Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 18 of 18

Thread: Vilket protein?

Rookie

Vilket protein?

Tänkte jag skulle beställa lite protein också, ska dra ner några kilo på kroppsvikten utan att förlora för mycket muskelmassa under tiden. Har precis fått Krea-Genic och GFX 8 som jag ska prova men har bestämt att jag även SKA ha ett proteinpulver.

Jag tänkte fortfarande handla från märket Pro Nutrition, tänkte välja mellan Anabolic Protein, Whey Protein och 100% Casein, vilket tror ni kan vara mest attraktivt för mig att använda?

Produkterna finns på denna sida http://www.svensktkosttillskott.se/inde ... 7c&nid=101

Tacksam för snabba svar!

Hall of famer

Re: Vilket protein?

Teoretiskt sett tycker väl jag att de kan va lite dumt att äta proteinpulver om man ska gå ner i vikt eftersom proteinpulver är just mat i pulverform vilket bidrar till att man då kan äta mindre fast mat. Men du verkar redan bestämt dig att du SKA köpa proteinpulver. Mitt tips är då att köpa ett billigt vassle protein . Proteinet är oftast desamma bara olika snygga etiketter och olika goda smaker.

Rookie

Klart att protein ger kalorier, men protein hämmar ju muskelnedbrytning och ökar proteinsyntesen, därför drar jag ner lite på kolhydrater och fett så att jag ligger på ett kaloriunderskott. Dessutom vill jag inte äta för mycket fast föda och speciellt runt träning så är pulver mycket smidigare.

Jag funderar mer på ett rent kasein eller en blandning av kasein/vassle.

Rookie

Jag köpte den här produkten http://www.svensktkosttillskott.se/prod ... 26&nid=101

Har smakat nu och smakar helt okej, får se om den fungerar att använda som jag har tänkt mig

Champ

i så fall borde du köpa långsamt protein och köra på innan du går och lägger dig bara..

Rookie

Hehe, ja, det är ju det jag har gjort :P

En 50/50 blandning av vassle och kasein som jag tar efter träning och innan läggdags, kommer nog funka fint

Moderator

Jag har en update ang. proteinpulver. Jag köpte en 4 kilos hink med SELF omninutritions micro100% whey active (skapligt långt namn) som jag skröt lite om att det var ett sånt kap för 649:-, det står jag fast vid. Däremot så har jag vissa problem med smaken. Jag är verkligen inte petig och kan konsten att se till ändamålet när jag stoppar i mig äckelsaker typ en burk riktigt torr tonfisk med gaffel och ett glas vatten. Problemet är att denna micro whey smakar ungefär som en fis, det har jag svårt för. Jag ska prova att blanda den med mjölk istället för vatten och efter träningen har jag i en halvskopa med smaskig gainer men faktum kvarstår att det blir en hård period här framöver när man varje dag ska dricka något och får känslan av att man försöker ge mun-mot-mun metoden till ett anus.
    Jonte, det är bra skit i - tyvärr smakar det också skit
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Problemet är att denna micro whey smakar ungefär som en fis, det har jag svårt för.
    :!: :?: hahahaha?

Moderator

Pulvret smakar ungefär som en fis luktar
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Moderator

Jag har löst det nu. Om man ser till att blanda med max 2dl vätska så framträder inte smaken så tydligt. Det blir även bättre om man blandar med mjölk istället för vatten. eller slår i en knapp skopa god gainer i kompotten.

Hall of famer

Jag kombinerar Whey - 80 (1dl) med Serius Mass (1dl) två gånger om dagen. på morgonen eller sent på kvällen och så en direkt efter träningen.

Moderator

Då kan du nog spara in lite pengar genom att dra ner på mängden whey-80 något. Beroende på hur koncentrerat det är självklart. Den allmänna uppfattningen verkar vara att 30-40g protein per tillfälle är vad kroppen kan använda (om man inte är bodybuilder) jag kan tänka mig att 1dl whey + 1dl gainer blir närmare 60-70g, det tar inte kroppen upp utan hälften åker rakt igenom. Bara ett tips.

Hall of famer

jo jag menar att jag tar 1dl whey 80 på morgonen och en 1dl serius mass efter träningen. och så tar jag 1dl whey 1 h efter gainern och sedan tar jag 1 dl serius mass innan jag lägger mig. jag har svårt att gå upp i vikt =( plus att nu har jag ej tagit Gainern på en och en halv vecka och har gått ner runt 3.5kg. men har beställt nytt nu så =)

Rookie

Att minimera muskelförlust under enn "deff" diet vilket jag förmodar att du menar är omöjligt. Du kommer att gå ner i muskelmassa oavsett hur du gör, men man kan minimera förlusten. Mitt tips är att variera proteinet, försök att få i dig både långsamma o snabba o medelsnabba under dagen. Snabba - Whey80/100 eller isolat. medelsnabba kalkon/tonfisk. långsamma - ägg, kasein protein, soja produkter. Tidigt på morgonen helst snabba o medlesnabba, mot kvällen långsamma. Dock ska man få i sog snabba proteiner efter träningen. Så här ser man till att alla sorters aminosyror finns tillgängliga för kroppen att användas när det så väl behövs vilket leder till att muskelförlusten blir mindre..

1 dl brukar motsvara 40 gram proteinpulver vilket innebär ungefär 33 g protein, så det borde inte vara några problem för din kroppa att kunna bryta ner den mängden. dock skiljer sig maxgränsen för proteinupptaget från individ till individ. Men om du tränar någorlunda hårt och inte har extremt låg proteinsyntes i kroppen av någon konstig anledning borde det inte vara några problem.

Champ

sa du inte precis emot dig själv med dom två första meningarna?

Rookie

sorry menade att undvika muskelförlust e omöjligt under deff.

Contender

Kör med vassleprotein direkt efter träning och kasein innan läggdags och har tappat circka 12 kilo sen januari utan att deffa, mindre godis och läsk och mer frukt och grönt ja, men renodlad deff, nej.
    Var iofs rätt knubbig då så jag hade fett att bränna, men tycker snarare att jag blivit starkare och lagt på mig mer volym än blivit mindre?
    Så man kan nog minimera ganska mycket ändå om det är under en längre period men under en tokdeff så är det väl en annan sak?
    Föresten, Fairiing Sloooow protein är något jag avråder alla från att köpa, blir klumpar både i vatten och mjölk om man inte kör det i en mixer i 5 minuter, skummar som fan och smakar rent utsagt fördjävligt.

Hall of famer

Whey - 80 punkt slut! Billigast och så räcker det med 0.75 dl per gång