Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 4 of 4

Thread: testa triathlon

President
    Blog Entries
    30

testa triathlon

Har hållt på med kampsport ett tag, boxning i många år, muay thai en kortare stund och även lite bjj
    Har alltid haft ett behov av att testa mina gränser och inte riktigt hittat min sport där jag känner att jag kan maxa och verkligen motivera mig att klara det jag inte tror..

Att träna kampsport går bra men att satsa på riktiga fighter för första gången är inte direkt något jag har lust att börja när jag är 28år och det är vad som krävs, känns som om det tåget passerat.

Inspirerad efter att ha kollat på Diaz som är MMAs mest underhållande fighter och sedan kollat upp vad triathlon handlar om då han sysslar med det på fritiden , så blir jag jävligt intresserad då det ser sjukt jävla tufft ut!

Funderar på att signa upp mig på sthlms triatlhon klubb.
    är sämst på att simma och kan knappt cykla men springa kan jag göra hur längesomhelst då jag har en lätt kropp och inbyggd kondis. Någon mer som tänkt tanken eller kanske ens testat?
    Last edited by KanoBlack; 01-31-2012 at 01:09 AM.
    mera MMA !!

Hall of famer
    Nej de har jag aldrig tänkt och kommer troligen aldrig att göra det. Det är väl främst pga cyklingen. Jag tycker det är så otroligt ändlöst tråkigt att cykelträna. Bara trampa och trampa gärna med massa bilar som kör förbi i 100 en meter åt sidan. Jag körde en del simning i sommras/höstas och upptäckte att jag simmar som en sten dessutom.

Den här har du säkert redan sett men det finns väldigt intressant läsning på den sidan:
    Jonas Colting - Jonas trnar

Moderator
    Kör hårt Kano! I annat fall kanske du ska satsa på att göra en svensk klassiker? Vätternrundan, lidingöloppet, vansbrosimmet och wasaloppet på ett år?!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    Någon mer som tänkt tanken eller kanske ens testat?
    Jag har haft tanken länge men med tanke på simningen som är helt efter såp har det skitit sig. Cykla och springa har jag inga problem med men med tanke på att senast jag simmade var jag väl i 14 års åldern och det var ju på gympan i skolan. Suger så jävla mycket på simning så jag har struntat i det. (Dock tränar jag ju mma stenhårt så även om jag hade simmat hade jag nog ändå inte haft tid över på att försöka)