Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 8 of 8
    President
    Blog Entries
    30

Intervju med ett Svenskt MMAProffs som är gay

det här är ett ämne som inte tas upp så ofta, men som faktiskt finns.
    tycker att simon k alltid tar saker till en djupare nivå och den här intervjuen är grymt intressant.

Exklusiv intervju: Ett svenskt MMA-proffs talar ut | MMA i Sverige och Världen

nu kommer frågan självklart vara, vem kan det vara?
    jäkligt modigt att bara kunna gå ut anonymt på det här sättet
    den går inte att undvika, men andra frågan som är viktigare är hur kan man göra det mer acceptabelt inom kampsporten, om man ens kan vända på macho attityden som finns
    är lika svårt i andra sporter, hockey, fotboll mm
    mera MMA !!

Champ
    Jag har full förståelse för att han vill vara anonym, det låter helt sjukt att hans egna klubbar har jagat ut honom. Undrar hur vanligt detta är bakom kulisserna.

Hall of famer
    Knappast oväntat att klubbar och kamrater har vänt honom ryggen. Machokulturen är väl lite för stark. Vi män måste veta vart vi har varandra för att vi i större grupper ska kunna göra saker tillsammans.

Jag förstår inte riktigt tankegången att folk är rädda för att en homosexuell ska utnyttja situationen sexuellt och bli upphetsad av att rulla. Jag är hetro och har tränat brottning med tjejer, har jag blivit upphetsad? Nej snarare obekväm. Jag tror det i grund och botten handlar om att man är rädd att känna sig som ett offer. Typ "fan undra om han har blivit sexuellt upphetsad av att rulla med mig", "har han kollat på mig i duschen och njutit av det". Man vill inte ha blivit utnyttjad helt enkelt. Själv kan jag ju erkänna att jag inte skulle känna mig helt bekvämt i att duscha med någon jag visste vara homosexuell. Men jag skulle absolut inte ha några problem att träna med en.

Stark av fightern att i alla fall gå ut och prata om det här. Nu är han anonym i texten men i verkligheten är det säkert många som vet vem han är. Han verkar ju vara i toppen av svensk mma så snacket lär gå i alla fall på de klubbarna han har blivit trakasserad på. Jag önskar såklart att han skulle komma ut helt men jag förstår att han inte gör det. Jag tror han kan riskera sin karriär om han kommer ut så jag skulle aldrig rekommendera honom att göra det. Nu slog det mig, har inte Dana sagt att han skulle vilja att någon av hans fighters kom ut och detg fanns någon homosexuell?

Edit: kul att läsa kommentarerna under artikeln ( och säkert här också), där låter det som att ingen skulle ha något problem med det. Det är få som inte tycker det är okej som vill skriva det.
    Last edited by Venom; 11-15-2011 at 08:35 AM.

Moderator
    Känns rätt löjligt att inte acceptera att nån på klubben är bög.

Det är väl som att rulla med en tjej? Är man heterosexuell så "riskerar" man att hetsa upp/bli upphetsad. Ska vi ha könssegregerad träning?

Jag tror att alla vi snubbar har sånt jävla adoniskomplex! "Åh nej nu kommer bögen och ska duscha samtidigt som mig, fan då kommer han glo på min snabel och sticka hem och taja"
    Tror ni verkligen att en kille som är homo tänder på ALLA andra killar i hela världen? Tänder DU på ALLA tjejer i hela världen?
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Champ
    Tycker väl för övrigt inte att man kan säga att det är nån som kommer ut då personen fortfarande är anonym.

Jag vet en klubb(bjj) som har två homosexuella som är helt öppna med det och då bryr sig ingen ett dugg. Jag skiter väl också fullständigt om vad folk vill sätta på under deras fritid.

President
    Blog Entries
    30
    tyvärr så kommer den som går ut med det få mycket skit, bra att Geroge på smmaf erbjöd sitt öppna stöd direkt
    men man måste vara stark , starkare än man tror

Contender
    tufft läge, bra intervju av kimura

Hall of famer
    valdigt synd nar sant har intraffar, men det finns alltid tva sidor av ett mynt, hade varit kul att hoera hans klubbs sida av det hela..