Keso
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ

Quote Originally Posted by Muppen

Shogun: Hur många kcal har du uppskattat att du gör av med och vad ligger deffdieten på?

är också rätt nyfiken, berätta nu 8)

Contender

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Jo jag borde nog egentligen peta i mig nåt mellan kaffet och lunchen. ska nog dra ett päron eller nåt sånt där imorrn, saken är att jag har vant mig nu så jag får inte dom extrema hungerskänslorna även fast det blir lite långt mellan där. Men jag ska göra det för blodsockrets skull.

dagens mat

09.30 två wasa sport med skinka proteinshake & te
    10.15 kaffe

14.00 en morot en sardin en liten skål mini yoghurt (utan socker)

16.00 en wasa sport med skinka och ca 100g Keso

18.30 Proteinshake med lite gainer efter träning (gainern är 20 kolhydrater)

20.00 två potatisar kött och en sallad

22.00 250g Keso

Försök peta i dig lite protein till kaffet, kanske lite kvarg eller keso där med för att försöka motverka muskel nedbrytning då du inte äter på länge. eventuellt kan du peta i lite typ grova flingor eller fiberhavregryn för lite långsamma kolhydrater.

Jag undrar fortfarande vilket ditt totala kcal intag är under en dag, samt fördelningen mellan protein/kolhydrater/fett. Gärna också ungefär vad du brukade ligga på innan deff.

Annars så har du bra vilja! Great!

Moderator

Ja alltså det är ju lite oklart om man säger.
    Jag har inte räknat på nåt nämligen. ge mig 10 minuter så ska jag försöka göra en uppskattning

[EDIT]
    Efter en snabb räkning får jag det till ca 900kcal om man bortser från smöret på knäckemackorna, det orkade jag inte räkna på.
    Aktiviteten idag har legat i en långpromenad, ca två timmars styrketräning och typ 1,5 timme i bastu samt stretching. Det borde rimligen innebära att jag ligget på ett skapligt underskott.
    Det kändes verkligen på gymmet, orken som infinner sig efter ett stadigt mål mat med mycket pasta och kött lyste kraftigt med sin frånvaro. Det var ändå inga problem att genomföra ett helt pass och jag kunde köra på i vanlig ordning med tyngd och reps utan att faila även om det som sagt var mer ansträngande än vad det normalt är.

Moderator

edit piaf

Enligt kostkoll så ligger energiförbrukningen i aktiviteterna kring 1400kcal, sen har jag ju varit vaken och styrt runt en hel dag med så kanske 3000kcal totalt?
    enligt det mycket eminenta programmet kostkoll alltså.

Hall of famer

Helt allvarligt, jag tyckte det började bli lite mycket redan förra sidan om Shoguns deff. Detta är väl Mickes "gå ner i vikt"-tråd..
    Det är inte så att jag inte tycker att det är intressant, men en egen tråd kan du väl ändå göra.

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Efter en snabb räkning får jag det till ca 900kcal
    900 kcal totalt intag på en dag? :shock:

Moderator

Micke har fått svar.. Detta är en helt legitim trådkapning.
    Ja ca 900 totalt på en dag.

[EDIT]
    skitsamma jag startade en ny tråd vi fortsätter där!

Rookie

Hejsan, jag försöker också gå ner i vikt snabbt Tyckte din tråd verkade vara intressant! Vart hittar man din nya tråd?

Hall of famer

Högst upp i Kost & Kosttillskottsforumet, eller shoguns-deffguide-1-0-vt3945.html här helt enkelt. Mycket nöje

Moderator

Dieten jag har postat i den här tråden är inget jag skulle rekommendera någon annan då den var ganska extrem. Det var mer för att testa mig själv och se snabba resultat och jag avslutade den på tre veckor om jag inte minns fel. För en lättare, hållbar viktnedgång kan du kolla deffguiden som drue länkat till

Champ
    en fråga kring att gå ner i vikt, jag har en vän som är runt 188cm lång och väger respektabla 130kg, nu har han börjat gymma ordentligt ca 1 h per dag och dricker proteindrinkar och tar en massa annat från gymgrossisten ( ej gainers) min fråga är då denna

ska man ens dricka proteinshakes om man är så pass överviktig? han äter ju bättre än vanligt men inte alls lite på något sätt.
    Känns som om hans kropp bör ha något att hämta ifrån.

Moderator
    Ja det är inget fel att inta proteinshakes. Kroppen behöver tillföras protein och det framförallt om man tränar! Däremot bör han se över sin kost istället för att äta "massa annat" från gymgrossisten. Tipsa honom om Shoguns Deffguide

Kroppen kan inte "hämta" protein från någon depå, dessa består av fett och i viss mån glykogen (kolhydrat). Bästa sättet att uppnå en sund viktnedgång som även går att bibehålla är att lägga om kosten och göra allting långsamt och ordentligt.

Hall of famer
    Finns det natt kostillskott som minskar matsuget? sa jakla hungrig pa kvallarna..speciellt nar man ar pa diet!

Moderator
    Många fettförbrännare saluförd ju med den effekten.

Själv tycker jag att ett stort glas vatten fungerar skitbra när jag blir hungrig på kvällen. Drick en halvliter och vänta 10 minuter..

TXS
    TXS is offline
    Blogger Extraordinaire
    Blog Entries
    91
    Bästa sättet att uppnå en sund viktnedgång som även går att bibehålla är att lägga om kosten och göra allting långsamt och ordentligt.
    Så sant som det är sagt ShogunRua!

Själv sysslar jag aldrig med några kosttillskott eller liknande. Hård träning och sund kost - då kommer viktminskningen till slut. Man måste hitta en regelbundenhet i träningen och pressa sig själv lite grann.
    Expertbloggare på MMAForums egna UFC-blogg. Jag finns också på min gamla sida: UFC - En Blogg om Ultimate Fighting Championship och MMA.

Contender
    Blog Entries
    17
    Jag har anammat "The Dolce Diet" har inte fått hem hans bok ännu, bör komma här i dagarna, men har börjat så smått med att byta ut pasta, ris och potatis mot grönsaker. Äter inget godis, smör, ost, grädde m.m. Dricker minimum fyra liter vatten om dagen, ersätter frukost eller lunch med en smoothie.

Börjar alltid dagen med ett glas vatten med äppelcidervinäger (15ml vinäger i 4 dl vatten) det smakar fan i början men man vänjer sig. Hjälper kroppen att hålla en bra PH balans och får min mage att må mycket bättre.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Mikael Bäckström View Post
    Jag har anammat "The Dolce Diet" har inte fått hem hans bok ännu, bör komma här i dagarna, men har börjat så smått med att byta ut pasta, ris och potatis mot grönsaker. Äter inget godis, smör, ost, grädde m.m. Dricker minimum fyra liter vatten om dagen, ersätter frukost eller lunch med en smoothie.

Börjar alltid dagen med ett glas vatten med äppelcidervinäger (15ml vinäger i 4 dl vatten) det smakar fan i början men man vänjer sig. Hjälper kroppen att hålla en bra PH balans och får min mage att må mycket bättre.
    The Dolce Diet har jag velat fördjupa mig i ett tag men inte hunnit, ska nog läsa på lite mer på nätet kring det här låter jäkligt intressant.
    Jag har själv en smal kroppstyp naturligt ( båda bra och dåligt då ölmagen ser ännu fulare ut när den väl kommer fram) men vill leva mer hälsosamt och få ut mer av träningen. Är the Dolce diet en temporär viktminskningsdiet ellr livsstilsdiet?
    Hur länge har du kört detta?
    Last edited by KanoBlack; 09-04-2011 at 11:21 AM.
    mera MMA !!

Contender
    Blog Entries
    17
    Det är en livsstilsdiet, jag har hålit på i lite drygt 2 veckor och märkte en stor skillnad bara efter 2 dagar. Känner mig "lättare" har mer energi och ett bättre humör. Min bok kommer nog snart. Ska skickas måndag från Las Vegas. Kan komma med en snabbrecension när jag fått den. Hade tänkt skriva en något fördjupande sedan när jag hållit på någon månad. Om du vill ha tips från honom rekommenderar jag MMAjunkie radio som har honom som gäst där han svarar på frågor ungefär 2 ggr i månaden.

Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    The Dolce Diet har jag velat fördjupa mig i ett tag men inte hunnit, ska nog läsa på lite mer på nätet kring det här låter jäkligt intressant.
    Jag har själv en smal kroppstyp naturligt ( båda bra och dåligt då ölmagen ser ännu fulare ut när den väl kommer fram) men vill leva mer hälsosamt och få ut mer av träningen. Är the Dolce diet en temporär viktminskningsdiet ellr livsstilsdiet?
    Hur länge har du kört detta?

Moderator
    Jag har hans bok men jag har inte läst den.

Finns det så att säga två versioner av dieten? För jag har läst hans tävlingsprepp och den är ju högst temporär inför en invägning. Men som sagt jag har inte läst den, det vore kul om du ville skriva vad han ger för generella kostråd när du har läst boken

Contender
    Blog Entries
    17
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Jag har hans bok men jag har inte läst den.

Finns det så att säga två versioner av dieten? För jag har läst hans tävlingsprepp och den är ju högst temporär inför en invägning. Men som sagt jag har inte läst den, det vore kul om du ville skriva vad han ger för generella kostråd när du har läst boken
    Japp, jag kommer med en recension på Living Lean snarast möjligt.

Moderator
    ah "living lean" har jag inte läst, jag har läst "the dolce diet" tror jag

Page 2 of 2 FirstFirst 12