Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
passivitet
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.

Omröstning: tyckte ni att Mike var passiv (han i topguard)

Observera att det här är en öppen omröstning: Andra användare kan se det/de alternativ som du valt att rösta på.

+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: passivitet

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2007

passivitet

Subbmission Wrestling
    Passivity (~20 sek) from superior position, opponents to start from standing up position.

förra tävlingen så var min polare överst i guard förökte passera men killen på botten höll fast honom men closed guard.
    de blev uppställda min coach skrek in ingen fara det är han som är passiv, varpå dommaren säger det är altid den i överläge som är passiv.

då undrar jag hur detta kan vara fallet i SW i guard. tycker inte riktigt att det räknas som man har överläge om man sitter upp rakt i nåns guard.

vad tycker ni, är det rätt?

Här är matchen

Contender
    Reg.datum
    Feb 2007
    Finns ju egentligen två sätt att se det hela men jag tycker nog som dig. Många är passiva i gaurd och det är tråkigt. Sen kan man ju säga att den personen som är i någons gaurd ska klara av att bryta den även om det är svårt. Men jag tycker att man kan vara passiv från gaurd. I Pride fick väl ibland båda fightersen ibland gult kort när det bara var stilla i gaurd.

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2007
    jag menar på att domaren dömer vem av dem som är passiva lr båda i guardläge för det är tillräckligt 50/50

Hall of famer
    Reg.datum
    Mar 2007
    Skulle säga att det inte finns någon regel för att det alltid är den i överläge som är passiv.

Denne kan ju arbeta på att bryta guarden, i det läget är personen inte passiv.

Contender
    Reg.datum
    Feb 2007
    Det ser man ju ganska tydligt... Om någon får en nertagning och sedan bara nöjer sig med det och sätter sig still i den andres gaurd då ere ju passivt men det verkar ju dumt att den som är överst alltid ska vara passiv. För det är ju jävligt lätt att se.

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2007
    http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0

här är matchen jag menade på. vid 2.23 hör man min cochs säga det är lungt mike det är han som är passiv varpå dommaren säger det där om överläge.

lägger till en omröstning oxå, så vad tycker ni om matchen i fråga är det "alltid den i överläge som är passiv"?

Ps han är aktiv i början men håller konstant stängd guard vid passivitetstillfället är det han som skappat den imo.

m3
    m3 är inte uppkopplad
    Rookie
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inför passitivitet på den som inte gör passerings,submission,nedtagnings eller svepförsök. Däremot ska man INTE döma ner folk i guard om ingen lyckas ta ner den andre... det är lite löjligt.
    Sen ska man även döma upp folk om den ene buttscoopar, i BJJ kan den som står upp och försöker vinka upp den sittande bli dömd för passivitet för att han inte försöker passera guard.

Contender
    Reg.datum
    Okt 2006
    I BJJ så är det den som håller guarden som är passiv och han måste öppna och arbeta efter 20sek med stängd guard annars får han en muntlig varning sedan poäng avdrag .

Hall of famer
    Reg.datum
    Sep 2006
    Har sjalv varit med om samma skit. Blev sa sur och gav mig fan pa att det inte skulle handa igen. Har inte varit med om att nagon i min viktklass kan halla kvar mig i sin guard om jag vill forsoka passera.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32