känns lite taget ur luften :P hur kan du säga att 90% nog är dopade? belägg för det?Originally Posted by mourad
Randy coutore är inte dopad!!!
för om han är det börjar jag gråta
inte bas rutten heller, han käkade jue inte ens protte pulver :P
känns lite taget ur luften :P hur kan du säga att 90% nog är dopade? belägg för det?Originally Posted by mourad
Randy coutore är inte dopad!!!
för om han är det börjar jag gråta
inte bas rutten heller, han käkade jue inte ens protte pulver :P
Bas har torskat för smärtstillande..Originally Posted by N1clas
![]()
som jonta sa här om titelmatchosv...
du har matchen framför dig, då måste man kunna lite på systemet, på promotorn, eller vem det nu är som ska hålla koll, att denne har ett system som gör att vi båda går in, (och förbereder oss) för matchen utan doping. Man måste kunna lite på systemet och lita på att the best man wins.
Titta på friidrott, det finns inga som får springa 300 meter medans de andra springer 400... Likaså ska dom dopingtestas.
Tycker det är idioti hela grejjen med doping, tar iväg allt av respekt, men blir en liten slampa om man åker dit för det i mina ögon :x
En tanke till alla er som anser att doping är lika med djävulen. Tar ni inga hjälpmedel alls i er träning? Är det bara gröt o kyckling på schemat? Om ni nu tar proteintillskott lika så vitamintillskott kanske något annat medel som ska vara bra för cellåterhämtning också you name it. Alla dessa anses lagliga, men tänk om någon instans plötsligt skulle klassa dessa som olagliga. Skule ni då helt plötligt vilja korsfästa den person som fortsatte med det?
Jag inser nu att mitt argument inte håller eftersom det är samma dopingregler för alla och om alla utom en följer dessa regler fuskar denna person i mina ögon också. Ja jag är kluven.
Om ett preparat är förbjudet så är det oavsett om vem du är. Regler är till för att följas oavsett vad du heter elller vem du är. Om man tar hjälpmedell så som många gör är det ok så länge det är lagligt så är det ok. Om det inte är lagligt så är det olagligt alltid oavsett!Originally Posted by Kilo Lima
Om något skulle klassas som olagligt så är detbara att sluta med det. Alla regler gäller för alla, alltid oavsett.
Jag blir så j***a trött på dom som försöker hitta anledningar till att det skall vara ok med doping. Alla som utövar idrott vet vad som gäller och dom skall följa dom regler som finns, oavsett vem du är!
Likväl som jag kan förstå att idrottare dopar sig tycker jag det är tråkigt. Men vad många verkar ha svårt att förstå är att de är människor dem med. Och likt alla människor så gör dem misstag och faller för frestelser. Om någon kom med en tablett till mig som gjorde att jag fick fem tusen kr mer i månaden på mitt jobb och att det inte hade några som helst biverkningar. Enda problemet var att det är olagligt. Vilka hade inte knaprat på det pillret? Om det var tio tusen kr mer? 100 tusen?
Gränserna mellan doping och inte doping börjar ju dessutom suddas ut allt mer. Nu handlar det mer om att dra en gräns hur höga nivåer av naturligt förekommande hormoner och skit får ha. Sean Sherk hade för höga nivåer i sitt test, 12, medan det högst tillåtna är 6. Vart drar man linjen? Sen finns ju tillväxthormoner(HGH) som inte ens går att testa för med urintest i nuläget. Och snart kommer ännu mer avancerade sätt att dopa sig på som inte kommer gå att spåra på något sätt. Vad gör man då?
Sen är min högst personliga uppfattning(det är helt omöjligt att få balanserade fakta om olagliga preparat) att steroider kanske är bra kortsiktigt men att det i det långa loppet pajar kroppen. Och jag skulle aldrig stoppa i mig något som något underground labb har kokat ihop. Älskar Nick Diaz inställning att han gärna låter hans motståndare käka steroider och stånga sig trötta mot honom i början av hans matcher medans han matar på metodiskt och grindar ner dem.
Jag har svårt att ens lita på lagliga produkter. Jag fick en ask omega 3 tabletter av en kompis som säljer dem. När jag kollade upp dem på internet hittade jag att dem i flera undersökningar hade visat upp för höga halter av miljögifter och skit i sig. När jag berättade det för min kompis kontrade han med den lysande kommentaren: "men dem är lagliga!" Fuck no att jag stoppar i mig sån skit. Företag är bara ute efter ekonomisk vinst och bryr sig inte det minsta om deras produkter skadar människor i det långa loppet. Och "företag" som tillverkar olagliga preparat utan någon som helst tillsyn, såna produkter skulle jag inte ens röra med en pinne.
