Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11
    Moderator

Klarifiering av spoiler-regeln

Jag gör slag i saken och startar en tråd.

Personligen tycker jag att det är bra som vi har det nu.

En vecka efter avslutad match får man bara diskutera resultaten i den tråden i spoilerdelen. Ingen annanstans i forumet, det gör att man kan besöka forumet och ta del av diskussionerna även om man inte hunnit se de senaste matcherna än. Det är kanon och det funkar!

Sedan har vi frågan kring de mindre organisationerna. Jag har fått uppfattningen att ingen egentligen följer dem, därför har vi sett mellan fingrarna när resultaten t.ex. i KSW spoilas. Vill Ni användare att vi ska hålla hårdare på reglerna gällande Bellator, KSW, Zone, superior och andra mindre organisationer som man kan tänkas följa?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    27
    Jag håller med till 100%, det funkar skitbra som det är nu och jag ser ingen anledning till att ha nolltolerans om ingen ändå följer de mindre galorna. Så länge som UFC- och Strikeforceforumet förblir spoilerfria så är jag nöjd. Jag funderar på att börja följa Bellator lite mer dock, kanske kan ta upp det oftare i bloggen då och se om intresset ökar på forumet.

Champ
    Jag ser för min egen del inte heller någon andledning att skärpa reglerna, men om många vill det så är det ju inte heller speciellt jobbigt att lägga tråden under spoilers.

Något som jag däremot märkt är att både UFC och Strikeforce kan spoilas av rubrikerna från Fightplay på sidan, fast det kan man kanske inte göra något åt.

Champ
    Blog Entries
    27
    Quote Originally Posted by Rampage2010 View Post
    Något som jag däremot märkt är att både UFC och Strikeforce kan spoilas av rubrikerna från Fightplay på sidan, fast det kan man kanske inte göra något åt.
    Jag tänkte också på det men av någon anledning så sade jag inget om det. Jag försöker undvika att komma in här efter en gala om jag inte har sett den ändå, blir så rackarns nyfiken!

Champ
    Jag tycker att ingen gala inklusive de mindre ska spoilas. Sen som någon annan nämnde så brukar det ju ibland spoilas på sidan av forumet så fort man hamnar på sidan.

Moderator
    är det någon som följer bellator, ksw, deep eller någon annan mindre org.?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Blog Entries
    27
    Jag kollar bara lite grann, men inte alls i närheten av lika mycket som jag ser på UFC... :P

Hall of famer
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Brukar kolla på det där jag känner att det finns nån match av intresse när det gäller pyttegalorna.
    Men de jag alltid brukar kolla är UFC, DREAM, Bellator, Strikeforce (inkl. Challengers) och MFC.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Jag tycker att ingen gala inklusive de mindre ska spoilas. Sen som någon annan nämnde så brukar det ju ibland spoilas på sidan av forumet så fort man hamnar på sidan.
    håller med om det ang fightplay nyheterna på sidan som spoilar för alla, ang spoilers på forumet så är grejjen att intresset för de mindre galorna är så litet att om man delar upp samtalet så dödar man hela samtalet direkt. Finns inget vettigt i att ha 2 trådar med 2inlägg var. Blir bara ett onödigt trådskapande som inte blir intressant nog.

kommer sluta med att man inte diskuterar de galorna alls.

Verkar som om forumet och jag själv lutar åt ha kvar spoiler reglerna för de större galorna vilket i form av diskussionsvärde är främst UFC, Strikeforce / större fighter inom andra org och även svenska galor till viss mån också

Besöker man någon annan mmasida förutom mmaforum.se så blir man spoilad.
    Last edited by KanoBlack; 11-29-2011 at 08:42 PM.
    mera MMA !!

Champ
    Quote Originally Posted by ShogunRua View Post
    Jag kollar på dom om jag har tid.

För övrigt som kano sa att det blir tomt om man delar upp det i två delar men man kan väl lika gärna slänga över den gamla tråden i spoiler delen?

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by DizordA View Post
    Jag kollar på dom om jag har tid.

För övrigt som kano sa att det blir tomt om man delar upp det i två delar men man kan väl lika gärna slänga över den gamla tråden i spoiler delen?
    det sista var vettigt men för bellator tex så har man en samlingstråd för alla galor i en för att supporta diskussioner kring bellator.. så i vissa fall kan man göra det att man bara flyttar över, men tror att vi rent allmänt får hålla oss till det som var skrivet ovanför och när det är enkelt att flytta en diskussion kring en mindre gala som aktivtdiskuterats och man känner att den är värd de 4-5 minuterna det tar att flytta den så flyttar man den. ta tex fedor senaste, jag kände att den inte var intressant nog för att lägga ner arbetet att spoilerskydda den.. ganska tragiskt då det gällde fedor som var gud.

vill man inte alls bli spoilad och säkra chansen till 100% så ska man nog ligga lågt på internet /facebook/kompisar
    Last edited by KanoBlack; 11-29-2011 at 09:04 PM.