Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 31
    Hall of famer

Wisam Feyli anklagad för att ha spöat på nån gäst.

Ja man vet aldrig hela historien om man inte varit där själv. Någon som har lite mer insikt kanske personlig kontakt med VBC eller Wisam själv?

Det går tungt för VBC nu med dopingskandaler och nu det här.
    För er som inte vet vad jag snackar om:
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=711293
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=711060
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=710787

Hall of famer

Re: Wisam Feyli anklagad för att ha spöat på nån gäst.

Vet inte riktigt vart jag står i den här frågan. En ordningsvakt av Wisams kaliber borde väl kunna avstyra stiuationen på ett snyggare sätt. Samtidigt vet man hur aggressiva och odrägliga vissa människor kan vara på fyllan. Lite svårt att ta ställning det här.

Contender
    Tyvärr inte ovanligt att dörrvakter använder övervåld

Hall of famer
    Quote Originally Posted by mourad
    Tyvärr inte ovanligt att dörrvakter använder övervåld
    så sant så sant ;/

Hall of famer
    Håller definitivt med dem 2 föregående skribenterna. Det är sjukt egentligen hur dem får bete sig. Men dock väljer jag att se Wisam som ett undantag, med tanke på hans bakgrund ( elit idrottare )

MrM
    MrM is offline
    Rookie
    Det gör väl situationen ännu värre att han är elitidrottare, eller?

Hall of famer
    Quote Originally Posted by MrM
    Det gör väl situationen ännu värre att han är elitidrottare, eller?

Jag syftar då på att han borde haft hjärna nog och agera på rätt sätt. Då han borde veta konsekvenserna, och vad han kan göra med våld.

Champ
    Om det stämmer vad som stod i Aftonbladet om honom så är han dum i huvudet och bör sitta inspärrad - minst i 4-6år. På aftonbladet stod det bl.a att han sparkat 37-åringen i huvudet när han låg ner och han även har 18 tidigare anmälningar på sig. Café Opera verkar ju bara vara ett kriminellt skit ställe om de har sånna vaktet. Fy fan alltså, skönt att jag aldrig varit där.

Moderator
    Låt Bas åka dit en vända så håller dom sig nog i skinnet sen
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Reellron
    Om det stämmer vad som stod i Aftonbladet om honom så är han dum i huvudet och bör sitta inspärrad - minst i 4-6år. På aftonbladet stod det bl.a att han sparkat 37-åringen i huvudet när han låg ner och han även har 18 tidigare anmälningar på sig. Café Opera verkar ju bara vara ett kriminellt skit ställe om de har sånna vaktet. Fy fan alltså, skönt att jag aldrig varit där.
    Han har enl. Metro slagit omkull mannen med ett slag. Skadorna han ådrog sig i huvudet var ifrån när han gick i backen. Mao så har han inte sparkat på någon som ligger ner.
    Men vad som egentligen hände vet nog bara de inblandade...

För mig personligen är det ytterligare vatten på min kvarn att vakter på krogen gör mer skada än nytta.

Contender
    Quote Originally Posted by ShogunRua
    Låt Bas åka dit en vända så håller dom sig nog i skinnet sen
    De röstar jag på :!: :wink:

Champ
    bas for president!
    ...va bara tvungen

Moderator
    Quote Originally Posted by Starfighter
    För mig personligen är det ytterligare vatten på min kvarn att vakter på krogen gör mer skada än nytta.
    Mja det vet jag inte om jag kan hålla med om Starre när det går loss inne på krogen är det nog jävligt bra om det finns ett par tunga vakter som kan stoppa det innan det blir gangs of new york upplopp.
    Dörrvakter däremot är en helt annan historia. Jag vill inte se dörrvakter som är; Under 35, grymt gymmade, rakade skallar. Då vet man att det är en dryg idiot med megalomani som njuter av att han har makten att avvisa folk från krogen egentligen utan någon som helst anledning. men vakter bör nog finnas kvar ...
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Rookie

Mycket riktig fakta saknas i media...

Så var diskussionerna igång om vad som egentligen hände Wisam den där kvällen för 2 veckor sedan på Café Opera.

