Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 26 of 64

Thread: Hockeytråden

Hall of famer

Hockeytråden

jag vet att de finns en gammal tråd om Elitserien men jag skulle vilja ha en mer övergripande hockeytråd precis som med fotbollen där man kan snacka elitserien, nhl, landskamper,allsvenskan ja till och med div 4 om man vill.

Samma huvudregel här som i fotbollstråden.
    ******************************************************************************** ****************************************
    REGEL 1 för tråden är att diskussionen hålls på en städad nivå. Inga hot, skällsord som *infoga lagnamn* fitta, osv. Försök helt enkelt vara trevliga mot varandra oberoende av vilket lag ni håller på. Om de inte funkar låser jag tråden.
    ******************************************************************************** ****************************************

Även fast jag har upplevt att de är lättare att diskutera hockey med andra supportrar på en städad nivå än fotboll, konstigt.

Hall of famer

Re: Hockeytråden

Jag är sjukt sugen på att Elitserien ska dra igång snart. Försäsongen har börjat å det är intressant men de känns rätt svalt ändå eftersom inga lag går för fullt och många provar sig runt i femmorna.
    Själv är jag ju brynäsare so några av er säkert vet och är riktigt spänd inför säsongen. Brynäs har ett intressant lag i år. De har rensat lite bland spelarna och värvat en del och främst plockat upp lovande juniorer. Eero och Kahnberg närvaro är såklart de mest intressanta, kan båda spela på sin topp borde de med råge ersätta Widing. Men jag är också nyfiken på hur de ska gå för våra juniorer. Silfverberg va med ett par matcher förra året och gjorde det bra och verkar ha gjort bra ifrån sig på försäsongen också sen har Anton Rödin kommit upp som öste in mål i J20 förra året och har nätat två matcher i rad ny på försäsongen.

Contender

Vem bryr sig om Elitserien? det är ju i Allsvenskan det händer

Nu är iaf försäsongen äntligen igång. Västerås har lyckats spöa almtuna med 1-3 på bortais. Och nu har även Succé Cup inletts i Västerås där VIK, Timrå, Rögle och Kloten spelar. Västerås torskade mot Timrå med 0-2, ett helt missvisande resultat då Västerås var det bättre laget. Alltid kul att se vart laget man slaviskt följer står sig gentemot Elitserielag. Dock så ska man ju inte dra så stora växlar av en träningsmatch i mitten av augusti.

Hoppas verkligen att Luleå går bra i ES iår då dom har värvat dom två bästa poängplockarna från allsvenskan till denna säsongen. Arla och Olausson från västerås

Hall of famer

ja hur ser det ut i V-ås egentligen har de värvat några ersättare för Olausson och Arlbrandt? Annars kan de väl bli en ganska tung säsong?

Hall of famer

Håller också på brynäs i elitserien och VIK i allsvenskan, men jag är inte speciellt insatt faktiskt.. har alltid varit mer förtjust i NHL där Dallas Stars är favoriterna.

Hall of famer

Det går inte så bra för regerande svenska mästarna Färjestad som åker på förlust efter förlust på försäsongen

Contender

Quote Originally Posted by Venom
    ja hur ser det ut i V-ås egentligen har de värvat några ersättare för Olausson och Arlbrandt? Annars kan de väl bli en ganska tung säsong?

Det ser inte helt tokigt ut. det har kommit in en del spelare. Mestadels lite yngre förmågor som Tobias Forsberg som spelade JVM bland annat.

I övrigt så ser truppen mycket bredare ut och defensiven ser mycket mer jämn ut.

Hoppas på en kvalserieplats.. Borde nå dit på ett eller annat vis

Hall of famer

björklöven tog ju skellefteå, färjestad förlorade mot djurgården och hv förlorade mot malmö....

Dock tror jag årets elitserie vinnare är HV faktiskt... färjestad har tappat för många bra spelare

Contender

Ja FBK har tappat en del spelare, men likväl så kommer dom vara med i toppen.. som alla andra år.

Lär väl bli HV, LHC, FBK och kanske Frölunda som är med i toppen. som alltid.

Men HV tror jag också har störst chanser på guldet.

Det jag mest hoppas på i ES är iaf att Arla och Olausson lyckas bra i Luleå då det är två överjävligt grymma spelare

Hall of famer

Det borde itne vara kanske Förlunda utan Frölunda borde verkligen vara med och slåss om guldet på allvar. De har ju verkat sjukt bra peppen, joel, lehtonen. Pebben och Joel glänste inte direkt i NHL men i Elitserien ska de va riktigt tongivande. LHC har också värvat bra. Fått hem Mårtensson som är fantastisk när han spelar på topp och en av mina favorit backar Mange Johansson och sen Hävelid på det. De märks att de finns två läger i Elitserien. De som värvar de som de vill ha och de som får ta det som blir över.

