Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11
    Contender

Bli bra på bjj och submission wresling så fort som möjligt.

Ända sedan jag började med mma/grappling har jag haft ett enormt driv att snabbt vilja utvecklas inom detta. Det har blivit mitt projekt så jag startade en mma sida
    som jag kallar mmaproject sen har jag bloggat osv om
    min träning. Det var nästan 3 år sedan jag började med mma nu
    och för ett tag sedan skrev ka en liten artikelserie om mina lärdomar/tips och hur man snabbt kan utvecklas inom sporten. Än så länge är jag uppe i 4 delar och tänker göra totalt 10.
    Så jag tänkte höra med er grappling fantaster vad ni tycker saknas och lite tips och fred back på texten so far.

Texten är ganska lång men finns att läsa på bloggen >> http://www.mmaproject.se/mike/mma-workshop/
    Hoppas ni orkar läsa det och vill tycka till om innehållet

Champ

Re: Bli bra på bjj och submission wresling så fort som möjli

Hann bara läsa lite men det verkar intressant och jag kommer definitivt läsa mer när jag har tid.

Contender

Re: Bli bra på bjj och submission wresling så fort som möjli

Gillar dina submission wrestlins videos, bra teknik och lugn.

Contender
    Har en fråga som passar in i denna tråd och hoppas att nån BJJ:are kan svar, vilken är den absolut lättaste submission att få in och att träna sig grym på.
    Vad ska man tänka på när man gör den?

Champ
    Är nog omöjligt att säga vilken submission som är lättast.

De bästa positionerna är ju antingen sidemount eller backmount enligt mig iallafall så t.ex. RNC är väl det lättaste om man väl får ryggen. Benlås tycker jag också är redigt lätta att få in mot BJJare när man står i deras guard och dom sprattlar roligt med bena. Men jag tycker det är omöjligt att säga vilken submission som är lättast. Varierar väl från person till person.

Hall of famer
    Kan stolt säga att efter 2 års MMAträning har jag inte fått in ett enda RNC!
    Personligen tycker jag att trianglar är det lättaste att få in, efter det blir det kanske armbars eller armtrianglar.

Hall of famer
    vaa, nasta pass rulla med en nyborjare! galler att jobba sig uppat med las...

Hall of famer
    gilijotin tycker jag flest får in på mina lektioner i böran. förutsatt att man inte börjar i guard varje gång.(liten grupp så vi kör från stående varje pass)
    RNC är svårt pga att du måste ha en av de dominantaste positionerna först.
    trianglar tycker jag e bra för de kan man öva på länge och få asgrymma och man sätter dem från nybörjare och uppåt.
    Ska man bara öva in ett lås är nog kimura bra att satsa på då man kan göra den ifrån nästan alla positioner.

My 2cents

Moderator
    Är inte kimura väldigt svårt att få in om man grapplas mot nån som är stark? ett "power-move" så att säga ?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    big man move - kimura hehe

Hall of famer
    I dess första faser ja, men man får ju 15000kr om man sätter den i supperior så det kan det vara värt
    Antar att ni primärt tänker på den från top, finns många lägen man kan sätta den ifrån.