För er som läser om vad som står i tidningarna, men inte har fått riktig fakta så kommer här en del information...

Wisams advokat har berättat att 37-åringens huligan vänner har ändrat sina vittnesmål under häktesförhandlingarna och efter det har också tidningarna ändrat mening och skriver att 37 åringen hoppade på Wisam bakifrån och därefter föll och slog huvudet i trottoaren. Se hur en story i tidningen kan bli att Wisam har sparkat och slagit på en person som ligger på marken!

Det har inte heller i något medium kommit fram att att 37-åringen varit dömd för diverse olika saker tidigare. Faktum är att han varit dömd hela 15 gånger för överfall och misshandel. How come no one has said anything about that? Istället skrivs inget om det och alla tidningar och nyhetssändningar väljer att visa allt i ett mörkt skimmer gentemot Wisam.
    Wisam har visserligen precis som man kunnat läsa haft anmälningar på sig när han arbetat i Uppsala, men han har ALDRIG blivit dömd eftersom att det har varit falska anmälningar.

Wisam är en jävligt bra vakt som inte släpper in folk som är aspackade, bråkar eller stör andra människor. Detta gäller oavsett nationalitet. Trots detta blir folk förbannande och anmäler honom för x antal saker i hopp om att han ska komma i finkan.

Hall of famer
    Tack för lite annan syn på händelsen, precis vad jag ville få fram.

Vad har du för källor?

Rookie
    Ledsen, men av integritetsskäl vill jag inte avslöja min källa här.

Förhoppningsvis får Wisam chansen att själv kommentera i media vad som faktiskt är den riktiga historien. Det är bara han och de andra inblandade som vet exakt vad som hänt.

Dock, måste jag med facit i hand säga att allt som kommer fram i nyheterna bara är halva sanningen (om ens det) och dom älskar att hänga ut folk. Hela den här storyn om Wisam är precis vad de vill ha, nämligen en smaskig stoty om en K1-stjärna som arbetar som vakt och använt sin makt genom att misshandla folk.

Att Wisam som haft anmälningar på sig tidigare än idag arbetar som ordningsvakt måste väl ändå säga en hel del om han som vakt. För visst litar väl ändå svenska folket på våra advokater, åklagare och alla andra som sitter i domstolarna och ser till att fria eller döma människor i Sverige? För oss som tror på det svenska rättssystemet så tyder ju det faktum att Wisam aldrig tidigare dömts på falska anklagelser och anmälningar.

Jag vet att det finns en hel del rötägg som arbetar som vakter, men tro mig, Wisam är inte en av dem. Wisam står inte i dörren för att slå på folk, han står som sagt där för att göra Café Operas gäster en tjänst; nämligen att ge dem en behaglig och trevlig kväll. Wisam slåss där han har möjligheten och chansen att slåss på två personers lika villkor - i ringen!

Jag hoppas att Wisam får en rättvis dom och att han får berätta för Svenska folket vad som är den enda och sanna historien.

Hall of famer
    Ja nu har dommen fallit, om den är rättvis eller inte har jag ingen aning om.

Café Operas vaktchef dömd till fängelse:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=725951

Hall of famer
    Killarna var tydligen del av Djurgardens fina grabbar....

Oavsett tycker jag allt ar valdigt sopigt, snubben som filmade hoppade alltsa pa dorrvakten samtidigt som han filmade? Eller slog dorrvakten honom medans han filmade? Han ar tydligen helt trasig (hjarnskador) vilket ar valdigt olyckligt.

Varfor hade inte cafe opera fungerande sakerthetskameror? Det ar ju delvis dorrvaktens ansvar att se till att hans sakerhetsutrustning fungerar.

Tycker storre stallen som Cafe Opera borde satsa pa 5-6 dorrvakter mer istallet for att satsa pa en K-1 fighter.

MKP
    MKP is offline
    Up and coming
    vakter dessa vakter som tror att de är tuffa när de bonkar fylllisar fy fan.

