Fan vad skönt med ett OS-Guld, Charlotte Kalla vilket lopp.
Sedan bjöd herrarna på spänning också, 1,5 sekunder från ett brons.
Någon mer än jag som sitter vaken på nätterna och kollar OS?
Fan vad skönt med ett OS-Guld, Charlotte Kalla vilket lopp.
Sedan bjöd herrarna på spänning också, 1,5 sekunder från ett brons.
Någon mer än jag som sitter vaken på nätterna och kollar OS?
Guuuuld! Guld guld guld!
Jag tittar också![]()
Onsdagkvällen blir en fest. Halfpipe hela kvällen, sen damkronorna mot kanada och slutligen herrarna mot tyskland i första matchen. Bara ladda upp med chips å grejer![]()
Kul att höra om Kalla, jag förträngde tiden och missade loppet. Men hon var väl den som var starkast guldtippad va? hon är ju helt otrolig. Helena Jonsson slutade på 12e plats om jag inte minns fel, skidskytte sprinten såg jag nämligen..
Jag ser mest fram emot curlingen
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Curling är en underskattad sport, det äger fan. Bästa jag sett i curling var nog när en finne lyckades slå ut samtliga av sina egna stenar ur boet, ganska fail.
Orkar inte sitta uppe på nätterna, men följer så länge jag orkar på kvällarna.
Guld-Kalla ftw!
Ikväll blir det skidskytte-jaktstart! Skidskytte är fan en optimal tv-sport!
usch vad jag hatar funktionärerna i skidskytte... idioter.
Jo en jävla grej det där med starten, ACO fick ju tillbaka sekunderna men det påverkade ju såklart henne, men jävlar vilket lopp hon gör.
Imorgon börjar det på riktigt, herrarna i hockey!
Någon som såg Björn Ferry igår? vilken jävla rysare, vårt andra OS-Guld!![]()
blir till att vara uppe o kolla hockeyn inatt iaf![]()
Det kan jag lova.
Håller mig vaken med kaffe, snart damhockey 23:30 sedan herrarna kl 01:30
Det gick ju jättebra i damhockeyn...
Ja de borde skämmas. Ta medalj nu så förlåter jag er.
Finskorna tar bronsmatchen tror jag, tyvär.Originally Posted by Kane
Bästa matchen i OShockeyn hitils måste ju vara Schweiz - kanada. Jävlar vad Jonas Hiller i schweiz kasse spelade bra. tråkigt att det inte höll ända fram.
Anja blir man ju också skapligt imponerad av
Håller med dig, satt uppe i natt och såg matchen. Vilket hjärta Schweiz visade!
Idag blir det faktiskt några kalla och Hockey kl 21!
Menad ordvits? Längdskidor dåOriginally Posted by eidos-
![]()
Silver i skidor är inte fy skam det heller. Trist att Kalla ramlade, det såg ut att förstöra hela hennes game
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Originally Posted by Simpaett
Dom gör iaf det dom ska och det är att vinna. Mot finnarna, och när det börjar dra ihop som att möta t ex Kanada, ryssarna, tjeckerna eller usa så kommer det se oerhört mycket bättre ut.
Fast vitryssarna gjorde 3-2 så var jag aldrig riktigt orolig.
Kommer man ihåg hur sverige spelade i inledningen av förra OS-turneringen men ändå tog guld så behöver man inte oroa sig![]()
jag behöver ju inte ens skriva att jag är skeptisk eftersom jag alltid är det![]()
Riktigt skönt att få se USA klappa på Kanada sådär, speciellt då Kanada hade typ dubbelt så många skott. Langenbrunner och Patrick Kane är favoriter, den förstnämnde för att han är gammal Dallas-spelare och varför jag gillar Kane behöver jag väl knappast förklara :P
Ruotsi vs Suomi
Trodde faktiskt att finnarna skulle slå tre kronor här, men det gör jag ju alltid. Riktigt kul att de spelar så stabilt, speciellt i boxplay.
Sverige, Finland, Ryssland och USA direkt till kvart, och Sverige lär få möta Slovakien där (de möter Norge).
Jo, jag tycker att det vore på sin plats med en förklaring.Originally Posted by Kane
Kollar just nu på matchen mellan Norge och Slovakien. Slovakien ser inte bra ut nu alltså så vem vet kanske blir det Norge. 3-3 står det i alla fall.
Hoppas vi ser en elak Dogge i alla fall.
![]()
Kom ihåg att ställa klockan på 05.50 inför morgondagens hockey, vi ska skrika hem en seger åt Tre Kronor! Haha
På tal om ingenting: Det har varit rikligt med firande i Tärendö under Kallas guld, bor bara någon mil därifrån och hade vikariat där dagen efter guldet, riktigt livat haha!![]()