Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 12 123456789101112 LastLast
Results 1 to 26 of 312

Thread: Fotbollstråden

Hall of famer

Fotbollstråden

Trotts att de flesta här finner mest nöje i att se två tatuerade och rakade snubbar slå varandra på käften så lär de väl finnas en del som även gillar fotboll?

Jag tänkte att den här tråden kunde användas för att diskutera all fotboll, allsvenskan, landslag, spanska, engelska osv.

******************************************************************************** ****************************************
    REGEL 1 för tråden är att diskussionen hålls på en städad nivå. Inga hot, skällsord som *infoga lagnamn* fitta, osv. Försök helt enkelt vara trevliga mot varandra oberoende av vilket lag ni håller på. Om de inte funkar låser jag tråden.
    ******************************************************************************** ****************************************

Jag är själv jävligt sugen på att U21 EM ska dra igång. De känns ju ännu hetare just nu med tanke på hur A-landslaget spelar och att vi troligen missar VM. Sverige har ett intressant lag också och frågan är väl hur långt vi kan gå? Sverige har ju inte ett lika namnkunnigt lag som England och Spanien t.ex. men de känns ändå som de finns potential att gå rätt långt.

Hall of famer

Re: Fotbollstråden

Ja vad ska man säga.. Jag är Öisare och vi har två poäng. Superettan.
    Jag håller inte helt oväntat på Sverige och det ser ut som att vi missar VM. Dags för Hiddink eller Hasse Backe tycker jag. Hoppas att några av de unga spelarna etablerar sig i landslaget och Europa, annars går vi en mörk framtid till mötes.

Hall of famer

Ja, jag har också länge tyckt att Sverige borde föryngra sitt landslag. Jag skulle hellre se att vi missade ett mästerskap om det skedde på ett uttalat generationsskifte. Missar vi VM och fortfarande inte låter de unga spelarna spela känns det dumt. Elmarna, Holmen osv är spelare som har gjort bra ifrån sig när de fått chansen. Ge dem förtroendet så kommer de göra bra ifrån sig.

Hall of famer

Apropå landslaget så borde en spelare som Sebastian Larsson vara given på högerkanten!

Hall of famer

Sen är det väl en fråga om coaching av nuvarande material också. Jag menar, vad gör en spelare som Kim "mr 30%" Källström på plan över huvud taget och DESSUTOM lägger straff när man har Italiens främste målskytt i sitt lag? Känns en aning snett. Kan för övrigt tycka det är dags för förbundet att sträcka ut handen till Svennis och se om han kan åstadkomma lite mirakel.

Hall of famer

Ja, Kim slog ingen vidare straff men i ett sånt läge tycker jag Zlatan eller till och med Henke ska slå den före Kim. Båda har en känsligare fot för mål ä Kim och har vart med i de stora sammanhangen. De va ingen vidare straff men knappast Kims fel, snarare Lars-Rolands fel.

Jag tycker också att Sebben skulle få mer speltid istället för spelare som Chippen.

Contender

Fan Kim e ju en riktigt vass spelare men de händer nått när han ska spela i landslaget, vet inte vad de e men han håller inte den nivån man bör göra, el som han förövrigt kan hålla.

Hall of famer

Mot malta så är ju larsson borta också, vi kan nog glömma VM

Hall of famer

Svennis hade varit skitcoolt, men håll med om att Hiddink hade varit bäst? snubben har tagit Sydkorea till semi i VM 2002, Australien till åttondel 2006 (fast alla vet ju att de hade haft en jävligt bra chans att ta sig till semi om de inte fått den fattiga straffen mot sig mot italien) och Ryssland till semi i EM 2008 som ett av de mest imponerande lagen spelmässigt. Något måste han ju onekligen göra väldigt bra, och han skulle föra med sig en vinnaraura.

Hall of famer

Svennis kommer nog ALDRIG att ta över Sverige.

Henrik Larsson kan vi vara utan, han har kass form i både landslaget och i allsvenskan. Dock en hypersmart spelare på planen som öppnar för andra, men måltorka just nu. Vi har en liten chans att ta andra platsen, men det tror jag inte att vi lyckas med, tyvär.

Jag kräver att Sebastian Larsson startar emot Malta.

Hall of famer

Jag vill se Viktor Elm från start. Han gjorde ett riktigt bra inhopp sist. Sen hoppas jag Hysen får spela lite också, varför inte gå på form för en gång skull?

