Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 9 of 9
    Contender

kaloriöverskott

Tjena!
    Undrar hur effektivt det är för träningen att ligga på ett kaloriöverskott när man håller på med någon fysiskt krävande kampsport som t.ex muay thai

Moderator

Re: kaloriöverskott

Ja då lägger du på dig muskelmassa och fett beroende på storleken på överskottet.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Hur mycket muskelmassa bygger man om man kör kampsport egentligen? förstår såklart att det varierar beroende på vilken sport och vilken instruktör man har men det lilla erfarenheten jag har så är det mer uthållighet i musklerna man tränar, ökar man i massa på samma sätt då?

Moderator

Om du äter ett kaloriöverskott och anstränger musklerna hårt så kommer du med största sannolikhet att lägga på dig muskelmassa och även fett. Hur mycket är helt omöjligt att säga då det har att göra med en mängd olika faktorer, t.ex vad du äter, hur mycket du äter, vad du tränar, vad du har för förutsättningar genetiskt m.m
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

mina gener suger balle men jag ska se till att börja käka mer så ser jag förhoppningsvis mer resultat

Rookie
    om man äter det rekommenderade kcal intag per dag, alltså inte överskott, och tränar mma 2 dagar i veckan. kommer man öka i muskelmassa då?

Moderator
    Nej inte i någon större grad. Äter du optimalt med näringsämnen och tränar hårt så kommer du troligtvis lägga på dig lite massa medans kroppen anpassar sig till träningen. Samtidigt kommer du troligtvis kunna tappa lite underhudsfett. Men förändringen har ett ganska så snart slut med tanke på att kroppen anpassar sig till träningsförhållandena.

Rookie
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Nej inte i någon större grad. Äter du optimalt med näringsämnen och tränar hårt så kommer du troligtvis lägga på dig lite massa medans kroppen anpassar sig till träningen. Samtidigt kommer du troligtvis kunna tappa lite underhudsfett. Men förändringen har ett ganska så snart slut med tanke på att kroppen anpassar sig till träningsförhållandena.
    Tack för svaret. sen har jag en till fråga,

För att bli starkare av mma träningen, måste man äta överskott av kcal
    Last edited by jibbe; 11-28-2011 at 12:57 AM.

Moderator
    Nej starkare blir du i vilket fall. Ett kaloriöverskott hjälper dig att bygga mer muskelmassa men starkare blir man iallafall !