hehe,, vilken ledare.. skr
Cya
Fan jag som inte kan kolla på Youtube ifrån jobbet...vad visas?![]()
haha en Dana Fuck, fucking, shit osv kavalkad, en orgie i hans frosseri av svordommar grymt underhållande en måndagmorgon :lol:
tycker Dana får oförskämt mkt "skäll".
Angående Randy så tycker jag ni ska titta på det här klippet:
Randy couture for life men ... har inte Dana lite rätt?
Och alla som tycker Dana White bara tänker på pengar å skiter i sporten så tänk så här, man MÅSTE ha en affärsman som styr annars kommer inte orginisationen klara sig speciellt länge. Som tur är så har dom hittat en affärsman som har en genuint intresse för kampsport.
Dana har gjort så mkt för MMA så jag tycker verkligen inte att man ska klanka ner på han. Han har hela bilden klar för sig tillskillnad för oss keyboard warrios.
Sen att han klankar ner på Fedor osv , visst helt olämpligt. Dana är en otrolig vinnarskalle och det var ju en förlust att han inte kunde signa Fedor. Men självklart ska man yttra sig offentligt på ett sånt grinigt sätt.
Jaja ur MMA perspektiv kan man väl tycka vad man vill om honom. Men en bra affärsman är han helt klart. Han satte ju Pride "out-of-buisness"...
Dana White är en clown,, han kanske är en duktig affärs clown eller en duktig
ledar clown men det är fortfarande så att han är lite av en clown.
Hur många andra Ledare som driver ett mångmiljon företag hittar man den typen av klipp på?
Fast det är ju roligare att se och lyssna på en kille som Dana än dom skintorra gubbar man ser på nyheterna som representerar andra stora företag, typ Scandia banken och erikson..
Han är en färgklick i Mma världen..
Jag tror att det faktum att han är så "på" och syns hela tiden gynnar UFC jämfört med andra produktioner.
Han är en ständig källa till debatt och för det mesta är "all uppmärksamhet, bra uppmärksamhet"
Steve Balmer VD på Microsoft:Hur många andra Ledare som driver ett mångmiljon företag hittar man den typen av klipp på?
http://youtube.com/watch?v=wvsboPUjrGc
Han har är väldigt lik Dana i sina uttlanaden, t.ex. om T.ex. om Ipod å Apple osv..
men som jesperg säger,"all uppmärksamhet, bra uppmärksamhet" =)
Okey så du tycker att Steve Balmer och Dana White är representativa för hur den typiska företagsledaren ser ut och beter sig? Eller vad vill du komma med det argumentet?Originally Posted by harding
Och visst all reklam är bra reklam det kan jag hålla med om. Så han är kanske bra på sitt jobb men jag tycker fortfarande att han är lite av en clown.. Det är nog hans uppgift också att vara ett färgstark ansikte utåt medans Lorenzo Fertita och hans bror är dom seriösa affärs männen bakom organisationen,, Eller?
mvh
C
Det som jag tycker är värst med Dana är att han favoriserar vissa fighters. Vet inte om det kanske har att göra med att han är/har varit deras promotor. Men så ska det inte vara. En seriös ledare som har en massa idrottsmän i sitt "stall" ska inte ha favoriter. Har han det ska han dölja det proffessionelt.