Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Results 1 to 11 of 11
    Hall of famer

Ålder och utbildning? Vad gör ni idag?

25 år. Har gymnasiet, teknisk linje avklarat och några år efter det gick jag en 2årig yrkesutbildning inom sälj och marknadsföring.

Idag jobbar jag som säljare på en tv-kanal.

I stort sett efter grundskolan slutade jag tro på att utbildning är svaret. Akademisk utbildning som bara syftar till att kunna utbilda sig ännu mer tills man är universitetsproffessor är inget för mig.

Yrkesutbildning tror jag däremot på. Där man faktiskt lär sig saker man kan använda i arbetslivet.

Hur ser det ut för er?
    Last edited by Kilo; 03-28-2011 at 09:30 AM.

Moderator
    Yrkesutbildning är king.

Jag är just nu ute på min sista LIA och tar examen som hälsoutvecklare i sommar.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Jag börjar mer och mer hålla med er om yrkesutbildning... jag går på psykologprogrammet i Göteborg nu ( andra terminen) och är så trött på hur abstrakta grejer man håller på med. Ska man ha en lång akademisk utbildning får man ha många moment med praktisk inriktning, som ligger nära det man gör i yrket. Jag vill fan köra tåg eller nåt istället känner jag just nu

Med det sagt tror jag iofs det kan vara värt det i längden att skaffa sig ett stimulerande yrke.

Moderator
    Att skaffa sig ett stimulerande yrke är a & o problemet är, som jag ser det, att vi får ut en massa akademiker som kan teorin men inte steg 1 i hur man faktiskt arbetar med det man läst till.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Problemet är att man OFTAST inte läser högre utbildning för att sedan jobba. Snarare läser för att läsa mer ...

Champ
    20 år och läste handel och administration vilket inte kommer hjälpa mig ett skit och med facit i hand hade jag hellre struntat i gymnasiet. Jobbar för tillfället på en kartongfabrik.

Hall of famer
    26 ar laste teknikprogramet, lumpen - jobbade pa kundtjanst och nu ehm? personligtranare brukar jag svara nar nan fragar haha..

Champ
    Jag är 21 år gammal, läste Barn och Fritid på gymnasiet (I know, hade hört att det var det "softaste" programmet med minst krav) nu jobbar jag på ett lager med mejeriprodukter, och planerar att börja läsa till Tandhygienist i augusti.

Jag har även ett litet "topphemligt projekt" på gång, en webshop med kläder, all övrig information är hemligstämplad!

President
    Blog Entries
    30
    låter grymt!!!

President
    Blog Entries
    30
    27år, läste också teknikprogrammet, ägare till mmaforum.se och har målet att fortsätta bygga samt utveckla sajten till en av landets topp 3 sajter inom mma på nätet!!!!

Hall of famer
    Vill ej kolla på den Kilo, tycker sånt är deppigt o höra eftersom det är svårt att inte hålla med.