Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 22 of 22
    Hall of famer

Smidigt mellanmål innan träning?

Ja, vissa dagar slutar jobbet strax innan träningen börjar varför det blir till att sätta sig på cykeln direkt från jobbet till träningen. Vad kan man stoppa i sig som ger bra boost för träningen och är smidigt att ha med sig till jobbet? Tänkte köpa lite omega 3 och stuff från gymgrossisten och funderar på någon slags bar, vad tror ni om det? Tips på recept och sånt mottas varmt!

Moderator

Re: Smidigt mellanmål innan träning?

Bars är dyrt köp hellre gainer! Eller en näve nötter om du vill tugga nåt. Inget fel på bars men det blir dyrt som fan i längden
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Banan gör susen.

Champ

Nötter ftw. Mycket protein, kalorier/energi i kompakt form. Samt väldigt billigt. :mrgreen:

Contender

russin

Hall of famer

Körde en swe bar före träningen igår, fick jäkligt bra tryck faktiskt. Frågan är hur mycket nötter man behöver stoppa i sig? Med tanke på att de kostar ~12-13 kr/hg, och bars kostar mellan 10 och 15 kr st om man köper storpack så kanske pengavinsten i nötter inte är jättestor eller? Ett hekto pillar man ju i sig rätt så snabbt.

Banan/äpple är bra att äta till något sånt här tycker jag, men inte enbart. Kroppen känns lite tom på enbart det.

Moderator

Ta en banan/stort äpple och en näve nötter. Det borde göra susen och kostar inga mängder. Köp nötterna på LIDL!! Där har dom billiga nötter och det är inget fel på smaken, framförallt inte om man gillar salt...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    det här har vart mitt eviga dilemma att välja mellan efter träningen

har alltid seveneleven eller pressbyrån att välja mellan

finns en massa proteinbars , nötter, gainers,yalla drickyoughurt, en banan, pressad frukt från chiquta drinkarna, snickers alt rågkaka liten grejj som är billig och ligger nära kassan

proteinbars är så chokladiga att jag aldrig trott på dem
    banan är trist
    gainers är för sockrigt och känner mig fet efter en
    små rågkakorna / vetekakorna eller vad de är för nåt gör mig skitnödig
    nötter främst cashew är sjukt gott men ibland för saltiga så att man blir helt uttorkad
    yalla drickyoughurt är inge bra har jag hört

så slutar alltid med en näve cashew och en chiquita fruktdrink

Up and coming
    Föredrar pulverdryck framför mat innan träning, har lätt för att känna mig tung i magen om jag har käkat för tätt inpå. Nötter hade nog kunnat funka bra (möjligen mättar de lite dåligt?) men är småallergisk så det funkar inte riktigt.

Jag kör på Protargo, tycker det funkar grymt bra. De flesta pulver som innehåller både protein och kolhydrater är gainers, gjorda för att ta efter träning och innehåller en massa snabba kolhydrater och glukossirap och sånt. Protargo är vassleprotein och Vitargo, en extremt långsam kolhydrat framtagen för uthållighetsidrottare. Kan definitivt rekommenderas.

Champ
    vart hittar du det där?
    protargo eller vitargo som gäller då
    kanske ska bunkra?

Up and coming

Up and coming
    För högt pris o för mycket krimskrams enligt mig. oftast har du redan glykogen lagrat i lever o muskler för att köra 1-1.5 timme utan att fylla på föråden.

Kör du hård styrketräning och jagar PB kanske det är något o ha. Men för kampsport ser jag inte vitsen då fokus inte ligger på uppbyggnad.

Jag håller med tidigare om att frukt,bar,nötter,yoghurt brukar göra susen för en billig peng.

President
    Blog Entries
    30
    Men ibland när man tränar så mycket som man gör så vill man även ge kroppen max möjlighet till att bli så stark som möjligt då man precis lidit igenom ett hårt fysspass, då känns det skönt att veta att man tar något efteråt som bör vara bättre än en youghurt och förstärker din träning. Sen om det är de är en bra fråga, men känns bra efter träningen och är nog nyttigare än de man väljer tillslut
    jag får sinnesro
    Last edited by KanoBlack; 06-02-2011 at 12:29 AM.

Hall of famer
    keso,tonfisk och nagra bananer hehe

Moderator
    absolut xynd men det är ju ett rätt stort mellanmål, inget man har i träningsväskan direkt

Up and coming
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Men ibland när man tränar så mycket som man gör så vill man även ge kroppen max möjlighet till att bli så stark som möjligt då man precis lidit igenom ett hårt fysspass, då känns det skönt att veta att man tar något efteråt som bör vara bättre än en youghurt och förstärker din träning. Sen om det är de är en bra fråga, men känns bra efter träningen och är nog nyttigare än de man väljer tillslut
    jag får sinnesro
    Vanligt whey protein och kolhydrater gör susen, såvida du inte har problem med laktos eller liknande. Bäst är dock vanlig mat.
    Men har du råd o tycker att det funkar bra så kör på, placebo har effekt den också :-)

Moderator
    Ja vassleprotein har en av de starkaste placeboeffekterna av alla kosttillskott. :-)
    nästan lika bra som fettförbrännarna....

Moderator
    Ja vassleprotein har en av de starkaste placeboeffekterna av alla kosttillskott. :-)
    nästan lika bra som fettförbrännarna....

Up and coming
    Nej jag menar inte så

Vassle är bra i uppbyggnad och till återhämtning, fettförbränning mm. Men du tjänar inget på att köpa ett dyrt protein med "fina ord" för ett fyspass.

Protargo 4kg whey-80:
    RAID-system, GAIS-system, instantiserade, antifoaming agent, Lactospores®, vasslehydrolysat, triglycerider fanns säkert andra ord som jag missa i reklamen.

E du med nu? :-)

Rookie
    Tråden är ganska gammal men jag känner att jag kan dela med mig av mitt snabba mellanmål innan träningar om inte tiden finns till, jag brukar ofta göra i ordning en burk med ris och tonfisk jag har med mig till skolan som jag sedan äter innan träning och dricker en flaska vatten. Detta duger för mig och det är inte äckligt trots det legat i burk under dagen utan kyla.

Det är även tonfisk och ris jag brukar försöka få i mig kl 10 en skoldag för att få i mig ca 20g protein var tredje timme, nu tränar ju jag styrketräning/fitness också så jag älskar att sköta kosten för att se stora resultat i träningen som ger stora resultat på passen !

Moderator
    Jag menade att man automatiskt blir 20kg muskler tyngre när man tar vassleprotein gasp

Det är absolut ett bra mellanmål kevin!

Rookie
    Glömde tillägga att det bör vara råris för att få i sig mer fibrer