Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 6 123456 LastLast
Results 1 to 26 of 140

Thread: Shogun till LW

Moderator

Shogun till LW

Här följer mitt matschema i deffperioden.
    Jag promenerar minst 1 timme varje dag och tränar hårt på gym 3-4 ggr i veckan.
    Kom gärna med tips och ideer.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Moderator

Re: Shogun till LW

april 21
    Det går men det är tufft, jag älskar att äta och hatar att känna mig hungrig.

10.00 fyra små knäckebröd, proteinshake och en kopp te
    10.45 kaffe

14.00 4 stekta ägg med en halv lök och lite mögelost

15.00 ett äpple

18.30 proteinshake med liiite gainer i efter träningen

19.00 ett par pastastrån och en kycklingfilé

22.00 en burk tonfisk
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Moderator

April 22
    idag
    09.45 tre wasa sport med rökt skinka och proteinshake & te
    10.15 kaffe

14.00 250g mini KESO och ett päron

15.00 en wasa sport utan smör med skinka

18.30 stekt ytterfilé med sallad och en potatis

21.30 en burk tonfisk

Känner att jag redan börjar bli mättare på mindre mat även om jag alltid har den där molande hungerskänslan i botten. Blir inte lika desperathungrig längre Ska vänta nån vecka minst innan jag testar vågen.

Moderator

23 april

Jo jag borde nog egentligen peta i mig nåt mellan kaffet och lunchen. ska nog dra ett päron eller nåt sånt där imorrn, saken är att jag har vant mig nu så jag får inte dom extrema hungerskänslorna även fast det blir lite långt mellan där. Men jag ska göra det för blodsockrets skull.

dagens mat

09.30 två wasa sport med skinka proteinshake & te
    10.15 kaffe

14.00 en morot en sardin en liten skål mini yoghurt (utan socker)

16.00 en wasa sport med skinka och ca 100g Keso

18.30 Proteinshake med lite gainer efter träning (gainern är 20 kolhydrater)

20.00 två potatisar kött och en sallad

22.00 250g Keso

Moderator

appropå gårdagen

"Efter en snabb räkning får jag det till ca 900kcal om man bortser från smöret på knäckemackorna, det orkade jag inte räkna på.
    Aktiviteten idag har legat i en långpromenad, ca två timmars styrketräning och typ 1,5 timme i bastu samt stretching. Det borde rimligen innebära att jag ligget på ett skapligt underskott.
    Det kändes verkligen på gymmet, orken som infinner sig efter ett stadigt mål mat med mycket pasta och kött lyste kraftigt med sin frånvaro. Det var ändå inga problem att genomföra ett helt pass och jag kunde köra på i vanlig ordning med tyngd och reps utan att faila även om det som sagt var mer ansträngande än vad det normalt är."

per
    per is offline
    Hall of famer

900 kalorier?

Det är det ju typ i en normalstor portion mat!

Contender

Du är inte sugen på att köra mer cardio? Kanske klämma in ett pass på cykel?

Jag kan inte mycket om deff, men.. ehm.. När brukar den så kallade "kretos"/"cretos"/"kratos"-fasen. Googlade men hittade inget om denna. Man brukar få en lustig smak i munnen och då ligger verkligen kroppen på en nivå där den förbränner mycket fett.

Någon som har mer fakta på detta?

Hall of famer

Du svälter dig ju, de käkar ju ingeting och allt du käkar är nästan bara protein. Jag skulle lägga till mer kolhydrater i alla fall.

Om du har räknat på det lägg gärna upp en energifördelning också men mer än 900 kalorier lär du äta.

Moderator

hur mycket mer kolhydrater venom? jag funderar på att lägga in ett mellanmål med fullkorn eller liknande långsamma innan lunch, eller alternativt flytta lunchen lite tidigare.

