Hejsan är nyligen registrerad på forumet men har dock varit innen och läst i diverse trådar under en längre tid. Ni verkar ha seriösa och vettiga svar så jag vänder mig nu till er för lite hjälp.
Nu när det börjar bli skönare väder ute och sommarn börjar närma sig har jag tänkt utöka min träning, och funderar på lite kosttillskott i form av gainer eller möjligen proteinpulver.
saken är den att jag väger strax under 70kg 180cm lång (så jag är med andra ord en ganska liten kille) och jag planerar nu somsagt att utöka min träning och vill helst inte gå ner i vikt, jag skulle inte ha något imot att gå upp ett par kilon heller.
Min träning just nu består av mma 2 ggr i veckan samt ett extra thaiboxningspass ibland. Jag kommer lägga in 3 löpningar i veckan och ett till sparring/thaiboxningspass, det känns ungefär som vad jag kommer orka med, jag gymmar inte men kan köra lite grundläggande fys övningar hemma utöver den träning jag redan nämnt (har iförsig tillgång till crossfit pass).
För att göra det lite enklare så skriver jag ner målen med den utökade träningen:
1. Bli bättre på mma/thai
2. Få bättre kondition
3. Bli av med onödigt fett/underhudsfett lagom till sommarn
Då jag helst vill göra allt detta utan att tappa vikt (somsagt gå upp i vikt är en bonus) men frågan är om det är möjligt samtidigt som jag vill tappa mitt fett kring magen. Gainer känns iaf som det rätta alternativet Serious Mass, 5455 g - Gymgrossisten : Kosttillskott Protein Hälsokost Whey-80 Gainer Pro Träning Kreatin hittar du hos Gymgrossisten™ jag gillar den där men 1250 kalorier per servering kändes lite hardcore för en liten kille som mig så jag tog en titt på denna också Pro Complex Gainer - Gymgrossisten : Kosttillskott Protein Hälsokost Whey-80 Gainer Pro Träning Kreatin hittar du hos Gymgrossisten™ men någon rekommenderade det övre alternativet istället med halv dosering isåfall, då det blir mkt billigare om en full dos skulle vara för mycket.
Har ni några tips? Jag har skrivit ut vad min träning består av och vad som är mitt mål, kommer gainer/protein hjälpa överhuvudtaget? Kommer en gainer förstöra mitt mål att tappa fettet kring magen? etc.

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
tack för all hjälp i förtid ^^