Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 3 of 3

Thread: Kre Alkalyn

Hall of famer

Kre Alkalyn

Kre Alkalyn är kreatin fast utan bieffekten att man lägger på sig vätska som ex med Kreatin Monohydrat. Det finns inte heller någon uppbyggnads fas som med kreatin där man i starten av "kuren" lär äta många kapslar eller mycket med pulver. Med Kre Alkalyn så tar man endast en dos dagen man tränar.

Officiell sida: http://www.kre-alkalyn.net/

Jag köpte en burk nu i veckan och skall prova. Någon som har erfarenhet av Kre Alkalyn?

Moderator

Re: Kre Alkalyn

Jag använder det för närvarande och jag har även gjort en "kur" tidigare.

Problemet är att det inte finns tillräcklig forskning för att ge ett stabilt underlag till att säga att det fungerar. Kreatin är högst verkligt och man vet att monohydrat fungerar. Det är alltså det gamla pulvret med uppladdningsfas osv. Kre-alkalyn, kreagenic, kreakick och allt vad det kallas finns det inga tillräckliga studier på. Under min förra användning upplevde jag att jag fick ut effekt och var bättre på gymmet. Detta kan lika gärna ha varit placebo, det låter jag vara osagt, men nog fick jag effekt alltid.

Grejen är ju att enligt instruktionen på de flesta ska man ta det typ en timme innan träning för att få effekt men kreatin funkar inte på det sättet. Det lagras i muskulaturen och används vid behov. Det ger alltså ingen akut effekt utan kronisk. Detta har man konstaterat efter den forskningen som finns idag. Funkar det för dig venom så funkar det och då är det inga konstigheter oavsett om det är placebo eller inte
    Sen finns det ju non-responders också som inte svarar på kreatin.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Moderator

Re: Kre Alkalyn

nu du venom

Efter att ha kört ca en vecka kan jag nu säga att jag verkligen känner effekt! Dock så följer jag inte "anvisningarna" på paketet

Jag kör fairings kre alkalyn http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...yn-120-kapslar. På vilodagar tar jag 4 till lunch och på träningsdagar tar jag 6 st 60-90 min innan träning, helst tillsammans med vassleprotein för att få insulinpåslag samtidigt som jag tar kreatinet. Jag känner verkligen att jag kan pusha mig mer på gymmet och det är ju inte minst skönt under deff. Hur går det för dig, får du nån effekt?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"