Contender

Hur mkt tror du att du gör dig av med i kcal på en sån som senaste dagen där?
    De är varken hälsosamt eller smart att ligga på ett tok för lågt kcal underskott. Om du inte ska tok panik banta inför tävlig. Men under vanlig deff kanske du bör ligga på uppskattnignsvis 500 kcal i underskott vilket kommer att resultera i en lagom minskning på ett halvt kilo i veckan.

DVS DU MÅSTE ÄTA MER! :evil:

Jag antar att du vill gå ner i fett och inte muskler. Mest troligt kommer du att tappa lite muskler också, men inte alls samma mängd som om du ligger på 900 kcal. Jag räknade ut mitt ungefärliga kcal intag under en dag och kom fram till att jag bör äta ca 3300kcal. Vilket skulle betyda att om jag ligger på 900 kcal en dag så har jag ett underskott på 2400kcal! Ganska stor skillnad på 500kcal och 2400kcal. Jag tycker du borde tänka om din deff och göra det på rätt sätt. Du har skit bra vilja om du kan ligga på 900kcal på en dag. Gör om gör rätt.

Bra läsning om deff:
    http://forum.body.se/showthread.php?t=22347

/Peace

Moderator

Jag har sedan en tid tillbaka legat på ett litet underskott och gått ner i vikt i makligt tempo, anledningen till att jag lägger i högväxeln nu är att jag vill få bort det sista degiga runt magen för att sedan så snabbt som möjligt återgå till den normala nyttiga kosthållningen och ligga kvar på den fettprocenten jag får ner det till..

Hall of famer

Quote Originally Posted by ShogunRua
    hur mycket mer kolhydrater venom? jag funderar på att lägga in ett mellanmål med fullkorn eller liknande långsamma innan lunch, eller alternativt flytta lunchen lite tidigare.
    Vad är lunchen? allt känns som mellanmål. Lägg in lite kolhydrater i varje måltid. Det överdrivna proteinintaget som många har när de deffar ser jag ingen mening med. Om kroppen ska funka som bäst behöver den både protein, kolhydrater och fett. Hur mycket kolhydrater du bör äta beror på va du har för energibehov. Försök räkna ut det de finns väl på http://www.uppladdningen.nu om jag inte minns fel. Men 1g fett per kropps kg och 2g protein brukar väl vara rekommendationerna. Sedan fyller man upp resten av kaloribehovet av kolhydrater.

Contender

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Jag har sedan en tid tillbaka legat på ett litet underskott och gått ner i vikt i makligt tempo, anledningen till att jag lägger i högväxeln nu är att jag vill få bort det sista degiga runt magen för att sedan så snabbt som möjligt återgå till den normala nyttiga kosthållningen och ligga kvar på den fettprocenten jag får ner det till..
    När du har deffat ner dig, och sedan börjar äta "mycket" igen så är det väldigt svårt att avgöra hur mycket kcal du behöver efter deffen. Väger du mindre än innan deffen så ska du äta färre kcal än innan deffen. Annars kommer du sakta men säkert lägga på dig igen.

Tycker du ska lyssna på Muppen. Jädra vilja och envishet, men kanske lite för hårt för ditt eget bästa? Hur länge ska du deffa, hade du tänkt?

Moderator

Ja men efter deffperioden har jag vant mig vid mycket lågt intag och kommer således inte att behöva äta lika mycket som innan är tanken. Idag har det varit lite avig kosthållning, jag unnade mig en fredagsgrill

10.00 två wasa sport ost&skinka och kaviar, te & proteinshake
    10.45 kaffe

13.00 ca 150g keso 2 päron

14.00 en wasa sport med ca 50g leverpastej mini och ett stort glas mjölk

18.30 grillat kött & pastasallad-fullkorn med mögelost

22.30 250g kvarg kesella lätt

Moderator

10.30 tre wasa sport 2ost&skinka en kaviar, te, proteinshake
    11.15 kaffe

12.15 ca200g keso mini, en wasa sportmed leverpastej mini, utan smör

Här går jag en riktig långpromenad och kör ett 20 minuters intervallpass på crosswalkern på gymmet.

