Hej!
Nyss börjat gymma, ska köra 4 ggr/vecka nu på sommarlovet, är 18 år. Funderar över vilken produkt (gainer eller liknande) jag ska köpa för att så snabbt som möjligt "få muskler". Peace
Hej!
Nyss börjat gymma, ska köra 4 ggr/vecka nu på sommarlovet, är 18 år. Funderar över vilken produkt (gainer eller liknande) jag ska köpa för att så snabbt som möjligt "få muskler". Peace
Du behöver inte köpa något alls. Sålänge du ser till att äta ordentligt av mammas mat och sköter träningen på rätt sätt kommer du snart börja märka resultat. Det enda du behöver vara uppmärksam på är att du äter middag/lunch snarast efter träningen och tar extra kött..
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Tack för ett snabbt svar!
Så då ska jag inte bry mig om denna? http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/gainer-pro
länken funkar inte men vad det än var så är svaret "nej"När du börjar träna är det viktigare att få ordning på den vanliga kosten, lägg fokus på kött,fisk,ägg och andra fina animaliska proteinkällor. Det samt att du tänker på att börja lugnt och lära dig tekniken istället för att försöka lyfta tungt!!!
Gör du dessa enkla små knep så kan jag garantera att du får resultat över sommaren. Glöm inte att träna benen!
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Och appropå utstående skulderblad så skulle jag säga att du ska köra olika ryggövningar framförallt roddar så att du tränar upp och stärker m. rhomboideus major & minor samt nedre och mellersta m. trapezuis. Kolla in http://www.exrx.net/Lists/Directory.html, många bra övningar !
Tack, låter bra!
Det ända jag stör mig på är mina skulderblad och det något oerhört, så länka mer (videos till exempel) om du har tid och lust! Vill verkligen få bort dessa så snabbt som möjligt, faktiskt största orsaken till att jag börja gymma.
Mvh
Då ska du fokusera på att träna rygg så glöm discogymningen (bröst biceps triceps) och fokusera på att lära dig träna ryggen riktigt. Be någon instruktör på gymmet visa dig korrekt utförande på övningarna om du blir osäker annars är det bara att köra på. Variation är king!