Tränar mma och thaiboxning och är lite sugen på att börja andvända skor på mma träningarna då vi kör brottning och grappling.
Någon som har erfarenhet av brottarskor och kanske skulle kunna dela med sig lite för och nackdelar?
Tacksam för svar!
Tränar mma och thaiboxning och är lite sugen på att börja andvända skor på mma träningarna då vi kör brottning och grappling.
Någon som har erfarenhet av brottarskor och kanske skulle kunna dela med sig lite för och nackdelar?
Tacksam för svar!
Man "halkar" inte lika lätt och fastnar i benlås lättare.
Kan tänka mig att man vågar gå på hårdare stående?
riktigt bra grepp med skor! men ska man tavla ar det inte alltid tillatet med skor sa da kan det bli lite ovant..
om man haft fotskador tidigare rekommenderar jag att kora med skor ett tag tills man far upp styrkan i fotterna igen..
Det är bäst att köra utan skor enligt min erfarenhet men testa om du vill. Dock är det klar nackdel med fotlås osv när man tävlar. I början ville jag köra med skor ibland men efter ett par år vänjer man sig vi att vara barfota och jag tycker numera att man har bättre känsla utan skor. Dessutom är det ökade greppet i mattan en risk för knäskador så om du köper skor köp inte "ULTRA PRO WRESTLING HERO 9.0 Elite" modellen dom har bättre grepp ju dyrare dom är och är alltså farligare innan du behärskar tekniken.
Men som xynd säger så är det bra om man har en skada som man vill läka ut.