Tjenare, jag är ny inom grappling och har precis hoppat på terminsstarten utav MMA/shoot på Renyi i Umeå. Jag är lite mer erfaren utav thaiboxning och är med i avanc.gruppen där och hade väl tänkt att förhoppningsvis köra första D-klass matchen den här terminen. Jag har efter MMA-träningen startat däremot blivit väldigt intresserad utav grappling och funderar på att utöka träningen med BJJ på en annan klubb här i Umeå. Är det en bra idé? Eller tar jag mig för mycket vatten över huvudet? Att tilläga kan ju vara att jag kommer från en idrottarbakgrund inom ishockey och är van mycket träning, men för mycket är inte bra och bryter snarare ned. Eftersom att jag även vill gå D-klass match i thaiboxning kommer jag att behöva lägga tid på detta också vilket gör att för mycket grappling kan störa träningen negativt. Men det är ju så kul. Vad ska jag göra?
Och en andra fråga, har ni som kört både MMA och BJJ parallellt känt att BJJ'n gett er en boost i erat game eller strular GI'n bara till allt så det blir förvirrande istället?
Mitt schema kommer isåfall se ut såhär:
Måndag Gym: armar Muay Thai 20.15-21.45
Tisdag BJJ 18.15-19.30 MMA 20.15-21.30
Onsdag Gym: axlar, bröst, lats Muay Thai 17.30-19.00
Torsdag BJJ 18.15-19.30 MMA 20.15-21.30
Fredag Gym: ben/bål eller löpning
Lördag Muay thai 12.00 Valfri typ utav löpning
Söndag VILA

LinkBack URL
About LinkBacks
Reply With Quote