Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 4 of 4
    Rookie

Kost för otränad?

Min fantasibrist ledde till rubriken, men here goes:

Jag började i Juli 2007 att gå från att inte ha kört någon form av träning på 7 år till att köra 2-3 pass sen gå upp till 5 styrkepass i veckan, + 2 träningar med antingen Shooto eller Thaiboxing.

Allt såg jättebra ut ända tills jag fick pengarna att tatuera mig, och har inte kunnat träna på 3 månader nu pg.a ifyllning osv, men nu ska jag börja igen.

Fick enormt bra resultat förra gången, mådde mycket bättre i övrigt och så, men nu till frågan:

Jag är jättedålig på det här med kost, men jag gick från Frukost Lunch Middag till att äta 4 stora mål om dagen, samt ta 4-5 proteinshakes om dagen, tog även aminosyror och kreatin vid träning, jag minskade på kolhydraterna och ökade på proteinet i maten. (Detta är instruktioner jag fått via vänner, så jag har ingen aning om vad som är rätt och fel)

Tänkte vända mig hit, helt ny är, första posten. Ska försöka lägga upp en kost som består till största del av Pasta+Kött till att börja med i alla fall, vet inte hur många mål om dagen jag ska äta heller, så där behöver jag också lite hjälp.

En annan fråga också är hur mycket protein man ska få i sig varje dag? I gram, vad jag har hört är det 2 gånger ens vikt, ingen aning om det stämmer dock.

Springer inte speciellt mycket, det händer någon gång ibland, jag kör mest på styrka.

Up and coming

Re: Kost för otränad?

Men det lär väl vara olika till okila personer.. väger du för lite så ska du ju äta som en häst, massa stora mål om dagen och verierad kost. sen vet jag så mycket mer.. det är väl utifrån ditt eget behov tror jag.

Moderator

precis. Du ska äta så mycket energi som du gör av med. Vill du gå upp i vikt ska du äta mer och deffar du ska du dra ner mycket på kolhydraterna.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Ät balanserat, inte bara pasta och kött, ät grönsaker, frukt, även nyttiga fetter från t.ex. oljor. Husmanskost helt enkelt =)

Jag ligger på ca 200 g protein om dagen (väger ~85 kilo på 187 cm), 3000 kcal~, och jag är i "bulkfas" atm. Att dricka 4-5 proteinshakes om dagen låter väldigt dyrt och onödigt, äter du bra mat får du i dig tillräckligt med protein ändå, och dessutom vitaminer och mineraler osv.

Jag käkar 2-3 mål lagad mat om dagen, plus frukost och mindre mål emellan, kan vara mackor, frukt, lite korv i bröd eller vad som. Dricker gainer två gånger om dagen á 90 gram (en normal dos alltså) och en dos kreatin.

Det funkar hyffsat för mig iaf!