Moderator
    haha MKP du verkar ha tydliga problem med auktoritetsfigurer.. Jag tror ju definitivt att han blev provocerad och möjligtvis utsatt för någon sorts våld själv innan han slog, vakten. Jag tror inte att ett ställe som Café Opera skulle anställa en osäker, ovan vakt som inte kan hantera de flesta situationer...

Champ
    men han har ALDRIG blivit dömd eftersom att det har varit falska anmälningar.
    Haha, märks ju att lisa är objektiv.. det är väldigt kännt att krogvakterna skyddar varandra när det gäller sånt här.
    Har en kompis som inte är våldsam, han tränar inte på gym eller så så han är ganska liten också, honom tog ett par vakter in i ett rum de hade och misshandlade honom, det var ingen vacker syn veckan efter i skolan.
    En väldigt stor mängd av dörrvakterna iaf i Stockholm har kontakt med kriminella och är även kriminella själv på ett eller annat vis.

ShogunRua: Har du varit ute på krogen i Stockholm? ^^ Har ni redan glömt Bas Rutten historien? Spy Bar o Café Opera ligger väl jämbördigt när det gäller status. Och att dörrvakter skulle vara tränade för att klara sådana situationer är ett skämt, deras utbildning är på EN dag om jag inte minns fel(max 3). Vidare är det även mycket droger på just Café Opera osv, skulle ju inte bli förvånad om vakterna också sniffar lite.

Vidare talar domen för sig själv 1år och 8månader får man inte om man är ostraffad tidigare och slår någon som hoppar på en.

Hall of famer
    Quote Originally Posted by MKP
    vakter dessa vakter som tror att de är tuffa när de bonkar fylllisar fy fan.
    Ja odrägliga fyllisar som tror dom är på kungen efter några öl, fy fan för dem!

Kul att se vad alkoholen gör för folk.
    Jag själv brukar oftast gå ut nykter, folk som aldrig pratar börjar prata som pappegojjor mm..

uchh'

Hall of famer
    Quote Originally Posted by xynd
    Kul att se vad alkoholen gör för folk.
    Jag själv brukar oftast gå ut nykter, folk som aldrig pratar börjar prata som pappegojjor mm..
    uchh'
    Är det inte det som är poängen med alkohol? att man släpper lite spärrar och slappnar av, att allt blir lite roligare samt att alla blir lite snyggare? Jag kan respektera nykterister, (jag dricker själv rätt så sällan) men jag kan inte respektera när folk som inte gillar att dricka ska snacka skit om de som gör det (personlig erfarenhet från idag faktiskt).

Hall of famer
    Quote Originally Posted by Kane
    Är det inte det som är poängen med alkohol? att man släpper lite spärrar och slappnar av, att allt blir lite roligare samt att alla blir lite snyggare? Jag kan respektera nykterister, (jag dricker själv rätt så sällan) men jag kan inte respektera när folk som inte gillar att dricka ska snacka skit om de som gör det (personlig erfarenhet från idag faktiskt).
    Jag stör mig på folk som ska tjata om att jag inte har druckigt nåt även om jag är den som pratar mest (som vanligt)
    typ: "haha du måste ha jättetråkigt"
    börjar bli riktigt trött på det händer ofta bland mina polare iaf.

MKP
    MKP is offline
    Up and coming
    Om man blir vakt så får man tåla lite skit och inte hoppa på nån som e aspackad och försvarslös. Jag har sett det själv när en vakt spöa en helt oskyldig man.
    Men det var skönt o spöa vakten hahahaha.
    Vakten fick också kicken från sitt jobb + att han lämnade kvar några av sina tänder på golvet. Så kan det gå om man inte är en snäll pojke.

Champ
    Lisas inlägg är, som i alla andra fall när det gäller misstanke om brott, partiskt. Jag låter rätten avgöra vem som har gjort vad, men det är inte första gången stockholms dörrvakten hamnar i blåsväder. För någon månad sedan hade vi denna historien.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=717622

..vakterna ofta har en rå jargong och en överslätande attityd till dopning. Få tar problemet på allvar. Inställningen tycks vara att "hårda killar" inte drabbas av några biverkningar.

Page 1 of 2 12 LastLast