http://news.adcombat.com/article.html?id=12312
SUPERFIGHT: (Champion) Dean Lister (USA) v. (Challenger) Roger Gracie (Brazil)
Tungt!
http://news.adcombat.com/article.html?id=12312
SUPERFIGHT: (Champion) Dean Lister (USA) v. (Challenger) Roger Gracie (Brazil)
Tungt!
Den hade varit kul att se...hoppas den läggs ut någonstans.
Ja den skulle verkligen va kul och se , Sw är ju ingen tvsport direkt så vi får hoppas den går att få tag på nån stanns.
dean lister är en bra grappler men mot roger har han inte mycket chans roger sub inom 4 minuter är min prediction.
Är Roger så jävla bra? Måste erkänna att jag har dålig koll på SW tävlingar.Originally Posted by PR00H
Dean`s stora chans är benlås då bjj:are som VI alla vet inte är några höjdare på dem.
Dean har tränat sambo ett jävla tag![]()
hahaha du är så löjligt fördomsfull, roger är i princip grappling messias, den är honom alla bjj fanatiker sätter sitt hopp till nu i mma. Han är den enda som har vunnit både sin viktklass och absoluta viktklassen med avslut i samtliga matcher i adcc. han är riktigt riktigt vass, dessutom är han avsevärt mkt större än dean. Det är en fråga om hur länge dean lyckas hålla ut, det är min åsikt iaf...
Roger, Jacare och Xande är dom 3 som turas om att vinna absolut i de tyngre viktklasserna. Marcelo Garcia är dock kungen, messias.. whatever.
Tror Jacare kommer göra bättre ifrån sig i mma än Roger.
jacare har flashigare stil men är för hetsig för mma, rogers lugn kommer ta honom långt, det är vad som behövs för bjj i mma imo ;P
var det inte mästaren jacare som gick en draw match mot Randy![]()
synd dom inte körde en MMA match oxå![]()
Randy sa iof att han inte hade nå nchans det enda han gjorde va att försvara sig. Endå jävligt bra gjortOriginally Posted by xynd
det är precis av den anledningen jag tror att roger inte kommer göra bra ifrån sig, tror han kommer ligga och fiska efter ett armlås och få äta för mycket ouanos.Originally Posted by PR00H
Oavsett så ska det bli riktigt kul att se hur det går.
Originally Posted by Björne
indeed
tror dean kommer få storstryk![]()