Welcome to the MMA & UFC Snack på MMAForum.se.
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 26 of 31
    Champ

Varför "dog" boxningen? diskussion

Boxningen är ju helt klart inte dött då det fortfarande är många som praktiserar det och det rör sig stora pengar i sporten, men däremot är det inte alls lika stort som det var förut där mma börjar ta igen mark, främst tack vare Dana men min fråga är snarare.. hur f*n kunde boxningen tappa all glans på det sätt som det faktiskt gjorde?

förstår att detta forum nog är partiskt men nog kan man annars erkänna att boxning inte direkt kommer att växa igen och glansdagarna är förbi.

Don king= slutet för boxning?

Hall of famer
    Den tappade glansen pga av för lite kända stora Heavyweights.

Finns inga Ali och Tyson typer liksom. Trashtalkers. Så som David Haye. David Haye räcker dock inte till.

Sen så tror jag att det är så att Boxning aldrig varit riktigt stort i Sverige och att MMA tar över boxningens fans + sina egna som den redan har. och även folk som ej höll på med kampsport. Många blandade kampsporter i får många olika människor att titta på det.

Champ
    Jag tror att ingenting vara för evigt. Jag tror det kommer hända med mma med om en jävla massa år så minskar antalet fans där med och glansdagarna är förbi.

Rookie
    jag tror att boxning kommer att komma tillbaka när det kommer någon super-champ, men det kommer antagligen ta längre tid än det gjort tidigare eftersom så många riktar in sig på UFC istället.

Rookie
    Blog Entries
    8
    kan det vara att mästare duckar för varandra, man bygger upp fighters karriärer för att vara obesegrade sen när de torskar en så har det förlorat all glans i boxningen.

mayweather vs pacman , varför sker inte den tex?

en jävla korruption finns det också , sedan handlar det väl om en generationsfråga, ny sport som är mer spännande för de nya generationerna där boxning ingår men även allt annat. låter mycket roligare

Champ
    Quote Originally Posted by Kanomentary View Post

en jävla korruption finns det också , sedan handlar det väl om en generationsfråga, ny sport som är mer spännande för de nya generationerna där boxning ingår men även allt annat. låter mycket roligare
    Lite det jag menar. Boxning känns gammalt mma känns nytt.

President
    Blog Entries
    30
    japp, och hur fan kan mayweather fortfarande vara obesegrad? har han mött de bästa han kunnat möta när de va i sin prime?
    vaggad karriär.
    hayes hypade upp sin fight som fan och sen var själva fighten ett stort magplask.. tror han skadade boxningen tom då han fått upp hypen igen vilket inte skett på ett bra tag.
    Last edited by KanoBlack; 07-09-2011 at 01:21 PM.
    mera MMA !!

Champ
    Boxningen dog för att det är roligare att se en treronders cagefight där man får göra i princip vad man vill än två boxare som jabbar varandra i en miljon ronder.
    Tycker det är roligare att se nybörjare boxas, för chansen är stor att den ene är bra mycket bättre och boxar sönder sin motståndare snabbt!

Contender
    sega fighter tror jag blev slutet, inte många fighter som har action i sig.
    12 ronder är mycket. Det som de flesta av oss här snackar om kallas evolution.

tom cubaner börjar köra mma nu, boxningens mecca.. om 10 år är det inte många unga som börjar boxas

Rookie
    Undrar om inte många blev besvikna på boxningen, man hör och ser många gammla champions med matcher som är roliga att se med många olika tekniker, nu har det gått över till slugfests med domarbeslut.

Moderator
    Bra fråga. Jag gillar boxning men ser hellre på mma, det tilltalar mig mer. Jag kan tänka mig att boxning (liksom mycket annat) tappade mark när det blev mer om pengar än om sport. massa olika organisationer och champions och bälten och ingen enhetlighet alls. Plus korruptionen man har hört om och personer som don king. Även avsaknaden av storheter. När tyson var i sin prime var det ingen som tyckte synd om boxning men nu finns det liksom inget som drar.
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Hall of famer
    Läste just på MMANytt att det planeras en bare-knuckle boxningsgala i USA.
    Personligen är det enda jag kommer att tänka på trasiga händer, det och ögat på Kimbos motståndare.

Moderator
    Jag gillar bareknuckle, det är verkligen ett helt annat djur än mma/boxning. Helt andra taktiker och tekniker. Det ser jag gärna på!
    "Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"

Up and coming
    Quote Originally Posted by Darbog View Post
    Läste just på MMANytt att det planeras en bare-knuckle boxningsgala i USA.
    Personligen är det enda jag kommer att tänka på trasiga händer, det och ögat på Kimbos motståndare.
    Jag tänkte faktiskt också på Kimbo och hans motståndare som man sett på youtube när jag läste nyheten. Jag kan inte se hur det här ska kunna sluta lyckligt och fortsätta mer än en gala.

