Kör nu BSNs true-mass, blandad med 480~ml mjölk=800 kalorier, finns det något bättre?
Kör nu BSNs true-mass, blandad med 480~ml mjölk=800 kalorier, finns det något bättre?
det var inte dåligt. min ligger på 458 per portion.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
hur stor mängd vätska är det? Mitt blir kring 550ml
2dl pulver plus vatten. 450-500 ml totalt
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Är väll ingen skillnad på gainer och gainer. Förutom priset/smaken då.
T.ex.
Dalsblad, Gainer Explosion
Näringsvärde per portion 132 g
Kalorier 513
Serious Mass
Näringsvärde per portion 337 g
Kalorier 1250 kcal
Jag tycker att det ser ut att vara en väldig skillnad occt.
De som du nämner där t.ex, serious mass värden är mer än dubbelt så höga.. är inte det en skaplig skillnad!?
hehe jo men så e ju dosen mer än dubbelt så storOriginally Posted by ShogunRua
![]()
Serious Mass går ju typ inte att dricka. Grymt stora portioner och/eller väldigt trögflytande och svårutblandad.
Jag klarar inte att hålla nere en sån portion. En halv går bra däremot.
Har haft samma problem med serious mass, galet stor portion, dubbelt mot star nutrition tillexempel, och trögflytande/klumpig. :P Men man känner sig duktig när man tryckt ner den.
Det framgick inte att det var olika stora portioner, vad är det för mening med att jämföra det?
Kolla på en valfri återförsäljares hemsida och se vilka gainers som har mest kalorier/100g. Sen köper du den och tar så mycket du vill ha, en portion är ju lika stor som du anser att den är :P
Dalsblad, Gainer ExplosionOriginally Posted by ShogunRua
Näringsvärde per portion 132 g
Kalorier 513
Serious Mass
Näringsvärde per portion 337 g
Kalorier 1250 kcal
Du kan ta vilken gainer som hällst och bara ta mer pulver av så blir det en "bättre" gainer. hehe
Så mass fx 69kr/kg kör jag med![]()
Ja skriv det då.. Vem vill dricka 2 liter ?![]()
han skrev ju det.Originally Posted by ShogunRua
Ber om ursäkt om det blev krångligt, haha. Tänkte mig inte riktigt för. Klart jag menar per 100g, sen kan man ju öka intaget därefter...
Originally Posted by Divve
!
Originally Posted by Divve
Men 100g från din gainer ger inte 800kcal iaf.
Jag försökte bara säga att 100g från olika gainer ligger på ca: 50+ 50-kcal beroende på protein mängd.
145g per portion = 800kcal
så 100g är väl ca 550kcal (BSN TRUE MASS)
Star Nutritions Gainer Pro kör jag med, smakar helt ok och har helt ok pris (349:- för 4 kg, en portion är ca 90 g). Det man missar i kcal från gainern går lätt att stoppa i sig med lite frukt till eller nåt :PPer 100 gr
Storlek: 4 kg
Kalorier: 382 kcal
Protein: 24 g
Kolhydrater: 67 g
Fett: 2 g
Smak: Banan, Choklad, Hallon, Jordgubb, Mintchoklad, Vanilj
den kör jag också medMen jag brukar ta en större portion..
Käkar du två gånger per dag då eller bara en? Jag tar två portioner á 90 g om dan, mer vågar jag inte för då tar påsen slut alldeles för snabbt ^^
Jag tar den bara som återhämtning efter träning, ca 2 dl per gång.
NiceOriginally Posted by Divve
Visst innehåller den vitaminer och grejjs också?![]()
Jadå, massa sådant grejs, men ack så dyr den är i jämförelse med star nutrition, som är sjukt god (Hallons/jordgubbssmak) och chokladen (BSN) smakar RÖV. Ska köpa jordgubbssmak för att testa. Läste en bra guide övers gainers, och ack så dum man känner sig över sin post nu. :-P
För er som är sugna att läsa, lättläst, kort och givande.
http://www.bodybuildingforyou.com/suppl ... eview.html
:-)