Men visst, sen är jag sjukt misstänksam mot allt som har med läkemedelsföretag och droginformation från storebror över huvud taget. Och förstår inte varför inte fler är det när det finns så sjukt många fall av vidriga företag som säljer på oss skit så fort dem får chansen. Läkemedelsföretag(som du köper dina huvudvärkstabletter ifrån) som testar sina saker på fattiga barn i u-länder. DDT. Cigaretter. Alla cancerogena ämnen i all plast och mat mm. Och betänk all skit som vi aldrig ens får reda på. Och nu gick jag lite för off topic ska nog sluta nu![]()
Kruth erkänner dopingfallet.
Taget ifrån Fightermag.se
-------------------------------------------------------------------------------------
Jörgen Kruth tog de dopingklassade preparaten för att påskynda läkningen av en skada och kunna genomföra match. Något han ångrar i dag, skriver han i ett pressmeddelande. Rickard Nordstrand uppger att han inte medvetet tagit några förbjudna preparat.
I ett pressmeddelande publicerat på Svenska thaiboxningsförbundets hemsida bekräftar Jörgen Kruth att han tog dopingklassade preparat inför matchen mot Freddie Kemayo på K-1-galan i Stockholm i våras:
- Jag slog upp en gammal skada under en träningsresa och fick tips där om att ta några preparat för att påskynda läkningsprocessen, så jag skulle kunna genomföra en match inom någon vecka. Jag kände mig pressad inför risken att missa matchen så jag köpte preparaten på en klinik utomlands på den ort jag befann mig i, trots att jag visste att det var olagligt här hemma. Men just då ville jag bara läka ihop så snabbt som möjligt.
- Detta var ett idiotiskt beslut av mig och jag ångrar mig idag, skriver Jörgen Kruth och fortsätter:
- Till unga idrottare på väg upp vill jag säga att mitt beslut tog jag pga. den press jag kände. Jag hoppas någon kan lära sig av detta. Jag råder alla att ta avstånd från doping för sin egen hälsas skull.
Kruth är åtalad för ringa dopningsbrott sedan han lämnat ett positivt dopingtest vid en poliskontroll den 8 maj. Åtalet gäller förhöjda halter av testosteron samt metandienon, trenbolon och metenolon. Ärendet kommer att behandlas i Stockholms tingsrätt den 1 november. Straffet för ringa dopningsbrott är böter eller upp till sex månaders fängelse.
Rickard Nordstrand testade positivt i samband med K-1-galan i Las Vegas den 11 augusti. Nordstrand själv uppger att han inte tagit några sådana preparat men han vet däremot inte om detta har funnits i några av de kosttillskott han har fått i sig.
Nordstrand stängdes av från tävling i nio månader av Nevada state athletic commission och fick böta 3000 dollar. Svenska thaiboxningsförbundet har beslutat att sätta Rickard Nordstrand och Jörgen Kruth i tävlingskarantän i väntan på ett beslut från det internationella thaiboxningsorganet IFMA/WMC om en eventuell avstängning. Ett beslut från IFMA:s executive board väntas komma inom fyra veckor, uppger Svenska thaiboxningsförbundet.
Ledningen för Vallentuna Boxing Camp där Jörgen Kruth och Rickard Nordstrand tränar skriver att både Kruth och Nordstrand gått med på att under en period lämna regelbundna dopingprov till VBC:s styrelse. Klubben kommer att stötta sina fighters och de är inte avstängda från träning.
-------------------------------------------------------------------------------------
Tycker personligen att det är väl det bästa möjliga att göra efter en sån här grej. Att erkänna sitt fel och sen be om ursäkt till fans och övriga.
Till skillnad från Nordstrand som säger sig inte veta. Även om det är så att inte vet om han tagit preparatet så är det lite naivt och brist på både kontroll över sin egen träning och kost. Man kan ju inte äta det folk säger åt en bara för att det säger så.
Doping är i mina ögon alltid fusk. Men jag tycker ändå att det är bra att Kruth erkänner istället för att komma med dumma bortförklaringar.
ja man får tillbaka lite förlorad respekt iaf, tack för det.
