Hej allihopa!
Jag har en fråga, är det någon av er som vet om Japansk Jiu Jitsu täcker submissions och ground game?
För att i min stad har vi endast JJJ och ingen BJJ så jag tänkte kolla med er innan jag börjar där.
Tack på förhand!
MVH
Mechanix
Hej allihopa!
Jag har en fråga, är det någon av er som vet om Japansk Jiu Jitsu täcker submissions och ground game?
För att i min stad har vi endast JJJ och ingen BJJ så jag tänkte kolla med er innan jag börjar där.
Tack på förhand!
MVH
Mechanix
Ja men inte lika mycket, kolla med skolan hur mycket de prioriterar mark gamet som heter typ ne waza lr nåt :P
låter nån expert gå in på¨skillnaderna mer
vad heter stilen? är det jujutsu-kai eller sportjujutsu eller marknadsför dom sig som japansk jujutsu?
Det är jujutsu-kai.Originally Posted by gorQi
![]()
vill du lära dig markkamp och submissions är jujutsu-kai inget bra val!
Jujutsu-kai = självförsvar. I alla fall på vår klubb. Verkar vara mer teknik än kamp, inget som direkt lockar. Men har de bara kai? Tycker det borde finnas lite mer ändå?
Dom har endast Kai... ser ut som om man borde ta och byta stad för jag är så satans hungrig för BJJ :POriginally Posted by drue
Men tack för hjälpen grabbar!
MVH
Mechanix
Vart bor du ?
Judo kanske ni har?
shootfighting, (sambo?), submission wrestling och mma är bra alternativ till bjj för markkamp
judo och sportjujutsu är bättre än jujutsu-kai men med andra mål än bjj och ovanstående (nertagning/fasthållning oftast viktigare än avslut)
sport jujutsu är bättre än judo i newaza tror jag. så är de ialf här enligt mej. för i sjj kan man inte vinna på bara ett kasst och därför fortsätter matchen oftast på marken. Men vart bor du ? ni måste ju ha ngt mer än bara jujutsu (?) :roll: