Inge hugg eller vak lr nånting?Originally Posted by Venom
Inge hugg eller vak lr nånting?Originally Posted by Venom
Nått enstaka hugg, men de verka uppenbarligen inte va på allerten. Fiskekortsmanen snacka om att gäddan lekte tidigigt iår, kanske va nu då eftersom de va så dålig action.
Första turen med min egna elmotor, wooho! Elmotor is the shit!
Inhandlat ett papegoj zalt också. Kan inte misslyckas.
min plast farsa är typ gäddexpert.
hans rekord på gädda är 16kilo!
han har säkert fått över 50st över 10 kilo.![]()
Venom vart har du båten?
Skapligt !
fan snart lär man skicka i båten.
I en sjö långt ifrån dina trakter.
Men fiske med elmotor fan hur skönt som helst. Man slipper ro och de är så mycket lugnare än att ha en beninare. Lätt att ta med och ur också.
YEAH!
Nu har jag varit ute ett par gånger efter gädda!
Resultaten har väl varit sådär... bara gäddor mellan 1-2 kg, men det duger för mig att stå i varm kvällssol med båten i en lugn vik![]()
Jag tänkte försöka satsa lit emer helhjärtat på att fånga lite öring nu ett par gånger när jag ska ut. Någon som har några direkta tips på öringsfiske?
I sjön jag fiskar brukar mörka drag fundera bäst för aborre och gädda, tror ni de är samma för öring eller ska man köra med silver och sånt? Funderar på att köra lite powerbait också, jag läste att öring är mest aktiv i kallt vatten, betyder det att man ska lägga ner det på de djupare ställena eller öring kanske inte går så djupt?
hahaha morsan tog en tio kilos i helgen :lol:
och plast farsan en gös på 8 kilo![]()
oj glömde skriva att det va en tio kg gädda :wink:
Samma dag?
Fan va de börjar suga i fisketarmen nu asså. Nu när solen börjar titta fram igen. Jag är ingen vintermänniska så vinterfiske är inget för mig men när isarna släpper, då jävlar!
Mästerfiskaren Mads var ute och fiskade igår för första gången i sommar. Vi var ute på en sjö och fiskade från en båt. Tre timmar i kyla och regn till och från. En liten abborre blev resultatet. Fiske är kanske inte min grej ...