Champ
    korkat det med boxning utan handskar, slutar bara med att folk bryter händerna
    sätt på dem mma handskar och de kan fightas ordentligt
    sen kan man ju lära dem brottas o sparkas så är det en mma gala och vettigare

Champ
    jag ångra mig, skit i att lära dem brottas

Champ
    Jag ser gärna framemot Bare knuckle.

Såg det en gång på en resa i London och det är jävla skillnad på när boxare gör det än nån "gatufighter" som Kimbo.

Moderator
    Ja verkligen. Bare-knuckle kan vara riktigt bra om det är skolade utövare och inte skitfolk från puben.

Hall of famer
    För mig är MMA, boxning+ dvs en utveckling av samma sport. Paolo Roberto kallade för flera år sen boxningen för kampsportens formel 1, nu är MMA kampsportens formel 1. MMA har fans som mig som aldrig utövat det men gillar att se på fighting och gillar dess höga "entertainment-value". Med andra ord, finns inte MMA ser jag gärna på boxning men det är näst bäst.

Som Mark Hunt sa i sin intervju med MMAforum: nästa steg är väll att de ger oss vapen som vi slåss med.

Champ
    men tror nog att vi är lite partiska och mina ord lite för starka, för boxningen skapar fortfarande stora fighter med enorma pengar. Kommande fight är Floyd mot Ortiz och den blir stor!
    Dessa face offs som de gör är så sjukt intressanta, det kan vara det bästa jag sett faktiskt.
    Last edited by pellepersson; 09-05-2011 at 11:03 PM.

Moderator
    Lite roligt upplägg på intervju/pre-fight hype. Jag tror inte att det är boxarna som har krajjat boxningen, det är managers och organisationerna.

President
    Blog Entries
    30
    Quote Originally Posted by pellepersson View Post
    men tror nog att vi är lite partiska och mina ord lite för starka, för boxningen skapar fortfarande stora fighter med enorma pengar. Kommande fight är Floyd mot Ortiz och den blir stor!
    Dessa face offs som de gör är så sjukt intressanta, det kan vara det bästa jag sett faktiskt.
    mayweather är en sjukt rutinerad lirare, han avslutade ortiz meningar tom
    41 har försökt 41 har misslyckats
    mera MMA !!

Hall of famer
    Såg Agbeko - Mares igår. Vilken jävla katastrof ringdomare, Russel Mora tror jag han hette, om man googlar "köpt domare" lär man hitta en bild på honom.. Mares drog 20-30 låga slag men blev inte ens bestraffad för det, det enda som hände var att domaren varnade Agbeko för att dra ner huvudet på Mares. Agbeko fick till och med en räkning emot sig när han knäade ner efter en ordentlig pungrökare.

Efter detta känns det som att man drar sig för att kolla på boxning igen.

Hall of famer
    För segt. För begränsat. för mycket jabbar. För många galor och tittlar 100 världsmästare är inte så intressant.
    För mycket domarinterference. Så uppenbart fattigt när man sett sparkar och lås. Blir lite badmintonkänsla när man inte får göra mer än raka slag och krokar i princip.
    12 ronder skojar du med mig kampsportare har alldeles för mycket damp för att orka sitta stilla för samma match i 12 ronder...

Bra Öldrickarsport dock, svårare att visa för N00bsen att de är bums som inte skulle klara sig 10 sec i ringen.
    Alla tror att de kan slåss och strypa ut nån/brotta ner nån är ett praktiskt sätt att ge dem en realitycheck.
    kanske lättare att supa sig full på en boxningsgala och berätta för alla hur man ska göra på riktigt.
    Inte som så många kommer slå dig för att visa att du är en Bum.

så summan är väl att fejk bleknar snabbt när man har verklighet bredvid.
    (säger inte att boxning är fejk men som karate och alla de andra gamla "badass-sporterna" så står de sig inte själva.)
    Jiu- Juts!

Contender
    men boxning är nog mer hardcore än karate så du är nog för hård i dina ord
    sedan står jutsun under brottning, så vi har en skala från MMA -> brottning -> jutsun->thai/-> Judo/box?
    Sedan tycker jag att MMA innehåller för lite jabbar men håller med om att 12 ronder är för mycket
    Last edited by carlespuyol; 09-09-2011 at 02:25 PM.

Contender
    Blog Entries
    17
    Hörde lite siffror om "crossover interest" ett mått som används för att se hur många TV-Tittare som väljer bort Program A till fördel för Program B eller tvärtom. Boxning -> MMA har en mycket låg siffra 7% dock är återväxten på fans väldigt låg. Men det förstår jag, det var länge sedan jag såg en boxningsmatch som innehöll lika mycket spänning som en dålig MMA match.

Page 1 of 2 12 LastLast