Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 18 of 18
    Hall of famer

Symbian, Iphone, Android, Windows Mobile mobiler

Köpte i dagarna en Sony Ericsson Vivaz och efter uppgradering och lite annat så är den riktigt rolig att hålla på med. Spotify och grejer, där man kan koppla upp mot sitt wifinät och offline-laddahem låtarna och sedan köra spotify offline med dessa låtar, smidigt. 8 mp kamera gör ju inte saken sämre + filma i 720p,

Behöver tips på apps och annat till Symbian S60v5.

Tjena någon i forumet som har någon mobil med operativsystemen som nämns i topicen?

Contender

Re: Symbian, Iphone, Android, Windows Mobile mobiler

Jag har en iPhone privat och inom kort får jag mig en HTC Legend som arbetstelefon.
    Sedan har jag tidigare provat Google Nexus One och HTC Hero.

Hittills är jag fäst vid iPhonen då den känns bäst när det kommer till menyer och hur "snabbt" operativsystemet upplevs. Men HTC Legend kändes även den riktigt trevlig, så det skall bli kul att köra den samtidigt som iPhonen.

Om det är någon som är peppad på Android-utveckling kan jag rekomendera Google Technology Usergroup som körs då och då i Sthlm med stort fokus på Android.

Hall of famer

iPhe 3Gs. Hyfsat nöjd med att jag valde den och inte 3G förra sommaren efter att ha sett keynoten förra veckan Är verkligen ingen apple-fanboy sedan tidigare, har alltid kört PC och blivit mobbad för det i mitt mac-dominerade yrkesliv som reklamare. Var rätt så skeptisk till telefonen från början också, men har nu helt och hållet kapitulerat.

iPhonen är kärlek rakt igenom, och den fungerar framförallt. När jag nu kör mitt exchangekonto genom den växer den bara ännu mer. Den enda telefon som jag har testa som kommer i närheten är HTC HD2 som dock faller på sitt nuvarande OS. När Windows Mobile kommer till hösten kommer det nog bli lite ordentlig konkurrens. Just nu står iPhonen som solklar segrare bland samtliga smartphones imho, framförallt på grund av sitt OS, appstore och direkta skärm.

Contender

Har mest bara lekt lite med Android och Iphone.

Har en satio med symbian nu som jag bara vill dra en heelhook på och aldrig släppa. Min första sonyericsson-mobil och det är det sämsta skit jag någonsin tagit i.

Iphone tycker jag käns jävligt bra, MEN, och det finns ju ett men oftast. Jag skulle välja en androidlur alla dagar i veckan pga open-source. Vafan köpa en iphone för hur mycket pengar som helst, som man måste jaulbreaka för att kunna använda någorlunda bra.

Nej, jag är så otroligt sugen på att införskaffa en HTC desire nu. Skulle kunna tänka mig en HD2 också, men winmobile käns inte så skönt. Dock så är WM 6.5.3 hyffsat okej ändå

Hall of famer

Jag kommer antagligen beställa htc desire inom en vecka... kostar bara 2900+abonnemang på halebop :shock:

Jag tycker personligen att android 2.0 verkar mycket trevligare än att använda iphones system...
    + man slipper apple och att alla redan har samma telefon

Contender

Fast det är ju 2.1 i desire, vilket iofs är ännu bättre

Hall of famer

Quote Originally Posted by Skalman
    Fast det är ju 2.1 i desire, vilket iofs är ännu bättre
    Ja, jäklar... visste det men skrev fel... ,y bad ops:

Hall of famer

Det jag ser som den största nackdelen med android just nu är att man som svensk endast kan ladda hem gratis-appar från android market, alltså inte handla de som kostar...
    I så fall måste man ju roota luren så det verkar som man är i tyskland...

Någon som vet när man som svensk kommer kunna handla på android market? skulle ju blivit i oktober men så blev det visst inte...

Contender

Vet faktiskt inte när det kommer. Borde väl komma snart då android växer mer och mer.

men i nuläget är det väl Marketenabler som gäller

Hall of famer

Då vart en Desire beställd
    Får den i början på nästa vecka skulle jag tro, får dock inte mitt nya sim förrän veckan efter dock :? men jag ska nog kunna leka lite ändå....

@Skalman: Jo, antagligen kommer jag roota den när det kommer så jag kan spara apps på minneskortet också för som det ser ut nu kommer jag bara ha 120 mb till applikationer

Hall of famer

Har fått min desire nu och skriver från den: D

Sjukt nice är den verkligen och allt flyter på hur bra som helsr: )

Hall of famer

nice!
    Ska vänta tills sommaren jag, IPhone 4G ska vara min höhöhö.

Hall of famer

jag är jävligt nöjd med min Vivaz, fungerar hur bra som helst.

Rookie

tror att du kan hitta här http://www.lux-case.se

Moderator

Jag köpte en x10 mini pro för ett tag sen. Sjukt rolig telefon!
    Och idag kom jag på världens grej (tror jag )

Man aktiverar "min plats" och gps
    Sedan rattar man in på gratis google maps och tar vägbeskrivning från punkt A till punkt B och vips så har man i princip en enklare navigator! GRATIS!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer

Shoggis: Det är standard i "kartor"-appen i iPhonen Om man dock, som jag, är fullständigt handikappad rent geografiskt så är en turn-by-turn-GPS att föredra, och då får man punga ut med lite mer. Dock överlever jag bra på CoPilot Nordic för 200 spänn, vilket är rätt pretty damn billigt för en GPS om du frågar mig. Bortsett från vad telefonen kostade då

Contender

Quote Originally Posted by ShogunRua
    Jag köpte en x10 mini pro för ett tag sen. Sjukt rolig telefon!
    Och idag kom jag på världens grej (tror jag )

Man aktiverar "min plats" och gps
    Sedan rattar man in på gratis google maps och tar vägbeskrivning från punkt A till punkt B och vips så har man i princip en enklare navigator! GRATIS!
    Jag ska byta telefon runt nyår och funderar på en iPhone 4 (såklart) eller en X10 mini. Du är alltså nöjd med din? Gillar formatet samtidigt som just formatet är en fördel för iP.

Moderator

Ja det var tydligen standard i androiden också .... Men om du jailbreakar kan du ladda hem bl.a. gps-appen gratis. Det kostar väl inget att utnyttja gps satelliterna?!

Jag gillar att den är liten brushi. Iphonen är nog generellt bättre vad gäller användarvänlighet och stabilitet då det inte existerar tredjepartsprogram utan apple gör ALLT till skillnad från android där vem som helst kan göra appar. MEN den är så mycket mindre och det var därför jag valde den. Och det är inte så att den strular, det är en skitkul liten android-dator.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"