Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 27 to 52 of 52
    per
    per is offline
    Hall of famer

Re: 10th planet jiu-jitsu

Kan du förklara dom namnen var och en för sig så man har en liten chans att förstå?

Contender

Hehe, jo om du vill så, jag förklarar som jag kör i klippet allt kan ju göras spegelvänt.
    rubberguard-> Geppar vänsterfotled/smalben med höger handled/hand
    missoncontrol-> vänster arm kramar hårt om vänster knä när hand höger hand kommer på mattan
    crackheadcontrol-> högerben kommer fram över höger arm och hookar med vänster ben
    dubblebagger-> Vänster arm tar tag i högerfot
    clearneck-> Höger arm kommer runt hans huvud och tar tag i vänster ben
    chilldog with dubblebagger-> Håller allt i positionen redo för omoplata/gogoplata
    kungfumove-> Höger armbåge går upp under hans haka tills ben och arm ligger parallet med varandra under hakan och drar sen ut redo att ta hand om hans ev. försvar med hans vänster arm.
    Gogoplata-> Vänster arm tar runt vänster fot och sen sträcker man benet för tap.

Hall of famer

Nu vill inte jag sabba något här, men det ser lite ut som det blir ett nacklås snarare än strypning? (dvs icke tillåtet i BJJ men SW) Kan det stämma?

Hall of famer

Quote Originally Posted by drue
    Nu vill inte jag sabba något här, men det ser lite ut som det blir ett nacklås snarare än strypning? (dvs icke tillåtet i BJJ men SW) Kan det stämma?
    Alltså det är inte en submission utan bara en guard, så rubberguard får du använda hur mycket du vill i BJJ.

Hall of famer

Quote Originally Posted by Sprawler
    Alltså det är inte en submission utan bara en guard, så rubberguard får du använda hur mycket du vill i BJJ.
    Han syftar på gogoplatan tror jag
    Det tar typ lika mycket på nacken som när man drar i nacken vid triangel.

Hall of famer

Sprall - Jotack, vet vad rubberguard är då jag använder den själv Pratade om gogoplatan.

JEJE - jo, en gogoplata SKA ta som en strypning, det vet jag. Men denna ser ut att sitta på hakan och vrida nacken vilket gör att jag tycker den ser ut som ett nacklås snarare än strypning. Detta vet nog dock Hojer bäst själv då han lär veta om foten satt mot halsen eller hakan.

Hall of famer

Sprall - Jotack, vet vad rubberguard är då jag använder den själv Pratade om gogoplatan.

JEJE - jo, en gogoplata SKA ta som en strypning, det vet jag. Men denna ser ut att sitta på hakan och vrida nacken vilket gör att jag tycker den ser ut som ett nacklås snarare än strypning. Detta vet nog dock Hojer bäst själv då han lär veta om foten satt mot halsen eller hakan.
    Lugna puckar!

En Gogo SKA iaf sitta mot halsen, en strypning.

Hall of famer

Jaha du snackar om hans gogoplata

Hall of famer

Lång väg ner för poletten ibland asså :]

Contender

När jag körde tyckte jag den satt på halsen men när jag tittar på videon ser det ut som jag fick med hans haka lite. Man den var riktigt tajt så han hade nog inget val än att vrida med eller offra adamsäpplet.

Hall of famer

Quote Originally Posted by mikeHojer
    När jag körde tyckte jag den satt på halsen men när jag tittar på videon ser det ut som jag fick med hans haka lite. Man den var riktigt tajt så han hade nog inget val än att vrida med eller offra adamsäpplet.
    Ja, klappade i takt gjorde han i alla fall, så (sub)mission accomplished :] Måste börja skriva komedi tror jag...

Rookie

http://www.new.facebook.com/event.php?e ... 732&ref=mf

Ujuj, är det bara jag som känner mig som när jag var 6 år och fick HE-mans borg i julklapp när jag ser detta?

Hall of famer

Quote Originally Posted by haqan
    http://www.new.facebook.com/event.php?eid=39613270732&ref=mf

Ujuj, är det bara jag som känner mig som när jag var 6 år och fick HE-mans borg i julklapp när jag ser detta?
    Har inte det här redan tagits upp i tråden?

Eller var det någon annanstans jag såg det?

Hall of famer

Ptja, jag ser det såhär: Även om det inte är Eddie själv, och även om det skulle vara lögn med "hans mest lovande studenter" så vet killen garanterat bra mycket mer om 10th planet än någon i Sverige gör. Då är 500 kr för två dagar inte ett sådär jättehögt pris, om man är intresserad av systemet såklart. Annars är det ju som att diskutera huruvida det är klokt att köpa en schlagerskiva när man är death-metal-fantast...

Contender

Det är nice kommer garanterat åka! Jerome är grymm han är helt klart en kille som kommer blir känd hans moves helt wicked!

Hall of famer

rubberguard är väl då man ligger i guard sen drar sin ena fot över den andres rygg mot sitt eget ansikte så mycket det gårt i princip? :P kass på att förklara men jag kör mycket rubberguard då jag tränar.... är relativt vig så den funkar skitbra att svepa med och försöka sig på omaplatas, eller min favorit gogoplata =P

Hall of famer

Quote Originally Posted by zeddiz
    rubberguard är väl då man ligger i guard sen drar sin ena fot över den andres rygg mot sitt eget ansikte så mycket det gårt i princip? :P kass på att förklara men jag kör mycket rubberguard då jag tränar.... är relativt vig så den funkar skitbra att svepa med och försöka sig på omaplatas, eller min favorit gogoplata =P
    jah man, that's a part of the rubberguard.

Hall of famer
    jag gillar kora rubberguard i mma, fina armbagar i fran den positionen..aka back and pound!

Contender
    visste inte att man faktiskt kunde lära sig saker, har mest bara sett hans frälsningsliknande start på sina avsnitt och inte orkat titta vidare.
    Får nog ge Bravo en chans

Contender
    Han är en av få man faktiskt orkar se videos med han är ju faktiskt ganska rolig också

Hall of famer
    sa vad finns det for nya tekniker han visar? sourcer var ju javligt latt att satta, icke hahah -)

Hall of famer
    Double Arm Bar (Jake Salyer) - YouTube

Det där är ju coolt. Drar av en Sorceror i sin MMA debut.

Eddie Bravo teaches Joanne The Sorcerer - YouTube

Där visar Eddie Bravo hur den går till.

Rookie
    Omg den va sjuk hahah

President
    Blog Entries
    30
    hur bra är eddie egentligen? har han något record?
    Senaste avsnittet av 10th planet jiu jitsu

Champ
    Han är väl inte dålig men han är ju i princip bara känd för sin adcc vinst mot en gracie. Hade det aldrig hänt hade nog ingen vetat vem han var idag.

Moderator
    Ja det är väl absolut den största skaplen han har. Han har väl en hyfsad grapplingkarriär i bagaget såvitt jag förstått men hans "grej" är väl att han har varit väldigt drivande i hybrid stilen 10th planet
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Page 2 of 2 FirstFirst 12