Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 5 of 5

Thread: Diet

Rookie

Diet

Hejsan alla mma forums läsare! skapar en ny tråd eftersom jag inte hitta något liknande som jag är ute efter. jag tränar gym och mma nästan varje dag och vill börja köra en seriös diet. hur ska jag gå till väga? Behöver i princip hjälp med allt eftersom jag aldrig gjort det förut. vad jag får äta? mest protein? osv... med sådana frågor. har använt protein pulver ett tag och även lite creatin ska jag fortsätta med det eller inte?

tacksam för hjälp, tjao!

Moderator
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie
    Läste igenom det hela, verkar riktigt bra faktiskt. mitt dagliga kaloribehov beräknades vara 3587 Kcal. googlar du då på all mat hur många g allt är eller hur gör du? och vart tar du reda på det du kan äta?
    Last edited by NiklasKarlsson; 12-18-2011 at 09:48 PM.

Hall of famer
    Väg maten och läs energiinnehållet på förpackningen.

Moderator
    Ja på alla förpackningar så står det hur mycket näring och energi maten innehåller per 100g. Jag väger maten på köksvåg för att räkna ut hur mycket jag får i mig.
    Min filosofi är att du äter allt, jag tror inte på att utesluta nåt. Däremot så håller jag mig borta så mycket jag kan från läsk, godis och friterat. Friterat är direkt onyttigt för kroppen och godis/läsk är kalorifällor

Dina proteinkällor är alla sorters kött, fågel, fisk, ägg och mejeriprodukter. Kolhydrater tar du gärna fullkornsprodukter och du behöver inte vara rädd för mättat fett. Jag äter mycket grädde, avokado, lax, olivolja bl.a.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"