Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 26 of 26

Thread: Favorit PWO?

Champ

Favorit PWO?

Eftersom många (Kanske de flesta) här på forumet tränar i någon form så tänkte jag att en tråd där man jämför olika PWOs kanske skulle vara passande.

Vilken är din favorit och varför?

Vad är PWO?
    PWO står för Pre WorkOut och är ett samlingsnamn för kosttillskott som man tar innan träning för att bli piggare och få styrkeökningar, pump och helt enkelt bättre träningspass.

Personligen har jag hittills endast provat Hemo-Rage Black Ultra concentrate, jag tar en skopa ca. 30 minuter innan träning och har upplevt en otrolig förbätting i koncentration och motivation. Jag behöver knappt vila längre än max 30 sek mellan seten heller, känner mig helt utvilad och det kliar i kroppen och man vill bara lyfta.

Många påstår att PWOs är värdelösa, men då jag bara tränar tidigt på morgonen så har det hjälpt mig otroligt mycket, eftersom jag annars skulle varit väldigt trött och seg.

Up and coming
    Oj jag har testat så många..

Favorit just nu är vip-x och Jack3d med lutning åt Jack3d, dock kör jag dom inte innan MMA. Eftersom träningen börjar 19.30 så är jag speedad fram till 1-2 på natten. Jag får samma effekt som du beskriver.

Skulle kunna testa ett utan "stim" men jag tror att effekten kan utebli.

Moderator
    Jag har hållit mig till kaffekoppen men nu har jag faktiskt köpt en test och ska prova att köra meed arginin innan. Både bsn NO shots och även GGs rapid pump kapslar. Min ställning är dock att man bör jobba på motivationen istället för att hitta substitut. Men testa får man :-)
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Gasph, tycker du Jack3d är prisvärd? Jag har fått intrycket av att man måste ta minst 2 skopor för att få någon märkbar effekt.

Shogun, man ska inte underskatta placeboeffekten! Tror man att något funkar så funkar det!
    Jag tror förresten att jag är övertolerant mot koffein pga. mitt kaffemissbruk, har provat att dricka både 2 och 3 koppar och blir ändå inte lika pigg som jag blir av Hemo-Rage. Bara den underbara pumpen man får är för mig en anledning att använda PWO.

Har någon förresten provat 1.M.R. (One More Rep)? Har läst många recensioner och de flesta verkar tycka att den är starkare än Jack3d.

Up and coming
    Push kan rekommenderas! Bra tryck och smakar mycket gott =) Apelsin mums!

Massacra är bra men smakar förjävligt.

Up and coming
    1-1½ skopa fungerade utmärkt, då jag bara använder PWO's vid styrketräning räcker den väldigt länge.

Champ
    Tror faktist att jag beställer både Jack3d och 1MR när mitt Hemo-Rage tar slut, kan vara kul att jämföra

Jag har hört massor om Cellucor's C4, men av någon anledning har vi den inte i Sverige, och när jag frågade Gymgrossisten om C4 skulle köpas in så fick jag bara svaret att de inte tänkte köpa in den. Någon som vet om C4 innehåller något skumt?

Moderator
    Ja placebo är det mest effektiva som finns!

Att du inte blir lika pigg av kaffe som du blir av PWOs är inte konstigt då dom utöver koffein även innehåller mycket annat som verkar uppiggande.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Black Magic eller NO-Xplode funkar utmarkt! dock somnar jag alltid lite senare pa kvallen/natten om jag kort PWD

Moderator
    Kul att höra, det ska bli spännande att testa NOxplode.

problemet som jag vet att flera upplever är att när man sätter i system att använda PWOs kan man inte träna utan dem när man väl har vant sig. Utan att gå alldeles för mycket OT tyckte jag att det kunde vara värt att nämna om någon funderar på att börja testa

Up and coming
    Håller med Shogun... Svårt att vara utan pwo's vid träning då man upplever minskad styrka, uthållighet etc.

Tror att mycket är mentalt och det fungerar fint dom dagarna man kör utan, men har man väl börjat inbillat sig saker så...

Nu iväg till gymmet med en PWO i kroppen hehe

Hall of famer
    kor inte PWO varje dag..kor nan dag i veckan nar du kanner dej slo..

Rookie
    Jag kör på Anabolic Beast från Star nutrition då denna ska vara bättre än Jack3d (bättre ämnen med mindre obehagliga effekter) Jag tycker den funkar bra, jag har dock inte ännu känt det där " kliet " men efter man har jobbat 8-17 en vardag och kommer hem är man oftast lite dåsig och trött, tar man 1-1,5 skopa med 2 dl vatten så piggnar man till satan i det, Styrkepassen går mycket lättare som folk skrev tidigare man får mer energi och behöver inte vila lika mycket. Sist på Thaiboxningspasset 75 min så hade man mycket ork kvar även efter passet och då körde vi stenhårt med konditions träning.

