Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 14 of 14
    Rookie

Tömma öronen hemma?

Hej!
    Jag har haft antydan till blomkålsöron i ungefär en månad nu och var hos läkaren och tömde på lite blod förr förra helgen. Men nu är det tillbaka efter gårdagens SW träning och det gör ont och det ser värre ut än någonsin.

Kan man tömma skiten utan att gå till läkaren och punga 300kr utan att det hjälper något nämnvärt?
    Jag har en kanyl hemma som är kliniskt ren och så samt en vän som har tömt blod förut (hon jobbar som någon slags skötare), dock inte öron.
    Är det något speciellt man ska tänka på osv...

Tacksam för svar!

Moderator

Re: Tömma öronen hemma?

Ja du kan göra det problemet är att om man saknar expertis är det lätt att det blir fel, infekterat osv och då kommer det kosta både mer smärta och mer än dom 300 som du har snålat in på.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie

Att det kan bli infekterat verkar vara det enda argumentet till varför man inte ska göra det hemma.
    Men om man sköljer med sprit före och efter så borde det inte vara något problem?

Hall of famer

kan väl fortfarande bli infekterat efteråt men ja, steriliserar du nålen och så vidare så bör det juh fungera ganska bra

Moderator

Det största argumentet verkar vara infektionsrisken ja. Har du någonsin haft en öroninfektion så förstår du varför stora pekpinnen kommer fram
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender

Jag fick lite blomkålsöra förra våren, gjorde ont som fan.. Jag palla aldri gå till läkare utan gjorde det hemma själv.. Första dan jag fick det tömde jag det på 2ml blod, sen efter det tömde jag det varje morgon o kväll hemma framför spegeln i nästan två veckor innan det sluta fyllas m blod.. om jag skulle gjort detta hos läkaren hade det kostat svinmycket..