Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 9 of 9

Thread: Var h

Rookie

Var hälsade MMA nördar! (prövar på nytt) Sorry xynd!

CERTABIS
    Nybörjare

Registreringsdatum: 03 maj 2007
    Postat: tor maj 03, 2007 21:37:02 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

Hej hej!

Här är en äkta MMA nörd som längtar dagarna ut till den svettiga träningslokalen där män/kvinnor törs kramas med andra män/kvinnor, det gör ont, det är jobbigt, men samtidigt så J***** kul!

Har tränat klassisk brottning (grunden) och även hållt på med TSG ett tag. Nu har jag efter ett längre träningsuppehåll fått suget tillbaka. Tränar TSG igen och till min glada förvåning har klubben börjat använda/träna mer ground game! Jätte kul! Tyvärr så har jag glömt/missat mycket av grunderna. Visst får jag hjälp av min tränare men skulle vilja ha tag i en bra instruktionsvideo. Har läst era inlägg och sanningen är den att man blev mer och mer förbryllad. Alla filmerna verkar vara mer eller mindre bra men, snälla, någon insatt i ämnet: Vill ha tag i en eller högtst två filmer(DVD) som ger mig grunderna i 1)posistioner 2) Hur man passerar dessa(rör sig emellan). (helst utan GI fast vi tränar med) 3)Var kan man få tag på instruktions DVD?

Kommer av någon anledning ihåg många(några) av låsen men är som en säl på land när det kommer till positioner och förflyttningar, så jag får inte utnyttja låsen!

MvH Certabis

Till överst på sidan

N1clas
    Middleweight

Registreringsdatum: 31 mars 2007
    Postat: tor maj 03, 2007 21:43:07 Rubrik:

--------------------------------------------------------------------------------

position before subbmisson hehe

men eftersom du är brottare kasnke du ska titta till randy coutores 4:e video, ground control. har inte sett hela men det värkar var vad du är ute efter.

..........................................................

Hej N1clas! Okej, tack för tipset! Var fanken får man tag i denna film?

Är det någon som rekomenderar samma DVD?

xynd - Du verkar ju vara insatt, eller?

Tacksam för alla tips! ops:

Hall of famer
    Igentligen finns det bara en skiva som tar dej igenom hela kroppen.
    Och det är Bas Ruttens big book of combat..
    där går han igenom basic och framåt..

Hall of famer
    jag kan oxå rekomendera Bas rutten han är så jävla cool oxå :P
    sett rallarsvnings avsnittet med honom??

Hall of famer
    Ah, trevligt med en TSG'are till! Osu!

Rookie
    hello fighters!

Hmm.. Så ni menar att Baas Rutten, han vet vad han snackar om. Ok.. Alltså, låter säkert dumt men vi pratar om en bok och inte nån instruktions video som döpts till The big book of combat? ops:

Sen så kanske den viktigaste frågan: Hur får jag tag i B.Ruttens book samt Randy's 4 DVD om ground controll? :?

Jag har suttit i snart en timme och hittar inte ett ställe som säljer dessa!? :cry:

Ans
    Ans is offline
    Contender
    Vet inte vilken de menar men det finns ju Bas Ruttens Big DVD:s of Combat, tror det är 7 skivor med tekniker och intervjuer med han, har sett två av dem och de är riktigt bra och tydliga. Sen bör man ju ha någon att träna på... :roll:

Men som tidigare nämnt så har han även två böcker ute, om inte fler. Böckerna är på dryga 1000 sidor och innehåller instruktionstexter och förklarande bilder. Samt att man kan köpa till en CD-skivor som man kan lyssna på under tiden man tränar så Mr.Rutten förklarar allt för dig.

Amazon har dem, då får du även med CD-skivorna tror jag.

http://www.amazon.com/Ruttens-Book-Comb ... 0967043050

Rookie
    Okej, tusen tack Ans! Jag har några på min klubb som jag kan bryta och dra i, skulle behöva få se och ta in lite utöver dojo tiden.. Man kan aldrig bli nog vass på att bryta ihop folk..