14.00 två bananer efter crossen

14.30 en wasasport med kaviar

15.30 två skivor kassler, en potatis och mycket sallad

19.00 fyra ägg och lite pastasallad-fullkorn

22.00 en burk tonfisk

Moderator

10.00 tre wasa sport 2 ost&kalkon 1 kaviar, te, proteinshake
    10.45 kaffe

12.00 en wasasport med leverpastej mini och ca 150g KESO mini

promenad till och från gymmet samt ett riktigt bra rygg/bicepspass
    14.00 proteinshake med lite gainer efter träning

14.45 några gafflar pastasallad-fullkorn

16.45 3 grillade fläskkotletter med sallad och en fullkornsmacka

21.45 250g kvarg, kesella lätt

Hall of famer

Det jag gjort nu är att jag har kört hårt med Gainer så när jag ska gå ner i vikt det enda jag gör är att jag slutar att ta Gainern Enkelt.

Mitt Gainer ger mig 1250 +-100 kalorier per dag om jag slutar med det så blir jag av med 1250 kalorier per dag eller nått sånt för kommer nog fortsätta ta Gainer men inte så mkt som jag gör nu och då borde jag gå ner i vikt om jag lägger till lite löpning varanan dag.

Champ

Quote Originally Posted by per
    900 kalorier?

Det är det ju typ i en normalstor portion mat!
    ja.. riktlinjen för en normalstor ickesportande man är ca 2500 kcal.. tränar man mkt behöver man givetvis mer.. Det känns lite som du kommer se ut som en sån där fotbollslirande 15-åring utan varken underhudsfett eller muskler :|

Moderator

bah, jag har ju ökat.. Magen är på stadig nedgång men styrkan är där den ska, jag va själv på gymmet igår och kunde kötta på ordentligt

Jag såg att det var ca 1500 och inte 2500 normalt per dag?

Rookie

Hur mycket är det som du ska tappa?
    Och på hur lång tid?

Moderator

Jag bryr mig inte överhuvudtaget om vad det står på vågen. Det enda jag vill är att få bort det sista fläbbet runt magen. Så fort som möjligt

Moderator

09.30 2 wasasport en kaviar en ost&kalkon, proteinshake och en kopp te
    10.00 kaffe

13.00 ett par skivor lammstek med lite pastasalladfullkorn och ca 100g KESO mini

17.00 stor sallad med groddar, kyckling och rostbiff och fetaost med lite pasta i

21.15 en wasa sport med kaviar och tre ägg

Lite dåliga tider för jag har gått på stan mest hela dagen. Köpte bl.a whey100 till vrakpris

Contender

Skulle varit nice med före/efter bilder

Moderator

Ja jag vet jag satt och tänkte på det igår faktiskt att jag borde tagit innan jag började gymma överhuvudtaget men nu är det för sent. har ni tur kanske jag slänger upp en spännisbild efter ett bröstpass om ett par veckor när deffen är klar

Contender

Hehe, låter bra de! Är samma för mig, när man ser bra med resultat, då kommer man på att man skulle ha fotat INNAN >.<. aja.. Man märker det på kläder iafl!
    Håll ut!

Moderator

08.30 två wasa sport med kalkon utan smör, te & proteinshake

11.00 en lingongrova med lite kaviar och en kopp kaffe

13.00 kycklingsallad med en brödbit

15.30 ca 100g keso mini en wasa sport

Tungt pass Ben & mage samt 45 min ångbastu

17.30 Proteinshake med lite gainer efter träning

19.30 lammstek med sallad och lite fullkornspasta

22.00 ca 100g KESO mini

[EDIT]
    Det börjar ge med sig, efter passet ser man dom översta fyra magrutorna utan problem

Page 1 of 6 123456 LastLast