Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 7 of 7
    Rookie

Proteinpulver, innan eller efter

Godag alla!

Jag kör en varierad kost som är mycket GI inspirerat.. Alltså gå ner lite i vikt..

Allt fungerar bra men ofta kommer man till situationen när man är sen från jobb och direkt till träning. Thai träning.
    Hemma 16.20 och träning startar 17.

Jag försöker att inte få i mig för mycket kolhydrater och vill därför inte slänga i mig vad som...

Tips?

Ska man köra ett proteinpulver, vassle och casein.
    Keso och tonfisk men de blir som en klump i magen när de intages så pass kort innan thain.
    Eller trycka en bulle med ost på jobb innan man drar hemmåt, ca 1.5 timme innan träning. vill juh inte ha kolisarna där... fast många tycker det är bra för bränslet till kroppen...

En fråga till, tycker om proteinet men är detta bäst före eller efter, vill inte köra både för då blir det för mycket...

Moderator
    Det finns olika bud men att ta protein direkt innan eller direkt efter träning hjälper båda kroppen med reparation, uppbyggnad och återhämtning.

Något som du kan testa som min tjej brukar göra är att ta en gainer strax innan träningen. Vassleprotein med tillsatta kolhydrater. Då har du fått i dig protein för återhämtningens skull och kolhydrater att bränna under passet men det blir inte tungt eftersom du dricker det.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Mitt förslag är om du nu kör en varierad kost är mer kolisar på träningsdagarna o mer fett dom dagarna du inte tränar. Om du strävar efter viktnergång. Kommer underlätta i träningen.

Protein är inget krav vare sig innan eller efter träning.Protein används effektivas innan och efter för att bygga muskler om man stävar efter det. Vill du bibehålla den muskelmassan du har spelar inte när intaget sker. så länge du har tillräckligt med protein i ditt totala dagintag.

Moderator
    Jag skulle vilja påstå att det är viktigt att äta efter träningen för att inte riskera att bryta ner sig efter högintensiv träning.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Ja det säger jag inte något om, kan inte hålla med mer heller

Skriver bara om totalintaget av protein under dagen.

Rookie
    Blog Entries
    5
    Jag skulle köra protein efter träning om jag fick välja ett tillfälle. Försök även få i dig kolhydrater direkt efter träningen. Kolhydraterna återhämtar kroppen snabbare vilket är viktigt när du tränar hårt. Om du ska välja kolhydrater någon gång så är det träningsdagar innan och efter träning.

Rookie
    Tack ska ni ha boys!
    Har tidiga träningar mån, ons och fre så då kommer jag köra en bra lunch med lagom kolisar och en proteindrink precis innan och efter.... Men tis, tors blir de sen träning så då blir de rena färska råvaror med protein/fett och lite kolisar från moder natur =)

Måste tacka för gott om svar och ett mycket bra forum med bra info om de mest=)

Cheers!