Sveriges största & mest aktiva MMA forum
10 000 besökare varje månad med över 2850 registrerade medlemmar och 70 000 inlägg!.

Bli medlem här
Nya aktiva medlemmar får 50kr gratis att betta för på kommande MMA gala hos Betsson.com.
ont i revbenen
Välkommen till MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
+ Svara på ämne
Resultat 1 till 9 av 9
    Rookie
    Reg.datum
    Jun 2007

ont i revbenen

Hello!!
    Vet inte riktigt i vilken avdelning jag ska posta denna tråd så jag provar i denna.
    Har tränat MMA i nästan 1 år nu och får alltid skitont i revbenen en bit ner på båda sidorna och framsidans nedre del.
    Det är nästan bara när vi kör liggande med slag som jag får ont,stående (slag ,sparkar) går oftast bättre.
    Kör mycket mage för att försöka bygga på magmusklerna men har inte hjälpt mycket hittils :? har ganska "utstående" revben.
    Tacksam för alla tips som kan tänkas hjälpa..

Hall of famer
    Reg.datum
    Okt 2006
    sånt här ska du alltid gå till äkare med och inte lita på det som sägs här. bara en heads up så du inte stirrar dig blind på sånt som sägs här då en väldigt liten andel har riktiga bra kunskaper.

Hall of famer
    Reg.datum
    Maj 2007
    Först tänkte jag att det kan vara någon slags träningsvärk. Men har du tränat i ett helt år borde du ju inte få så farlig träningsvärk.

När kommer smärtan? Direkt under träningen eller dagen/dagarna efter?

Contender
    Reg.datum
    Feb 2007
    Låter för mig som om det är någon sorts inflamerat muskelfäste, jag kan få vissa känningar runt revbenen när jag tränar väldigt många dagar i rad. Och jag gissar på att det blir någon sorts överansträngning. Fast jag upplever det inte som smärta utan mer som inflamerat...

Det är inte att du får mycke slag på revbenen helt enkelt? Eftersom du sa att det var när ni körde slag på marken, tänkte om någon du körde me gillar kroppsslag.

Annars är det väl bara å se till att du strechtar ut ryggen/brösten/magen riktigt ordentligt efter varje träning. Kan hjälpa om smärtan kommer från ett muskelfäste. Men annars är det bara och besöka läkaren dessvärre.

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2007
    min polare hadde ont i revbenen förut och det visade sig vara en spricka i revbenen, från allt tryck från shooton.

Rookie
    Reg.datum
    Jun 2007
    Smärtan komer ofta ganska fort när vi kör liggande med slag men det är nästan värre med tyngden om nån sitter på mig i mount än slag mot sidan. sen sitter smärtan i över natten och är nästan helt borta dagen efter.
    Känns så där och gå till en läkare och förklara vad man tränar för tror inte dom tycker man är riktigt 100 som håller på med MMA.
    Revben har jag brutit och känns inte som det tycker jag.
    Kör Gym 3 gånger i veckan och MMA 2-3 gånger i veckan + lite löpning.

Contender
    Reg.datum
    Feb 2007
    Men säg att du kör Judo då... gå till läkaren, kan ju mycket väl vara nått skit som går att åtgärda, i värsta fall en spricka...

Hall of famer
    Reg.datum
    Apr 2007
    det låter som en spricka :P
    (proffsutalande :P)

Moderator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Äsch gå till läkaren och beskriv situationen så exakt som möjligt och får du nån skit för att du tränar MMA och inte balett skäller du ut honom efter noter! Hans uppgift är inte att vägleda dig i livet hans uppgift är att fixa dina skador.. kolla om du kan hitta nån idrottsläkare btw, kan tänka mig att de har större expertis inom området än en sjuksköterska på vårdcentralen...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
Back to top

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32