Blir nog till att beställa böckerna MEN ska jag vara ärlig så hade jag helst suttit med Bas Ruttens Big DVD:s of Combat. Sökt på nätet men får ingen träff! Måste man beställa dessa från utlandet? blir säkert pris därefter också... :cry:

Är det någon vänlig själ där ute som sitter inne med informationen på hur får jag tag i Bas Ruttens Big DVD:s of Combat samt Randy Coutures DVD om ground work?

MvH

Certabis

Hall of famer

Rookie
    XYND - tack för inbjudan. Tyvärr sitter jag på modem bara..

Men du (och alla övriga), Har hittat ett ställa kallat http://www.jabb.se/Shop/Index.php?MenuId=13

Där man kunde beställa :BAS RUTTEN: EXTREME MMA - INSTRUCTIONAL BOX

This awesome series features all 10 volumes and over 11 HOURS of footage. Also included are many of Bas Rutten’s actual fights (including many hard to find fights) which are used to show you the effectiveness of the techniques he is teaching you, when they are used within an actual MMA fight. DVD - Regionsfri, speltid: 665 Minuter

Lager:

Art.nr:
    Vikt: 100 gram

Fighting legend Bas Rutten is one of the most famous and popular MMA fighters ever! As well as dominating the MMA scene for many years and having landmark fights against the likes of Ken Shamrock, Frank Shamrock, Kevin Randleman, Vernon White, Maurice Smith and Guy Mezger, Bas Rutten has also become a fan favourite for his colourful commentary for the Pride Fighting Championship™.

Bas Rutten has had many tough fights in his career against some of the Worlds best fighters, and he has won virtually all of them! Bas has also coached many fighters to victory in both the cage and the ring. Bas Rutten is truly a living legend in the World of MMA fighting. And now Bas Rutten can teach you all of the tricks and tactics that have made him a top-level fighter.

Suitable for both novices and experienced practitioners, Bas will take you through every aspect of MMA fighting – from the basics to the advanced - in this awesome instructional series. Not only will Bas teach you the various techniques necessary to become a great fighter, but he takes it one essential step further and shows you how to mix these techniques seamlessly together to make you an unstoppable and fearsome MMA fighter. To be the best you’ve got to learn from the best!

This awesome series features all 10 volumes and over 11 HOURS of footage. Also included are many of Bas Rutten’s actual fights (including many hard to find fights) which are used to show you the effectiveness of the techniques he is teaching you, when they are used within an actual MMA fight.

Here is a complete list of the 10 volumes included in this awesome box set:

Volume 1: Stances, Footwork, Blocks & Stand Up Kicks & Punches
    Volume 2: Stand Up Striking Combo´s, Clinching & Ground Striking Techniques
    Volume 3: Leg Locks & Heel Hooks Vol. 1
    Volume 4: Leg Locks & Heel Hooks Vol. 2
    Volume 5: Chokes and Neck Cranks
    Volume 6: Arm Locks, Arm Bars & Shoulder Locks
    Volume 7: Ground Fighting Reversals & Escapes
    Volume 8: Take Downs, Set Ups & Ground Fighting Combo´s
    Volume 9: Extreme Fighting Fitness Workout
    Volume 10: Bas Rutten In Action: Interview & Fight Highlights

Bonus:

Also includes many of Bas Rutten’s fights with commentary from Bas himself! Bas talks you through his fights, what he did right and what he did wrong – this analysis is an invaluable coaching aid! Fights include:

Bas Rutten vs Ken Shamrock
    Bas Rutten vs Frank Shamrock
    Bas Rutten vs Maurice Smith
    Bas Rutten vs Jason Delucia
    And many more

--------------------------------------------------------------------

Har någon beställt härifrån?

Har ni sett, kollat igenom boxen, är den lika bra som hans DVD's of combat?

MvH Certan