Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 7 of 7

Thread: E de för sent?

Rookie

Question E de för sent?

Undrar?

Jag är 28 i sommar, tränat thai mellan fotbollsuppehållet de senaste 3 åren. Detta året har intresset vuxit betydligt och kör fotboll, thai och även MMA, jag vet ett fullspäckat schema men träning är något jag brinner för.

Frågan då, jag är OK, mycket styrka och ännu mer vilja. När känns de som det är försent att börja gå matcher... ingen större karriär kanske men jag vill ha något att satsa på...

Fotbollen är helt försent lixom

Champ
    Blog Entries
    27
    Det är väl aldrig försent om du verkligen vill? Det är ju definitivt värt att testa att gå några matcher om du är nyfiken, det är nog det bästa sättet för dig själv att "känna efter".

Champ
    Bara träna stenhårt och börja tävla. Det finns folk som är mycket äldre än dig på den svenska scenen.

Hall of famer
    Det obligatoriska här är väl att dra upp Randy Couture som gick sin första match när han var 33 eller nåt Om du vill så tycker jag du borde köra på!

Champ
    Fast Randy Couture hade ju en rejäl brottningsbakgrund att luta sig åt.

Inom SW och shootfight är det ju inte ovanligt med att se folk i 30 års åldern gå matcher. Är ju dock mer ovanligt när det kommer till elitnivå men hellre ta chansen än att missa den.

Hall of famer
    Ja, men en fotbollsbakgrund är också bra att ha. Kolla bara på Kenny Florian och inte minst Jose Aldo!

Rookie
    Tack för svaren, kommer kämpa mig fram och så får vi se hur fighting karriären går..