Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 15 of 15
    Champ

Illegala mma galor börja arrangeras på svensk mark.

SMMAF polisanmäler osanktionerad MMA-organisation | MMAnytt.se

Det finns uppenbarligen ett par pajkar som arrangerat hela tre "mma-galor" i Avesta någonstans på en fotbollsplan. Alla matcher finns upplagda på deras Facebooksida och jag har plöjt igenom några och blir inte förvånad om några av dom som fightades inte gått på en enda mma träning.

Contender
    Skrattretande! MMA-Organisation?? Det är ett gäng fulla ungdomar, skojar de? Det är underbart att en sida som MMAnytt som jag ändå misstänker vill sporten väl gör en nyhet av detta på det här sättet, Aftonbladet copycats. Sista gången jag läser på MMAnytt.

Champ
    Dala-demokraten som jag tror är en vanlig lokaltidning(rätta mig om jag har fel) har också skrivit om det där det behandlar det som vilket vanligt arrangemang som helst.

Boxas och smaka senap | Dala-Demokraten

Moderator
    Ja att kalla det för "mma-organisation" eller "gala" är väl en extrem felsägning. Det är ett gäng fulla bönder som slår på varandra på en gräsmatta. Det har ju ingenting överhuvudtaget med mma att göra
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

President
    Blog Entries
    30
    mma organisation är det nog inte, mer grabbar som gillar att slåss. fightclub stuket. En rallarsving gala
    måste alla "galor" fighter gå via smmaf?
    Last edited by KanoBlack; 09-21-2011 at 06:20 PM.
    mera MMA !!

Champ
    Herregud. Precis vad den svenska MMA-scenen inte behöver.

"Skit i tandskyddet, kör bara!" - En kommentar som fick mig att vilja dunka huvudet i väggen några gånger.

Champ
    Quote Originally Posted by KanoBlack View Post
    mma organisation är det nog inte, mer grabbar som gillar att slåss. fightclub stuket. En rallarsving gala
    måste alla "galor" fighter gå via smmaf?
    Är inte helt kunning inom detta området längre men ska du arrangera en gala som förknippas med "MMA" så måste du gå genom SMMAF. Likadant om du skulle använda deras regelverk men inte använda ordet mma i det. Typ du säger att det är din egen påhittade kampsport som du skapat men använder SMMAFs regelverk så måste du också gå igenom dom. Har för mig att det är så iallafall.

Contender
    Flytta tråden till "Humortråden" eller nåt. Det här är inte MMA i Sverige...

Champ
    Fan dubbelpost...
    Last edited by p41n; 09-22-2011 at 03:32 PM. Reason: Fan dubbelpost...

Champ
    Quote Originally Posted by p41n View Post
    Då jag kommer från dessa trakter (Avesta ligger bara 5 mil från Fagersta) så har man lite insight i vad det handlar om. Min klubb har blivit tillfrågade om att deltagare i detta "event" men när man fick reda på lite mer info så tackade alla nej. Sen är det ju bara att kolla på filmerna på Youtube för att se vad spektaklet handlar om. Många som inte håller på med kampsport som har sett alldeles för mycket never back down, cubakaggar, rallarsvingar mm men också många som gör det. Det såldes även öl där utan tillstånd så vitt jag vet. Han som vara ansvarig kommer nog åka dit. Tycker att många nyhetssidor överreagerar. Att kalla detta för ett MMA-event är att överdriva. Om folk vill slåss med varandra så slåss dom. Ingen skriker ju att de boxas, kickboxas eller brottas. Detta har inget med MMA att göra.

Förresten Shogun så skulle jag nog kalla oss för "bruksfolk" mer än "bönder". Finns nog mer Jordbruk runt Norrköping än i Dalarna.
    Undra om han ens kan bli fälld då den lokala polisen gett "klartecken"
    Quote Originally Posted by Johan Lennström - Aftonbladet
    – Nej, men jag har pratat med den lokala polisen både före och efter tävlingen, och det var ju ett sätt att söka tillstånd. Hade de satt stopp och jag ändå kört på så hade jag förstått polisanmälan. Men de tipsade bara om att jag inför nästa tävling skulle få alla att skriva på ett papper om att de tävlar av egen fri vilja.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by Brushi View Post
    Flytta tråden till "Humortråden" eller nåt. Det här är inte MMA i Sverige...
    flyttat tråden till fria forumloungen då brushi har en poäng.
    Sen är jag inte emot dessa grabbar på nåt sätt och faktiskt så fördömer jag dem inte, dem är tuffa men inga mma fighters direkt och de gör det här på sin fritid och ska inte kopplas ihop med sporten MMA. Huliganbråk är inte en boxningsgala bara för att de har sina påhittade regler. Sen är ju arrangören en skön lirare som kör sitt race och är det kriminellt om polisen tipsat honom om lösningar?
    visst det här kan vara farligt då det inte är de mest optimala omständigheterna så inget att rekommendera.

Dyker Sveriges Kimbo upp från Avesta?
    Last edited by KanoBlack; 09-22-2011 at 05:06 PM.

Champ
    Jag är inte arg på de som arrangerat "galan" längre. Jag är så jävla förbannad på alla storstadsbor som börjar skrika WT och bonnläpp nu istället.

Champ
    var i new york förra veckan på semester med the babe, kan nog säga att alla vi sthlm är bönder vi med men har inte förstått det

Moderator
    Det var ju en liknande "fightclub" på en båt i sthlms hamn för 1-2 år sedan där arrangören blev polisanmäld. Nån som minns?

Detta är faktiskt gränsfall oavsett om han pratat med polisen eller inte. Jag har t.ex. INTE lust att betala för dom här idioternas sjukhusräkningar när dom måste ligga inne för frakturer och hjärnskakningar. Och det är väl olagligt att bruka våld oavsett om "båda är med på det" såvitt jag vet. OM man inte arrangerar det som sanktionerad sport t.ex. boxning, karate, mma, med tillstånd.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Contender
    Blog Entries
    17
    Om polisen får veta om att två personer brukat våld mot varandra så är de skyldiga att utreda det. Men det här är nog något sorts gränsfall, dock behöver det utredas...risken för allvarliga skador och till och med dödsfall är säkert tio om inte hundra gånger högre på såna här "galor".

Vad händer med en kampsportsklubb som anordnar matcher utan godkännande från respektive förbund? Uteslutning? Rättsliga åtgärder?