Hall of famer

Hoppas på LHC i år

Hall of famer

Alla vet att det blir Luleå som vinner guldet. Speciellt nu som vi har värvat Abbottarna och Jonte Hedström! Tillsammans kommer de pissa på alla andra (inte bokstavligt, men Jonte är ju känd för att ha sagt att de pissade på Malmö efter en 7-2 seger).

Hall of famer

Läste på Aftonbladet om icke NHL spelare som kan var aktuella för os. Där stod bla Markström med. Fan va roligt om de skulle ta med honom som tredje målvakt. Han skulle såklart inte få spela men jag hoppas ändå han får åka med.

Sen hoppas jag att Magnus Johansson, Mattias Weinhandl får vara med och Linus Omark och Tony Mårtensson beroende på form. Både Mårtensson och Omark är fantastiska passningspelare och de är så vackert att se.

Hall of famer

Magnus Johansson, tidernas mest överskattade spelare. Folk verkar blunda när han gör dåliga saker. Många gånger har han satt sina lagkamrater i dåliga situationer och klarat sig undan skulden. Brukar även få beröm när han löser en knipa som han själv varit upphov till genom en usel passningen och sånt utan att någon säger att han själv var upphov till det hela.

Men du har iallafall rätt om Omark.

Hall of famer

Ja Mange är inte perfekt i defensiven direkt men jag gillar honom offensivt. Vissa spelare är inte bästa men ändå gillar man dem.

Hall of famer

fan vad kommentatorerna nuthuggade Magnus Johansson i VM senast då :P

Hall of famer

Quote Originally Posted by Kane
    fan vad kommentatorerna nuthuggade Magnus Johansson i VM senast då :P
    Är det bra eller dåligt att bli nuthuggad?

Hall of famer

haha bra fråga, men det är väl positivt antar jag, de praisade honom 24/7 tyckte jag det kändes som

Hall of famer

Va och såg Brynäs - AIK igår. Brynäs vann med 5-1. Matchen börja jävligt piggt med bra spel. Granström gick in i första bytet och proppade två stycken det ser man ju nästan aldrig ens i serien. Tyvärr dog tempot av lite i slutet av första och andra va seg. Såg ut som en försäsongsmatch lätt blir när båda lagen tränar hårt inför kommande säsong. Tredje va bara bök och stök och inte mycket hände i hockeyväg. AIK hade nog de bästa chanserna i tredje men Markström va stabil som alltid.

Domaren tappade matchen lite i tredje och missbedömde några situationer. Som Brynäs hade en avvaktande utvisning och efter signal vart de lite stök. Efter de så tog han två av varje för roughing och AIK vart med det rånade på ett PP. Men i slutändan va han dålig åt båda hållen så.

De positiva med BIF ögon va att både Kahnberg och Somervuori målade. Sen va junisarna bra, Silfverberg och Rödin gjorde mål och Löf och Bertilsson va okej på backen, inga direkta misstag förutom att jag tyckte att Bertilsson slarva lite på offensiv blå ibland.

Jag hade inte så bra koll på spelarna i AIK så kan inte säga vilka som va bäst. AIK hade dock väldiga problem att få till något riktigt PP-spel. de hade flera numerära övertag men lyckades aldrig få fast pucken i offensivzon eller skapa farligheter framför mål.

Kanske nån BIF'are eller AIK'are som kan tycka detta är intressant-

Hall of famer

BIF 4 life Näe, är väl ingen hardcore hockeyentusiast, men det är ju tigrarna från gävle som gäller alltså. För humor, sök på Molinpasset på youtube för övrigt... kul att se att grabbarna har kul på träning :]

Hall of famer

finns på www.brynas.se och sen på brynäs-tv eller va de står i en ruta längre ner.

Ove är kung

Hall of famer

Ja, har man något som kallas ens eget namn + passet på träningsschemat i ett elitserielag, då är man kung

Hall of famer

Bremberg historien är rätt komisk alltså. Man undrar ju va den ryska klubben tänkte, de verka ha vart ute efter en fysisk spelande center som är bra i egen zon. Då värvade de Bremberg som inte är center och inte spelar fysiskt och är en utpräglad offensiv spelare. Smart?

"I vår förstakedja behöver vi en tvåvägscenter som kan vinna tekningar, spela tufft och vara tuff framför mål." de måste väl finnas hur många hockeybusar som helst i Ryssland som hade gjort det jobbet bättre.

Hall of famer

Idag börjar Elitserien!

De kommer bli en jämn och hård säsong i år.

Hall of famer

Kom igen nu färjestad!!!

Hall of famer

gogo, gillar faktiskt Färjestad asmycket!

Page 1 of 3 123 LastLast