Tjenare allihopa!
Jag sökte runt lite och hittade någon tråd där det står om viktuppgång men jag har problem.
Jag väger runt 70kg (beroende på tid på dygnet förstås). Är 178 cm lång, 18 år gammal och väldigt aktiv med cirka 10-13 träningstimmar i veckan.
Jag äter mer eller mindre 2 st portioner både till lunch och middag. Ändå blir det att jag trycker i mig diverse flingor, något protein rikt och liknande innan middagen (detta sker ju då jag kommer hem från skolan). Efter middagen är det ju träning, vid min hemkomst blir det att äta 3 skålar med musli och linfrön.
Jag känner en hunger som är konstant, haha. Nä, kanske en liten överdrift men jag äter rejält mellan mina måltider ändå verkar det som att jag stannar på min vikt eller till och med går ner!
Nu behöver jag lite tips, jag ska väl införskaffa en gainer jag kan ta som mellanmål och efter träningar och liknande. För detta funkar inte! Har någon av er några fler tips som kan hjälpa mig med min viktuppgång? Jag siktar på 75-80kg. (Tränar innebandy, fotboll och styrketränar förstås så det lär ju inte bara bildas fläsk på min kropp). Anledningen till att jag inte håller på med någon kampsport för tillfället är för att det inte finns någon klubb på min nuvarande ort.
Tacksam för svar! //Uno

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote
Har du något tips på en sida där man får reda på hur mycket viss träning gör att man förbrukar i kcal?