Läste just den här "nyheten" och kan ärligt säga att all min respekt för den här mannen är som bortblåst. Har följt honom ett tag nu och tyckt att han är grym. Men nu känns det bara så värdelöst.
Visst, bara för man trycker i sig piller blir man inte automatiskt bäst i världen på vad man nu vill. Det krävs fortfarande mängder med träning, men som flera uttryckt det: det är fusk. Oundvikligen och slutligen är det alltid fusk.
Någon som för övrigt vet bakgrunden till varför Polisen tog in honom? Antar att de inte bara gör random checks på elitidrottare runtom i landet...
Ang. att kunna förstå folk som dopar sig så verkar det som att folk diskuterar lite olika saker. Vi får försöka skilja på empati och sympati. Alla människor besitter till viss del en empatisk förmåga (nåja, inte John Ausonius) vilket gör att man kan sätta sig in i människors situation och se bakgrunden till deras val. Det är orättvist att jämföra med att råna någon, eller mörda någon, då man genom att svälja en tablett inte påtagligt skadar någon människa. Därför säger vissa användare här att de kan förstå en idrottares val att dopa sig, utan att för den skull på något sätt sympatisera med detsamma.
Avslutningsvis: doping är bajs. Tyvärr finns det.
snuten har börjat köra random checks på folk med
"ovanligt stora kappmuskler"
debatten om detta går att läsa på diverse gym-forum =)
Den är så skön..hahaOriginally Posted by xynd
Haha det är härligt att storebror inte bara tittar utan nu även börjar förekomma genom att plocka in folk som de misstänker kanske möjligtvis någon gång har sett någon sorts dopingpreparat.
Va det inte för några veckor sen en snubbe som blev arresterad i en korvkö vid 3 på natten av en kvinnlig polis som "visste" att så stora muskler som han hade kan man faktiskt inte ha om man inte tar anabola. Det visade sig sedemera att killen var helt ren och bara var en helt vanlig gym fantast. Lite mörkrädd blir man allt. Tur att man är lite lönnis![]()
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
Fast nu är det ju svenska polisen, inte gestapo :P Om man inte har gjort något så behöver man ju inte vara rädd ^^.
Nej absolut inte men det är ändå kränkande att bli arresterad framför en massa människor.
"Violence needs a victim. It needs to have someone who does not want to participate. Something thats being forced upon them"
http://skrivihop.nu/Originally Posted by ShogunRua
Hursomhelst, det visade väl bara att han inte hade kurat nyligen![]()
"gym fantast" är inte nödvändigtvis en ogiltig särskrivning..
Ja det gör det kanske men han hade ju således inte gjort något fel när han blev arresterad.
Nu är ju detta rätt mycket OT, och det är drygt med folk som påpekar sånt här, men när man tar strid emot det får man faktiskt vänta sig lite mothugg.Originally Posted by ShogunRua
Hur sjutton kan du få "gym fantast" till något annat än en särskrivning? Har själv letat efter någon mening det skulle kunna passa in i, men det är svårt. Om jag inte helt missade ironin i ditt inlägg?
Det här är ett mma forum!!!! Så sluta kläffsa om hur folk skriver, gå till ett forum för rättstavning och grammatik istället..
Han "kläffsade" inte, han gav en bra och vettig länk så att killen slipper särskriva nästa gång. Sen skulle han försvara sitt misstag (självmord) och då fick han ju såklart svar. Vi skriver på det svenska språket det är väl bara bra att folk påpekar såna saker. "Gym fantast" har ju trots allt med tråden att göra också.Originally Posted by Zzzleepy
Som sagt det här är ju ett Mma forum så det här är det sista inlägget från mig angående självutnämnda svenska lärare som sitter och letar fel på andras inlägg,, så länge man förstår vad folk skriver så finns det ingen anledning att gnälla..
Taget ur forums reglerna:
Så lägg av!! Börja snacka mma ist..5. det inte går att begära att var och en skriver grammatiskt perfekt svenska. Onödiga grammatiska tillrättavisningar undanbedes.
Peace
Ber om ursäkt om någon tog så illa upp, tyckte bara att när han sa emot så ville jag verkligen ha klarhet i hur han tänkte. Är genuint intresserad av svenska språket och kände att jag kanske hade missat något jag borde lära mig i så fall. Ordnar via PM nästa gång istället, hoppas ursäkten godtas.