Champ
    Tänkte att jag skulle göra en liten uppdatering! Det slutade med att jag köpte 1MR, och den var helt ok. Dock kommer den inte ens i närheten av Hemo-Rage Black Ultra Conc. Köpte en till burk Hemo-Rage och kommer köpa ännu en när den är slut. Rekommenderas!

Smaktips: Smaken Bruisin' Berry på Hemo-Rage är vedervärdig. Köpte Sucker Punch, och den tycker jag mycket om. Jag har även hört att apelsinsmaken ska vara god.

Hall of famer
    ar jag ensam att ma kasst efter PWO? speciellt pa kvallen nar man kort PWO tidigare pa dan infor ett pass?

Champ
    Bekanta till mig har blivit väldigt trötta och sömniga efter passet, men det är den enda bieffekten jag har hört, förutom möjligtvis ett lätt illamående och yrsel.

Up and coming
    @Xynd
    När jag har börjat med PWO efter ett längre uppehåll från träningen så mår jag sämre på kvällen. Men det brukar gå över efter någon dag.

Just nu har träningen legat på hyllan 1 månad, för stort intag av god mat,öl & vin...

Men på Torsdag när gymmet öppnar igen efter renovering så ska jag köra igång stenhårt, ska även köra PWO från start. Får se om jag får samma resultat dvs slö/trött & yrsel.

Moderator
    Nu sitter jag med min favorit PWO i näven och laddar inför gymmet med lite videos på branch warren och johnnie jackson

en mugg kaffe efter en stadig frukost

Champ
    Branch och Johnnie är som två levande PWOs! Enligt Branch själv så tar han också bara en kopp kaffe påväg till gymmet, så det funkar ju uppenbarligen för honom.
    Jag behöver minst två muggar kaffe för att min kropp ens ska funktionera på morgonen, så jag behöver en extra kick!

Up and coming
    Fast jag orkar inte träna på morgonen, enklast är att bränna av ett pass efter jobbet.

Ska byta gym till hösten, och då kanske det blir ett pass på morgonen och ett på kvällen. Varvat med MMA på kvällstid, men då man börjar bli äldre får jag se om jag pallar

Hall of famer
    Nan som har testat Hydroxycut? nagra tankar bakom det? raknar ni det som PWO?

Champ
    Är inte det ett bantningspiller? Jag har hört att det ska vara ganska beroendeframkallande. Så vitt jag förstår får man även dock lite mer energi av det, så det ligger väl i gråzonen.

Moderator
    Det är väl samma skräp som alla andra lagliga "fettförbrännare". Koffein, guarana, grönt te och grapefrukt. I hydroxycut hittar vi även vild oliv, daggkoppa och spiskummin. Lägg pengarna på kycklingfile och skaffa disciplin istället..

För dig däremot xynd, som är i thailand... Efedrin är väl lagligt där borta?

Champ
    Jag var säker på att jag hade läst om någon som blev beroende av Hydroxycut, så gjorde lite research.

Om någon har läst biografin "En mot hundra" av Jay Dobyns, en bok som handlar om hur han infiltrerade Hells Angels, så nämner han hur hans Hydroxycut-beroende eskalerade till en punkt där han i praktiken var tvungen att uppsöka akutvård. Vill minnas att det hade något med hjärtat att göra.

Edit: Varnar för efedrin! Det är ett preparat som verkligen kan göra skada, bara för att det råkar vara lagligt i ett land som Thailand betyder det inte att man ska dra nytta av det!

Moderator
    Nej absolut inte det är precis livsfarligt. Doping är olagligt av en anledning.

Det jag får fram om hydroxycut är att dom använde sig av falsk marknadsföring och orsakade leverskador hos trettiotalet personer. Efter det gjorde dom om preparatet och säljer nu en ny formula under samma namn.
    Antingen var det något otrevligt preparat i den förra versionen eller så är infiltratören en hypokondriker av rang.

Hydroxycut innehåller följande
    koffein
    Fettsyror
    Enskilda aminosyror (delar av protein)
    Daggkåpa (vild åker-växt)
    Vild oliv
    spiskummin
    gråmynta
    cayennepeppar.

Rookie
    läste att WNT kommert snart med sin PWO vara ska bli intressant att se