Hall of famer

Jag kräks, A. Svensson och Wilhelmsson i den preliminära startelvan. Hoppas inte att detta stämmer!

Hall of famer

shit va sjukt. Real värvade Kaka och nu har även united godtagit ett bud på Ronaldo från Real. Snacka om ekonomiska resurser.

Hall of famer

Jag hoppas med hela mitt hjärta att zlatan går till barca, vore så sjuuukt nice

Hall of famer

Quote Originally Posted by Venom
    shit va sjukt. Real värvade Kaka och nu har även united godtagit ett bud på Ronaldo från Real. Snacka om ekonomiska resurser.
    Real har budat 1 miljard för Cristiano.

Contender

Quote Originally Posted by zeddiz
    Jag hoppas med hela mitt hjärta att zlatan går till barca, vore så sjuuukt nice
    +1

Hall of famer

Zlatan i barca skulle vara konstigt.. Barca spelar snabbt, och Zlatan drar ALLTID ner på tempot när han får bollen. Jag tror inte att det skulle funka speciellt bra, men bara för att jag säger det kommer han väl stänka in en 50 mål på en säsong om han går dit.

Contender

Tror Henry o Zlatan skulle kunna skapa magi.

Hall of famer

På måndag börjar U21 EM, jag är rätt taggad för det. Hoppas de går vägen och att Bajrami lurar skjortorna av motståndarna

Hall of famer

confederations cup på söndag också

Hall of famer

Såg att Dulee kanske va påväg tillbaka till AIK också för ynka 1,5 miljoner, va såldes han för? de va väl rätt mycket . Bra affär i så fall, efterom han bara vart borta ett år. AIK kan få ett riktigt stark mittfällt isåfall om Bojan och Özkan kan hålla sig ifrån skador.

Hall of famer

Gnaget har inte direkt hård konurrens om bästa laget i stan i år :P fan va kul det hade varit om djurgården åkte ur, men det gör de nog inte

Hall of famer

Confederations cup igång.

Såg någon Sydafrika - Irak? sömnpiller men jävligt synd att Sydafrikanerna inte fick med sig tre poäng, de hade förtjänat det, speciellt iochmed den konstiga situationen i det som borde ha varit 1-0, när en sydafrikan räddade irak.

Hall of famer

Idag drar U21 Em igång, inga dåliga matcher heller stjärnspäckade England möter Finland och Spanien möter Tyskland. Sen spelar ju Brasilien mot Egypten idag också. en bra fotbollsdag.

Hall of famer

Härlig, härlig match det va mot Seribien. Första halvlek va helt vild med mål, straff, fula tacklingar, gula kort, rött kort och en massa små bråk. I andra sänktes pulsen något och Sverige bevakade matchen snyggt.

Nu är ju Bajrami och Wernbloom avstängda tills i morrn. Hur tycker ni Sverige bör spela?

Landgren känns som den naturliga ersättaren till Wernbloom eftersom han har en mer lik spelstil som Wernbloom än Labinot. Olsson ersätter väl troligen Bajrami efterom han har ersatt honom nu och gjort det bra.

Om det blir så att Olsson ersätter Bajrami och valet står mellan Labinot och Landgren central så ser jag hellre att Landgren startar pga av de som nämndes ovan.

Ett annat alternativ skulle vara att sätta Labinot på en kant. Han skulle t.ex. kunna ersätta Bajrami. Det som oroar mig lite med det skulle vara defensiven på vänsterkanten. England har väl Walcott där som då Labinot får hjälpa Emil att ta hand om. På så sätt kan jag tycka att Olsson passar bra där eftersom han är bättre defensivt och kan hjälpa Emil i försvaret samtidigt som han kan skapa framåt. Men andra kanten då? Skulle inte Labinot kunna spela där och sen flytta in Elm centralt som är en stabil spelare? Elm drar sig så ofta innåt centralt ändå i matcherna.

Hall of famer

Jag tror inte vi behöver spekulera i det här, men jag kan ju ha fel.. Elm in på mitten och Molins som högerytter, medan Olsson tar Bajramis vänsterytter-plats som du sa.

Jag hade inte haft något emot att se Landgren faktiskt, bara inte Harbuzi får spela.. jävla gnällkärring.

*edit* verkar som det blir Landgren trots allt!